Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2011-02-01 20:41:51 följande:
    VAR hittar jag den fina bondgårdströjan med svart kant????
    Finns inte i nån svensk shop tror jag inte tyvärr, du får be nån beställa hem den
    och kanten är inte svart utan mörkt mörkt brun märkte jag
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-02-01 20:55:40 följande:
    Men var har ni köpt den då? Finns den i någon dansk shop?
    B&R har tagit hem den åt mig, det gick på en vecka sen hade jag den här hemma
  • Busbellan
    h80 skrev 2011-02-01 21:08:02 följande:
    vad kostade den?
    379 kr
  • Busbellan

Sådär, nu har jag färgat håret på Nora, ska se om man får möjlighet att hänga här en stund nu då
    en av tre sover ju i alla fall

• Busbellan

Det där med om inskolningen går lätt eller inte tror jag snarare har med personlighet än med ålder att göra
    Nora började när hon var 16 mån och hon avskydde det, egentligen hela tiden tills hon var nästan 4 år och A föddes så hon fick vara hemma igen Hon har helt enkelt inte varit något "dagisbarn"
    Grät nog i princip varje dag under den tiden.
    Ella däremot som började när hon var drygt 2 år, älskade det från första stund och gör fortfarande. Har hon en kort dag så gnäller hon över att jag rean hämtar. Säger jag på morgonen att hon ska få äta både frukost lunch och mellis så blir hon överlycklig
    Ja, hon är en riktig "dagisunge" helt enkelt

• Busbellan
    Mawe123 skrev 2011-02-02 08:27:48 följande:
    Jag valde att börja med dagis tidigt, när sonen var 15 mån. det var för att inte ta ut alla f-dagarna utan spara dem.
    Tycker det är såå lyxigt nu när han är tre½ att veta att vi har många dagar kvar och kan ta lite extra ledigt när vi känner för det.
    Nyss var vi hela familjen i thailand en månad, det hade inte fungerat utan sparade f-dagar. Sen tycker jag om att vara hemma med barnen några dagar varje sportlov, påsklov och jullov.

Jag ser det som en enorm tillgång att ha de här dagarna på lut när semesterdagarna är slut och vi ändå vill ta en ledig dag eller en extra semestervecka.
    Vi hade Ella hemma tils hon var över 2 år, men hade ändå 230 föräldradagar kvar när hon började dagis, så det ena behöver inte utesluta det andra
    Än så  länge behövs det knappt ta något på loven heller, jag pluggar ju och är ledig hela sommaren, men tar ingen fp då så dagarna plockas då och då av sambon på de andra loven samt att det finns många kvar tills jag börjar jobba .-)
  • Busbellan
    ängeln83 skrev 2011-02-02 08:43:23 följande:
    Godmorgon flickor.

Idag blir det en shopping runda med barnen, hoppas hitta en massa fint, det blir nog mest OT shopping dock, tycker det är så tråkigt att Jkpg bara har en endaste shop som säljer danskt, och den ligger så dumt till så dit orkar jag nog inte åka till.
    Funderar på om jag ska köpa Fix överdragsbyxorna till Liam, skulle verkligen behövas och dom verkar ju bra, frågan är bara vilken storlek man ska ta, Liam brukar inte vara så villig på att prova i affärerna.
    Hur lång är han?
    Säg till om du vill ha mått på ett par i storlek 104
  • Busbellan

Tjolla:
    Åh vad jag känner igen mig
    När A föddes var Nora 3 år och 9 mån, hon fick då välja själv om hon ville gå på dagis eller inte, hon ville INTE
    Sen började hon sista halvåret jag var hemma med A, terminen innan hon skulle börja förskoleklass
    Tiderna var då mån-fre 8.30-11.30, men vi lämnade bara tis-tors, det räckte (om vi nu ens tog oss iväg alla de dagarna )
    Många som har 15 timmar verkar tro att man MÅSTE lämna alla de timmarna, men visst är det skönt att bara strunta i det ibland och stanna hemma allihop

A gick däremot 25 timmar när jag var hemma med E, men han har ju ett annat behov av sina vanliga rutiner

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17