Inlägg från: Stora E o Lilla E |Visa alla inlägg
  • Stora E o Lilla E

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

maugu skrev 2010-08-06 18:13:23 följande:
    Har aldrig ägt en overall från Molo så jan kan inte hjälpa till..tyvärr..får inte köpa något nytt år då förra årets passar och tvåan ärver..trist men slipper då förstås ditt dilemma
    Här har vi lillasyster som ärver i den mån det passar... Storebror är född i januari och har alltid varit lång (ligger iaf 2 kurvor över normalt, kanske lite drygt). Lillasyster är född i september och normal. Så hon ligger ofta "fel" till för ytterkläder... Erik som är storebror växer som gräs...
  • Stora E o Lilla E
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-08-06 18:15:59 följande:
    Om den gröna overallen har samma gröna färg som regnbågens rand så är den klargrön, mer åt året innan den mossgröna, kanonfin!
    Jag beställde en grön jacka idag och tror nog att färgen är samma som randen.
    Är ju väldigt svag för grönt, så jag måste kolla in hur den gröna färgen ser ut på en regnbågsoverall. Färgerna brukar väl vara typ samma på regnbågen som på dom enfärgade?

Frågade sonen precis, och han suckade och sa "gjå eller bjun"...
  • Stora E o Lilla E
    maugu skrev 2010-08-06 18:25:08 följande:
    Här är det syrran som växer..hon är lång och smal, brorsan är kort och kompakt..han är vårbarn och hon vinterbarn..så mycket kan hon inte ärva..till min stora förtjusning Vad blev det för vinterkläder till dina troll?
    Mina troll har inte fått nga vinterkläder än. Egentligen tycker jag det är rätt sjukt att köpa overall i augusti eller september men men... För att inte tala om min sambo som nära på får slaganfall bara jag nämner ordern vinter och overall... Han tycker man ska köpa i november då dom behövs...

Storebror kommer behöva ny overall men vet inte vilken färg. Eventuellt kan han ha sin regnbågsjacka och täckbyxor från förra året då dom var lite stora då. Om inte, så "måste" det köpas ett set med jacka och byxa också. Men tror det blir från Po.p (iaf täckbyxan). Jackan kanske från Isbjörn (tidigare Nanook) alt pop.

Lillasyster kommer behöva en overall. Gärna en regnbåge eller kanske en lila eller den lite mörkare rosa. Jacka och byxa får hon ärva av storebror - en brun från pop med tillhörande täckbyxor. Skönt!!
  • Stora E o Lilla E
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-08-06 18:28:32 följande:
    Brun är ju himla fin, jag funderade på den som extraoverall till yngsta ett tag, men sansade mig och köper en billigare overall att slita på när säsongen för regnbågen är över.
    Brunt är suprfint. Var så nöjd första året han hade den bruna. Sen var jag tvungen att köpa en likadan året efter på Tradera. Så fint så. Och praktiskt rent smutsmässigt.

Mmm.. kanske liiiite mkt pengar att lägga ut på en extra overall. Eller så får du leta en på Tradera... Funderar själv på att sälja dom två vi har hemma...
  • Stora E o Lilla E
    Mawe123 skrev 2010-08-17 17:04:14 följande:
    Åh vad jag blir irriterad på Lillamirakel, de annonserade om 20% rabatt i fredags och kör samma aktivitet nu imorgon tror jag det var.. men det har inte lagt ut en enda höstnyhet än Förvånad - nej de har vi inte hunnit lägga upp på sidan ännu, inte kuoma skorna, inte molo kläderna ingenting Skrikandes

Undra om det är så smart att köra fjuttiga 20% reor nu och ligga med nyheterna i kartonger, istället för att lägga upp dem till försäljning Obestämd
    Men är inte det rätt typiskt för Lilla Mirakel?? Vet inte om du bor i stan, men när dom hade fysisk butik var den sprängfylld med allt möjligt och bl a massor av danskt från tidigare kollektioner. Hon reade liksom aldrig ut, utan fyllde bara på. Trist. Förstår inte heller varför hon inte lägger ut det nya Molo (om hon nu tagit in ngt). Det blir ju inte lättare att sälja då många köper nytt från andra ställen som lägger ut på en gång. Nåja, inte mitt problem om det inte säljer. Men jag hade tyckt det varit kul med ett lokalt ställe att kolla in och även shoppa lite nyheter... 
  • Stora E o Lilla E

Hej,

Kikade precis på alla fina barn i finfina kläder i den mkt inspirerande bildtråden...

