Zvartaliljan skrev 2010-11-30 19:49:22 följande:
1o1 o lillronya - ja de har kollat sköldkörten, jag har lite lågt men inte tillräckligt för medicinering...men tydligen ska det finnas ett annat värde på sköldkörteln de borde kolla enligt min mamma, då detta de tagit kan visa fel. Men jag orkar inte ta mig till läkaren o tjata mig till det just nu...
Gjorde en kapselendoskopi för en månad sen, ringde och undrade när jag skulle få svar, hon säger då att det tar TRE MÅNADER!! Är det denna vården alla skatter går till? Skrattretande...jag har fått betydligt bättre vård i andra länder...
Smilla - hoppas det inte är något med lillan, kanske "bara" växtvärk som gör henne trött. Men alltid bäst o kolla upp förstås. kram
och åhh vad jag är sugen på BoRs erbjudande...men nada kosing nu ju

Ja man börjar ju undra hur bra denna vård är vi har i sverige egentligen. Vår lilla L var kräksjuk hela förra veckan, riktigt kräksjuk, hon fick inte behålla något. Hon är ju även väldigt liten för sin ålder så när hon inte fått i sig någon näring knappt och inte kissade speciellt mycket på flera dagar så åkte vi ju in till akuten med henne på inrådan av sjukvårdsupplysningen. Första kvällen så satt min man i över 4 timmar, sen tog de två prover på henne och sa att värdena var hyfsat bra så de åkte hem.
Nästa dag så var hon ännu värre så jag blev tvungen att åka in med henne igen då. Det bemötandet jag fick då av sköterskan som tog emot gjorde så att jag höll på att börja grina. Hon mer eller mindre undrade va fan jag gjorde där! Hon sa även att här har du en mugg med vätskeersättning, du fattar väl att du ska sitta och trycka i henne det var femte minut. Så jäkla illa betedde hon sig! Jag berättade även att jag inte sett att hon hade kissat något på hela torsdagen. Jamen det serru det har hon nog gjort var bitchens svar.
Efter två timmar gav jag upp, då hade L somnat och det gick inte att hålla på o väcka henne var 5 minut för hon vägrade mer ersättning (vi hade ju hållt på med det i flera dagar var femte minut). Det var väntetid på över 6 timmar, helt jävla absurt.
På fredagen så hade hon inte kissat knappt på 2 dygn så då var jag beredd att åka in med henne igen men vi satt och tryckte i henne och höll på hela jävla dagen och sen på lördagen var hon lite bättre. Men hon spydde även i söndags.
Så den där jävla sjukvården, iaf på akuten ger jag fanimej inte mycket för!!!
Sorry för långt men de är så jäkla upprörande bara jag tänker på det.
På fredagen så var hon riktigt då