Vi som shoppar danska barnkläder del 17
och kanten är inte svart utan mörkt mörkt brun märkte jag
Sådär, nu har jag färgat håret på Nora, ska se om man får möjlighet att hänga här en stund nu då
en av tre sover ju i alla fall ![]()
Det där med om inskolningen går lätt eller inte tror jag snarare har med personlighet än med ålder att göra
Nora började när hon var 16 mån och hon avskydde det, egentligen hela tiden tills hon var nästan 4 år och A föddes så hon fick vara hemma igen
Hon har helt enkelt inte varit något "dagisbarn"
Grät nog i princip varje dag under den tiden.
Ella däremot som började när hon var drygt 2 år, älskade det från första stund och gör fortfarande. Har hon en kort dag så gnäller hon över att jag rean hämtar. Säger jag på morgonen att hon ska få äta både frukost lunch och mellis så blir hon överlycklig
Ja, hon är en riktig "dagisunge" helt enkelt ![]()
Tjolla:
Åh vad jag känner igen mig
När A föddes var Nora 3 år och 9 mån, hon fick då välja själv om hon ville gå på dagis eller inte, hon ville INTE
Sen började hon sista halvåret jag var hemma med A, terminen innan hon skulle börja förskoleklass
Tiderna var då mån-fre 8.30-11.30, men vi lämnade bara tis-tors, det räckte (om vi nu ens tog oss iväg alla de dagarna
)
Många som har 15 timmar verkar tro att man MÅSTE lämna alla de timmarna, men visst är det skönt att bara strunta i det ibland och stanna hemma allihop
A gick däremot 25 timmar när jag var hemma med E, men han har ju ett annat behov av sina vanliga rutiner ![]()