Fick så syn på en tok fin mössa hos både Lilla Ego 07 och liljan o loppan. Så till min fråga... Går denna fantastiskt fina mössa att beställa (säkert inte...)?? Märke? Butik? Hade mer än gärna haft en sådan till mitt lilla troll...

• Stora E o Lilla E

Hej!
    Tittade in i den underbara bildtråden och hittade där massor av fiiina barn och fiiiina kläder. Och så plötsligt såg jag klänningen som mitt lilla troll bara måste ha... Den superfina Bear-klänningen från Liandlo som jag såg att Liljan o loppan hade på sin tjej... Så fiiiin!!

Så nu är min undran hur dom är i storlek? 98 eller 104? Trollet är drygt 2 år och använder generellt 92 i klänningar från pop, 98 hos Lindex (men behöver nog 104 där numera...), 92 har hon i randiga velourklänningar från Katvig, hos Småfolk är det 92/98 som gäller (tror jag...).

Tack på förhand för lite råd ang storlek...

• Stora E o Lilla E
    Zvartaliljan skrev 2010-12-22 10:32:55 följande:
    Maia är 108cm lång och har 116 i sin klänning, men 110 funkar också, tog 116 så den ska passa i sommar med är tanken.

Hörrni, kan ni assistera lite med min länk i sidfoten? Ni behöver inte fylla i något...bara klicka på den lilla röda knappen
    Hej, och tack för ditt svar. Då ska jag bara fundera lite till och sedan beställa...
  • Stora E o Lilla E

Hej,

Undrar om någon vet VAR jag kan hitta velourbyxor från Småfolk i storlek 122/128 (vill minnas att det är dubbelstorlekar)?? Inte intresserad av rosa och lila, men i princip alla andra färger (ej grön för det har vi) exempelvis brun, grå, turkos, orange, marinblå, röd... Har sett att Lekmer har gröna, men de har vi som sagt redan...

Tack på förhand.

Mvh, Anna E

• Stora E o Lilla E
    Ms Ms Kanga skrev 2011-10-12 17:53:44 följande:
    Lilla W och Ajabaja Kids brukar ha mycket småfolk - tror kanske att det är lite tidigt att handla velour - brukar väl komma i i början av november om jag minns rätt
    Tack för tips. Hittade ett par gråa hos Lilla W som jag nog ska beställa, men frågar först om någon vet av en rabattkod?? Får man en om man gillar på FB?? Problemet är väl inte att hitta byxorna, utan snarare att det är så få som tar in 122/128. Hos LLM finns massor av fina färger, men de slutar på 110/116.
  • Stora E o Lilla E

Hej,

Vilken är sidan på FB där man kan köpa/sälja barnkläder (framförallt danska)??

• Stora E o Lilla E
    etindris skrev 2011-11-20 09:27:19 följande:
    tack, letar klänningen med katter på tror den är nyinkommen:) underbart fin tycker jag. Vet du vilken storlek jag ska ta på en tjej som är 96 cm lång, 98-104?
    Tror den finns hos småtting...
  • Stora E o Lilla E
    etindris skrev 2011-11-21 11:38:25 följande:
    Stora E och Lilla E: tack hittade den hos småtting, underbar:)
    Glad Riktigt riktigt fin är den. Vore det inte för att min dotters garderob snart svämmar över skulle den säkert fått flytta hem hit också...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17