Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-02-04 08:04:12 följande:
    Tja, jag vet inte har inte funderat så mycket på det
    Känner att jag får stanna hemma större delen av lördagen kanske i alla fall
    Men vi kanske kan komma vid 16-17-tiden eller nåt sånt?
    Om vi vågar åka vid den tiden, risken finns ju att E somnar i bilen
    Ja det blir lagom tycker jag!
    Ja den risken finns ju förstås.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2011-02-04 08:09:35 följande:
    lillronya - fiiina tjejen i bt, sa ju att den dräkten skrek efter Anjelin
    Ja
    Men vi fick tvinga henne att ha tröjan under.
    Den jag köpte av dej var för stor, men denna lila blev bra. Men, som sagt, med tvång. Det var ju långa ärmar på den.
  • lillronya
    Duntoffla skrev 2011-02-04 08:10:19 följande:
    Ja, jag brukar inte vara sjuk men nu känns det som det är hela tiden. Eller egentligen är det ju bara då för några veckor sen men jag har känt av halsen förut men det har liksom inte blivit något. Tror mitt immunförsvar är kört i botten nu efter graviditet och amning. Sambon däremot har varit sjuk senaste året. ungefär. Suck!
    Busbellan skrev 2011-02-04 08:01:58 följande:
    Åh det där låter lockande, finns lite jag skulle kunna tänka mig där jag också
     Jag vågar inte kolla
    Trist när det blir så.
    Hoppas det snart blir vår för då brukar allt lätta.
  • lillronya
    Everlonn skrev 2011-02-04 08:23:33 följande:
    Kom fram till nu under lämningen på dagis att vi inte behövt använda nånting från reservklädslådan Ingenting sen hon började dagis

Fröken kom fram till att när de byterkläder på de andra barnen för de blir blöta in på skinnet så går ju Bus hem, som igår då alla barn var genomblöta..då går ju Bus hem (15 tim/vecka har ju vi) och så undrade fröken om Bus var blöt igår.

Näää, inte alls! Hon var torr och lagom varm. jag bara MÅSTE ha en Hummel till nästa år igen!  
    Hummel är toppen!
    Everlonn skrev 2011-02-04 08:26:34 följande:
    Nu ska jag gå och hjälpa till med att färga håret på svärmorObestämd Det var inte så att hon frågade..mer krävde.. *suck*
    Suck...
  • lillronya
    Everlonn skrev 2011-02-04 09:00:22 följande:
    lillronya skrev 2011-02-04 08:28:11 följande:
    Hummel är toppen!
    Suck...
    Brukar säga att min svärmor och hur vi bor är precis som tv-programmet "alla älskar Raymond" För vi bor tvärs över vägen från svärisarna och tja..hon är rätt lik Tur att maken har med ryggrad än Raymond dock!
    Härlig jämförelse.
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-02-04 09:10:26 följande:
    Hej hej!
    Någon av er som känner till hur denna är i storleken? Sonen är 93cm och väger 12,7kg,blir en i st 104 bra då?

www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=...
    Om de är så små som de varit innan hade jag tagit 110.
    Det har jag till mina små som är närmare en meter, men de kommer bara att passa nu i vår. Har haft de länge redan.
  • lillronya
    anette 81 skrev 2011-02-04 09:19:39 följande:
    lillronya: du som verkar kunna detta med hummel tror du 104 räcker till dottern som är ca 95cm?
    I vad?
    Kläder?
    Hummel är otroligt svajiga i stl.
    I det mesta har mina små 104 nu i hummel. De är nästan en meter.
    Men i vissa plagg är 98 lagom och vissa 110...
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-02-04 09:21:06 följande:
    Är det den här vinter overallen ni pratat om? 
    www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=...
    tänkt fynda till nästa vinter och prova på om den är värd det så att säga....alltid gillat  Reimas overaller bäst...
    Tokbra overall!
  • lillronya
    anette 81 skrev 2011-02-04 09:33:51 följande:
    undrar jag med
    Den är köpt på OTTs utförsäljning.
    Everlonn skrev 2011-02-04 09:35:30 följande:
    Jag vill hitta Hummel nu

Lillronya: har du några webbutiker på lager?  

Nä har inga specialare just nu.

Däremot finns det en butik utanför Båstad i Boarp som har mycket hummel. Hon skickar gärna om man ringer dit. Så åvet man bara vad man vill ha så kan man ibland få tag i det där.

Rackarungar heter den.

• lillronya
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-02-04 09:39:23 följande:
    ÅH!  då bör ju en overall i 104 räcka åt min son då? tjusigoch cool är den iaf! 
    Mina småttar har 104 i sina nu och din var väl inte så mycket mindre? SÅ då funkar det ju.

Frestar...

Inte så dumt på större barn heller..
  • lillronya
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-02-04 09:52:45 följande:
    Lillronja:min är 93cm 12,7kg 3år. UR thusiga overaller! Speciellt den killen har på sig.... 
    Tack!
    Då kan han ha 98 också, lätt. Om den ska vara nu i vinter.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17