Inlägg från: Lilla Ego 07 |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego 07

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Butte tack för linnebilderna! Blir inte att köpa större än 110/116 i år då de såg stora ut.

Syr upp fina mössor, kolla på: www.sarabellabusa.blogg.se
  • Lilla Ego 07

Hallå i tråden!

Har inte köpt en enda nyhet ännu Glad Lite seg på det, brukar alltid vänta lite innan jag bestämmer mig för vad jag vill ha.

Colibri klänningen är väl ett måste antar jag. Stl 86, finns den på många ställen?

Man hör ju alltid att allt ska ta slut, så är det ju varje kollektionssläpp, och så blir man rädd att bli utan. Frågan är ju om denna kommer ta tvärslut?

• Lilla Ego 07
    lillronya skrev 2011-01-15 21:16:24 följande:
    Nu får du ta dej i kragen och shoppa lite!
    Åh jag vet men jag har shoppat så mycket rea i januari så pengarna tog poff slut Glad Bara häromdagen köpte jag för 4000kr och i det var det inte en endaste liten nyhet.

Colibri är fint men inte så jag gör på mig i brallorna direkt känner jag.....
  • Lilla Ego 07
    Lalalong skrev 2011-01-15 21:59:29 följande:
    Nu kommer jag här och är OT igen men här finns ju så många kloka tjejer

Alva fick sin ettårs-vaccination igår. Hon hade feber på kvällen, precis som när hon fick den vid 5 månader. Hon fick Alvedon eftersom hon hade närmare 40 grader, det la sig och sen har hon varit feberfri hela dagen.
    Nu ikväll slog det på igen. Inte så hög som igår, men ändå 39.2 grader.
    Kan det fortfarande vara p.g.a. vaccinationen?

Vi ska ju fira hennes födelsedag med familjer och vänner i morgon ju... 
    Vi tog 18 månaders vaccin i måndags förmiddag. På kvällen blev Leia sjuk och har varit det hela veckan. Jättehög feber. De säger ju att febern från denna spruta iaf inte ska komma så tidigt men vet inte om det gäller annorlunda vid de tidigare sprutorna. Jag tror att min lilla tjej hade en infektion i kroppen som bröt ut av sprutan, och det rejält för hon har varit helt sänkt och fått öroninflammation på det.
  • Lilla Ego 07
    Lalalong skrev 2011-01-15 22:07:24 följande:
    Tack! Jag hoppas... Och bokar inte av alldeles omdedelbart. Mår hon bra på dagen och det är av vaccinationen så smittar hon ju inte någon heller. Så då kör vi som planerat! Får se hur hon mår i morgon!!
    Lilla Ego 07 skrev 2011-01-15 22:02:09 följande:
    Vi tog 18 månaders vaccin i måndags förmiddag. På kvällen blev Leia sjuk och har varit det hela veckan. Jättehög feber. De säger ju att febern från denna spruta iaf inte ska komma så tidigt men vet inte om det gäller annorlunda vid de tidigare sprutorna. Jag tror att min lilla tjej hade en infektion i kroppen som bröt ut av sprutan, och det rejält för hon har varit helt sänkt och fått öroninflammation på det.
    Oj då, stackars liten!! 
    Ja, det är nog inte riktigt samma då... Vi fick höra både nu och då vid 3 och 5 månader när man får samma som nu vid ett år (sen vid 18 mån är det ju MPR dom vaccineras mot) att om dom får feber av vaccinationen så kommer det på kvällen eller natten, beroende när på dagen dom fick sprutan. Kommer det efter någon dag så är det inte sprutan som är boven. 
    Men det kan nog mycket väl vara som du säger att hon hade nåt i kroppen som blev igångtriggat av vaccinet! 
    Jag hoppas inte det blir samma för Alva. Skulle ju vara supertråkigt om vi fick ställa in firandet... Onödigt dyrt också eftersom vi abbonerat ett Café som säkert vill ha betalt för tårta och kakor för 18 pers i alla fall...  
    Eftersom hon inte är dödsjuk så tillåter jag mig att tycka det skulle vara jäkligt surt

Det är säkert vaccinationen då ska du se. Har hon inte någon feber imorgon bitti så är det ju helt lugnt. Vissa barn klarar ju av att stoja och ha det även om de har lite feber också. Min son är rätt tolerant för feber, han kan ha en bit över 39 utan att verka speciellt sjuk. Dottern är nog mer som jag, känslig för feber. Hon hade 40grader igår och var helt borta hela dagen, även med alvedon i kroppen. Själv så känner jag direkt i kroppen om jag har feber, bara nån tiondels grad, får värk framförallt i benen då.
  • Lilla Ego 07
    Smultronhjärta skrev 2011-01-16 18:55:49 följande:
    Hon är 76 cm kort..kanske ska testa då..
    solouniko skrev 2011-01-16 18:51:20 följande:
    Ja det tror jag absolut att hon kan, redan nu kanske? Hur lång är hon? FINASTE modellen på tröjor
    Men vad bra- NU ska jag beställa

Tack flickor
    Är det samma modell som ranya london så borde hon kunna ha den. Jag har den i stl 92 till Leia, sitter jättebra redan, Iofs så är hon 80 lång nu men ändå.
  • Lilla Ego 07

Hej i tråden!

Lägger ju aldrig i princip in några bilder i bildtråden (el extremt sällan iaf). Idag var jag bara tvungen att fota lite shopping. Kan inte riktig beskriva med ord hur nöjd jag är Tyst
    Har handlat väldigt mycket denna månad och förra så detta är bara en bråkdel av min shopping men de är några av de finast av det jag shoppat tycker jag nog Flört

By the way, nu har jag ett nytt ha-begär igen, Hoodklänningar! Must have, och många många vill jag ha!

• Lilla Ego 07

Har jag missat nåt här, finns det någon bild på Bubblans lilla sötis?

Är så sjukt bebissugen nu så man måste ju få sitta och sukta lite :)

ChokladMoshin, din lilla goding får det alltid att suga i bebistarmen när jag kikar på henneHjärta En sån liten liten snutta!

• Lilla Ego 07

Ser att ni pratar T. Har fått ut 50 auktioner  nu, hoppas att få en del sålt iaf. kör med säkra utrop nu för T går inte kanonbra direkt.

Sen har vi fått magsjuka här igen! Obestämd Senast vi hade den i november så blev lillan riktigt dålig så jag hoppas på en mild variant denna gången.

Tror jag måste tröstshoppa lite ikväll bara för det. Nån som har nåt bra tips? Glad

• Lilla Ego 07
    Duntoffla skrev 2011-01-23 16:25:31 följande:
    Ang Tradera tycker jag ändå att det börjar rulla på mer och mer ju närmre avslut man kommer. Som vanligt. De flesta av mina med lågt utrop går bättre än de med högt. Men det är ju en chansning förstås. ObestämdÅh, fy era stackare! Krya på er!
    Det var jättelänge sedan jag la utrop 1 kronas, har inte vågat på skitlänge Glad Men måste ta och göra det snar, är ju bra mycket roligare o få in många bud.

Vet inte vad jag vill ha riktigt. Lite klänningar till lillan kanske....har ju bara sisådär 40 stycken hängandes i garderoben så några till får nog plats Flört
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17