Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Fenja82 skrev 2011-01-31 14:16:57 följande:
    Ånej det funkar ju inte så bra på min långsmalis.. Obestämd Kanske vet du eller någon annnan hur www.ajabajakids.com/default.asp?sType=Kids&mo... är i storlek och modell? Vill inte ha något som blir som ett nattlinne och den ser ju ganska lång ut tycker jag..
    Jag har inte sett just den live, men det känns som den modellen är den som brukar vara mer som nattlinne, men jag är inte säker,
    Denna modellen däremot är nog ganska smal, den kortärmade tröjan som har samma modell upptill sitter i alla fall perfekt på min smalis
    http://www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=7393&m=226&page=1&rnum=32
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    ängeln83 skrev 2011-01-31 14:21:21 följande:
    Busbellan

Fiiiiiinaste tröjanHjärta
    Nu blev jag också sugen på den, hum, den eller colibri eller båda?
    Du köper klänning i colibri (fast det har du redan va )
    Sen tröjan i bonbon, så har jag gjort
  • Busbellan
    ängeln83 skrev 2011-01-31 14:26:34 följande:
    Ja kläningen har vi redan
    Hade tänkt köpa colibri t-shirt också, måste nog ha nåt mer i colibri printet.
    Men bonbon t-shirten lockar ju en hel del...
    Hur lång är Meja, kan hon inte ha leggingsen snart för i så fall köper du colibrileggings till henne
  • Busbellan
    ängeln83 skrev 2011-01-31 14:44:33 följande:
    Hon är runt 78 cm lång, kanske nån cm längre.
    Leggingsen börjar på 92 va?
    Ja, det gör dom, men jag tycker de funkar ganska långt innan barnet är 92 cm
  • Busbellan

Var tvungen att kolla lite bilder när vi egentligen började använda leggingsen till Ella.
    Hon var ca 1,5 år då och kan väl varit ca 84-85 cm lång

• Busbellan
    ängeln83 skrev 2011-01-31 14:50:33 följande:
    Ja jag har inte en aning, har aldrig köpt Molos leggings ju
    Hur är dom i midjan då?
    Köpte leggings i 92 från Lindex och dom sitter kanon, lite långa kanske men dom är så tajta nertill så det funkar ändå.
    De sitter ok i midjan på Ella i alla fall, fast inte om de är i för stor storlek förstås, men 104 funkar i midjan i alla fall till henne och hon är 101 cm
  • Busbellan
    Duntoffla skrev 2011-01-31 15:51:15 följande:
    Ängeln- Fina Villervalla! Är det det där "nya" sköna tunnare materialet? Har en klänning och leggings i det och det är liksom lite tunnare och stretchigare än det gamla

Busbellan- Fin post och vad fint det passade med Colibrileggnings! 

Bubblan- Vilket skönt "smajl" och fin syskonmatchning! 
    Tack
  • Busbellan

Tänkte bara tipsa om att fix skalbyxor kommit in på Lindex nu om nån missat det
    Köpte ett par till Ella.
    Var helnöjd förra året med dom fast det då "bara" var 5000 mm eller nåt sånt. I år har de tydligen 10000 mm och till priset av 299 kr, helt ok pris alltså, tror jag måste köpa till A också, och kanske en skaljacka också tror de kostade 399 kr

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17