Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Helle skrev 2011-05-13 09:38:07 följande:
    Japp, jag har fått bekräftat att det kommer in fler. Hojta om den ska läggas undan
    har du fått bekräftelse ang mitt med gick det?
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan bellaobia.blogspot.com/
  • Buttelina
    Helle skrev 2011-05-13 09:44:26 följande:
    jag har fått ett svar men måste dubbelkolla vad som fanns och inte (kan inte alla style-nr i huvudet). Återkommer snart
    spännande Hjärta
  • Buttelina
    Lalalong skrev 2011-05-15 18:45:47 följande:
    Är galet ot nu men jag måste få kräka av mig lite frustration. Vi har ett hus utanför hässleholm som vi köpte när klara var liten. Då jobbade Mattias 6 mil norröver och jag 4,5 mil söderöver så det var ju rätt bra att bo lite i mitten och pendla på varsitt håll. Men sen flyttade Mattias jobb all sin verksamhet till Södertälje och han blev uppsagd. Han fick jobb i Malmö som då var 6 mil söderöver. Då pendlade vi alltså på samma håll och 12 mil och 9 mil om dagen. Det blev skitdyrt och när vi nu körde på samma håll så bestämde vi oss för att försöka sälja huset och flytta. Vi fick lägenhet i Sjöbo men fick inte huset sålt. Däremot så fick vi tag på hyresgäster, så vi har hyrt ut det i 3 år nu.

Nu i julas så bestämde vi oss för att försöka sälja igen för att leta oss ett nytt hus i dom här trakterna. Jag har hittat min bästaste vän i världen här och tjejerna går på bästa förskolan i världshistorien (klara började hos dagbarnvårdare i sösdala, började på en stor förskola i Sjöbo och sen bytte hon igen i höstas till hennes nuvarande lilla förskola som är så mycket bättre för henne). Jag vill aldrig flytta härifrån känns det som.

Vi pratade med mäklare. Han låg på oss om att vi skulle säga upp hyresgästerna på en gång. Jag ville vänta till det var säkert att det var sålt, så klart med vetskapen att hyresgästerna själva kunde säga upp sig när som helst, men ändå. Men mäklaren var benhård. Så vi sa upp dom men sa samtidigt att om ni inte hittar annat så får ni så klart bo kvar så länge det behövs, inom rimliga tider så är det ju vi som bestämmer inflyttning av framtida köpare.

Nu har det då hänt, det som jag varit rädd för hela tiden. Det finns noll, nada, zip intresse hos någon för huset och hyresgästerna har hittat annat. Dom flyttar siste juni och sen står vi med dubbelt boende och det har vi inte råd med!! (bye bye salg för övrigt :(). Dessutom säger dom att dom inte hade förstått att dom kunde bo kvar så länge för då hade dom inte letat så aktivt efter nytt så dom ville egetligen bo kvar.

Det är så jävla deprimerande... Innan månadsskiftet måste vi bestämma oss för att minimera dom ekonomiska förlusterna så mycket som möjligt. Men egentligen vet jag inte vad vi velar på. Finns inte så jävla mycket att göra annat än att flytta tillbaka till det där huset i den jävla hålan :(:(:( Jag VILL inte!!! Hela min kropp och existens skriker i protest!

Nu finns det en sak till som måste fixas och det är att försöka få förskolepengen flyttad så att i alla fall Klara får gå kvar på sin förskola sista året. Annars tror jag att jag lägger mig ner och bara slutar andas!

Förlåt för min negativa energi :(
    men åhh det skulle fanken inte mäklaren kräva på honom säg att han får sälja mer aktivt!!
  • Buttelina
    Tynne skrev 2011-05-17 11:04:17 följande:
    Ingen som vet?

En annan fråga, har någon sett Katvig Gren/Dark gren leggings i ngn webbutik, stl 92 eller 98?
    ganska normal i strl tycker jag.
  • Buttelina
    Maliten skrev 2011-05-19 10:16:09 följande:
    Är jag den enda som inte vill ha mail idag??? Skulle passa sååå mycket bättre runt Kristi flygare
    jag vill INTE ha mail!! nästa vecka är så mycket bättre
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2011-05-19 11:41:55 följande:
    Roade mig med att googla lite och på nån dansk sida vår det någon som så sig vara säker på att det börjar torsdag nästa vecka. Hoppas jag inte, jag kan inte den dagen
    oj vad var det för sida? har du länk? torsdag hade varit perfekt hehe
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2011-05-19 11:41:55 följande:
    Roade mig med att googla lite och på nån dansk sida vår det någon som så sig vara säker på att det börjar torsdag nästa vecka. Hoppas jag inte, jag kan inte den dagen
    hmm ja hittade med att nån var säker på att det var torsdagen hmm
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2011-05-19 12:43:37 följande:
    Äh, de kan väl inte börja ändra dagar nu? Inte för att det spelar mig någon roll men trist om ni är inställda på onsdagen.
    för mig funkar torsdagen bättre
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2011-05-19 13:00:22 följande:
    Jag tror hon har fel.
    Buttelina skrev 2011-05-19 12:47:00 följande:
    för mig funkar torsdagen bättre
     Men har du någon att åka med då?
    nä men lär väl få, för bilarna som hade åkt onsdag lär ändra sina planer annars så får jag ta tåget. eller nått allt är bättre på onsdagen
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17