maugu skrev 2010-11-19 16:32:00 följande:
Förstår ditt dilemma..jag hade en liknande "kris" när jag började närma mig 30..vet inte hur gammal du är..
Jag kan inte säga att jag vill göra karriär, det är inte min drivkraft men jag vill finnas med i ett socialt sammanhang och vill gärna tjäna "egna" pengar. Jag har provat att vara hemmafru/hemmamamma och det fick mig nästan att helt gå under. Jag behöver mitt arbete men oxå mina barn men för tillfället är vår situation lite klurig men jag resonerar som så att nu är nu, vi kämpar på något år till med att pendla och sedan hoppas jag att ett nytt fönster kommer öppna sig.
(Jag arbetar i sverige (har barn där som bor med sin pappa) och delar av min familj (make och två barn) bor i Österrike. Tycker det är spännande att höra hur andra familjer gör och det som är rätt för en familj är kanske inte det för en annan.
Hoppas du finner ut vad DU vill göra och där du får ihop allt.
Ja jag ska väl inte klaga egentligen då jag läser hur du har det.
Men jag är en sån rastlös person och jag har så svårt att komma till freds med vad jag vill göra så att säga. Sen så får jag dippar då och då och känner mig värdelös på allt medans andra dagen kan jag känna mig bäst i världen.
Men det måste fungera tillsammans med familjen, arbetet alltså. Jag vägrar att acceptera att man i dagens samhäll inte ska kunna ha ett fungerande jobb så att man där kan göra bra resultat samtidigt som man kan ha en fungerande familjesituation.
Skulle vija var min egen arbetsgivare. Men då lär man ju inte sitta på arslet direkt. Fördelen är ju att man då arbetar med något som man själv brinner för.