Inlägg från: Ocikatten |Visa alla inlägg
  • Ocikatten

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

nettan1016 skrev 2010-04-09 10:35:31 följande:
    Hej i tråden!Ingen shopping än idag men jag har dock beställt hem provbågar för att skaffa glasögon.Jag gjorde en laseroperation i augusti 09, men det har inte blivit 100% syn ännu och en omoperation får jag inte göra förrän det gått 1 år, och nu orkar jag inte se halvtaskigt längre så därför skaffar jag mig ett par coola, billiga brillor så länge.Ska ju i och för sig inte klaga på ögonoperationen, har gått från -8,75 till -1,0. Men dom garanterar ju 1.0 så varför inte göra om den. Jag tillhörde ju en av de få personer som inte hade ont efteråt heller .
    Ah, jag går och funderar på att fixa ögonen men har inte alls så dålig syn... Är dock lite skraj så jag har inte bestämt mig ännu!
  • Ocikatten
    nettan1016 skrev 2010-04-09 11:02:19 följande:
    Jag kan inte annat än att rekommendera det. I allra värsta fall har man ont i 4-7 dagar för att sen kunna se bra.Jag hade som sagt inte ont alls, bara lite ljuskänslig så jag gick med solglasögon inne. Min syster hade det värre i fyra dagar så hon låg i ett mörkt rum och lyssnade på CD-böcker och vilade, sen blev det bättre och bättre och båda jobbade vi efter 1 vecka.
    Ja, då får jag väl ta och åka iväg för att kolla om det går att åtgärda och vad PRISET blir... Maken tycker ju inte jag ser så värst dåligt att jag är värd en op! Men det är värst med brillor o barn tycker jag, går sönder, fläckiga osv...
  • Ocikatten
    Milliz skrev 2010-04-09 12:00:51 följande:
    Ooops, nu blev det visst en liten beställning från llm...
    Vad?
  • Ocikatten
    Everlonn skrev 2010-04-09 13:02:26 följande:
    Underbara  Greksmurfen har handlat NS till mig på mässan Jippy!! Hon fick tag på 3 par jeans, en hood, jeanskjol och tröja! Sååå glad!!!!!!!!!!
    Inte alls avis.... {#lang_emotions_djavulsk}
    Milliz skrev 2010-04-09 13:08:03 följande:
    Tack! Ja det brukar bli rea på Molo någon gång innan nästa kollektion kommer. Fast frågan är ju när? Det är säkert ett tag dit ännu.. Förresten om höstkollektionen kommer lika tidigt som förra sommaren så kommer den om 2,5 mån
    Bah, så länge vill jag inte vänta!!! Får väl shoppa nu snart då... {#lang_emotions_undecided}
  • Ocikatten
    Milliz skrev 2010-04-09 13:32:31 följande:
    Fast jag minns inte exakt när reorna började.. Jag är ju alltid så orolig att det jag ska ha tar slut så jag väntar sällan tills det är rea. Men nog är det lite surt då det man har betalat fullpris på kommer på rea.
    Näe, jag vet. Brukar göra samma sak, är lite kräsen på vad jag gillar...
    Fast t ex ta 3 betala för 2 är ju bra rea tycker jag!
  • Ocikatten
    Helle skrev 2010-04-09 18:43:24 följande:
    Oo me like. Hoppas det finns något kuligt imorgon också. Någon som vet hur NS mössorna är i storlek? VIlken ska man ta till ett huvud på 53 cm?
    Min tjockskalle är 54 cm och jag har M, sitter som en smäck! L kasade ner för mycket i ögonen och kändes som att den skulle ramla av...
  • Ocikatten
    Ocikatten skrev 2010-04-09 19:04:24 följande:
    Min tjockskalle är 54 cm och jag har M, sitter som en smäck! L kasade ner för mycket i ögonen och kändes som att den skulle ramla av...
    Sommarmodellen alltså!!
  • Ocikatten
    Everlonn skrev 2010-04-09 19:18:58 följande:
    Jaaa den var det Var tvungen att ringa och fråga Är superglad, har velat ha en sån i eeevigheter
    Inte alls avis... *återigen*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17