Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

xmari skrev 2011-01-16 18:16:27 följande:
    Yummie.... Men vaaar hittar man en röd kjol??

Villervalla har jag köpt från.

Men det borde väl annars finnas på lindex, HM, kappahl eller pop?

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Miss Ji skrev 2011-01-16 18:35:28 följande:
    Hej alla dansk shoppare...nu har jag tjuvläst tråden ett tag och ställt en o annan fråga ..senast om colibriklänningen...min tjej på 2.5 (86cm+ca 11.5 kg) fick tillslut 86 i babyklänningen och jag hade absolut inte kunnat ha större för då hade det blivit ett nattlinne...var på Sigge o Juno och dom ska träffa molo i veckan för o beställa höst kläder o förhoppningsvis skulle dom kunna få beställa fler colibris i 92 om det nu fortfarande är folk som letar... En fråga om overaller oxå...är Hummeloverallen bra ? Har haft molo i år o jag är jättenöjd men sambon påstår att den är svår att få på...så till nästa år beställde jag hummel som ligger på posten o väntar... Men nu blir jag osäker ..är den i klass m molo i värme ? Dottern är som mamma en fryslort.. Och är dom jättestora i storlek ? Beställde 98 men hon kommer vara Max 98 troligtvis runt 95 när vintern är slut så den kanske blir onödigt stor ? Vet att det är svårt o bedöma storlekar men tar gärna emot åsikter...
    Hummel och molo är lika bra, vi har båda. Tycker att hummels är lättare att få på.
    Tror 98 blir bra.
    Mina små har 104 i sina och de är 98 cm långa. 98 hade också funkat.
  • lillronya
    xmari skrev 2011-01-16 18:38:37 följande:
    Ja då ligger jag i lä! Men jag är en av de få kanske som älskar att föda. Lillan kom snabbt som attan och vägde nästan ett kilo mindre än storebror när hon kom. Så det kanske är därför det var lättare.
    lillronya skrev 2011-01-16 18:17:16 följande:

Villervalla har jag köpt från.

Men det borde väl annars finnas på lindex, HM, kappahl eller pop?

Visst är Villervalla stora i storleken btw. Storlek 80 i kjol till en 86 body kanske?!
    Japp det blir nog lagom.
  • lillronya

Hmmm sitter här och funderar på hur jag alls vågat föda sex barn med mina idiotförlossningar?
    Varför i hela friden har ni så få barn när de bara ploppar ut sådär på ingen tid?

• lillronya
    Busbellan skrev 2011-01-16 18:44:38 följande:
    Hade gärna haft hur många som helst, förlossningen har jag inte det minsta ont av och jag älskar att vara gravid.
    Det är ju bara det där med att ta hand om dem efteråt också, just nu har vi alldeles tillräckligt med de vi har
    Men om nåt år så när jag gått ut skolan, jobbat nåt år och barnen växt till sig lite så, då ska jag ha en till. Ska bara få med sambon på det också
    Men när man är i sådär 35-års åldern då tycker jag det är dags för en till
    Ja en eller två
    Förstår hur du menar.
  • lillronya
    1 och 1 är 3 skrev 2011-01-16 18:45:56 följande:
    För att jag vet att jag inte orkar med att ha hand om mer än en unge... Jag hade fått nervsammanbrott om båda, alla tre eller ja.... tom alla fem haft en dålig dag samtidigt!
    Men då kunde de ju komma hit så jag kunde ge de lite stryk.
  • lillronya
    Smultronhjärta skrev 2011-01-16 18:48:59 följande:
    Åhhåhå- hoppas bebisen vill komma inatt BubblanHjärta
    I övrigt så blundar jag för alla förlossningsdetaljer

Nu till min fråga..den där tröjmodellen från Molo som alla är så kär i,med liten spetskant..Visst är den liten i storlek? dvs visst borde min Lova kunna ha stl 92 gaaaanska snart iafDrömmer
    Det borde hon ju. Hur lång är hon nu?
    1 och 1 är 3 skrev 2011-01-16 18:48:59 följande:
    Jo, det är sant... men dom där jobbiga nattningarna.... vägra duscha bråket... Asa ut allt och inte plocka undan... Repa pappas baslåda.... ja du vet, alla dom sakerna blir ju dubbelt så tuffa..... Man ska aldrig säja ldrig men dom tankarna är långt borta.... VÄLDIGT långt borta!

Fast jag e ju faktiskt bara 25.....
    Du har gott om tid på dej att ångra dej.
  • lillronya
    solouniko skrev 2011-01-16 18:49:46 följande:
    Funderade också på det tidigare. Tänk om alla skulle må såhär bra under graviditeten och ha så "lätta" förlossningar, vad många barn det skulle bli Fast å andra sidan kanske det är lite tur med Nu vill jag ju bara ha två barn men egentligen skulle jag kunna föda barn hur många gånger som helst, I love it

Ja, nu ska jag ju inte säga för mycket så inte nästa förlossning blir ett rent helvete Jag hoppas att den ska gå lika lätt och smidigt som med Milla
    Fast vissa skaffar ju ganska många ändå.
    Hoppas också du får en till lätt förlossning!
  • lillronya
    Lalalong skrev 2011-01-16 20:19:11 följande:
    Hihi påtal om sexuella aktivitet i graviditetens slutskede så måste jag berätta vad en kompis sa (han är ofta ganska torr... han skämtar på ett sätt som bara han tycker är roligt. Men detta kan jag skratta åt än idag). 

Jag var väl typ halvvägs i graviditeten och han skulle ge Mattias lite goda råd för att hålla igång det i sänghalmen. Så han sa att nu när magen börjar vara lite i vägen är det rätt bra att köra doggy-style. "Och sen när den är alldeles för stor och tung så hon inte orkar stå på alla 4 så får du köra "vargen"". Vi hade lixom aldrig hört talas om vargen och undrade vad det var för nåt. Hans svar: "Det är när du hänger utanför och ylar".  

Hihihi, jag har kanske kass humor jag med. Men jag tycker faktiskt det är jävligt roligt

Bubblan: Hoppas så att du snart får träffa din bebis!!! Kram  
    Hahahah jätteroligt
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17