Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

solouniko skrev 2011-02-22 23:21:22 följande:
    Godkväll! Dags för ännu en jobbnatt här på SSAB, härligt värre  Imorgon hoppas jag på post från Ajabaja, men jag vette tusan vad jag ska göra med tröjan jag beställde i 104 Är det rea så är det

Har också blivit grymt sugen på en MAT anorak, ni har ju lovordat dom så mkt så de bara måste ju vara bra? Och de är ju grymt snygga med! Men är det "praktiskt" att dra över huvudet? Ä lite kär i den nya gröna färgen
    Vad är det för tröja du har köpt i 104.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    solouniko skrev 2011-02-22 23:28:53 följande:
    Grön/blå katvig Den är ju så sjukt fin och jag ville veeeerkligen ha en till Milla, bebis har fått suit i 62 så då blev jag kär i färgerna. Men 92 eller max 98 hade räckt gott och väl, men det fanns baar 104 kvar så jag tog den ändå haha!
    Hahaha smart!
    Den är verkligen fin!
  • lillronya
    lilyanna skrev 2011-02-23 08:48:43 följande:
    Gissar på att ni i tråden här är experter på märket Nova Star

Behöver iaf er hjälp med storleksval.
    Äldsta sonen är 94,5cm och väldigt smal...vilken storlek på byxor bör jag välja?

Yngsta sonen är 74cm och även han väldigt smal - vilken storlek till honom?

Visst är det så att Nova Star är stora i storleken? Vill inte att byxorna ska vara för pösiga på dem.

Gillar NS gör vi iaf. Eller iaf de flesta.

Jag tycker att det är ganska svårt att råda ang stl för att man vill ha kläderna olika stora.

Mina små är 99 cm och vi har precis gått över till 98 i NS-jeans.

Så jag tycker du ska ta 92 till äldsta sonen.

Till den lilla vet jag inte men gissar på 74 eller 80.

• lillronya
    ChokladMoshin skrev 2011-02-23 09:21:58 följande:
    Gomorron.
    Fy behöver trösta mig med shopping, kan knappt andas här och sitter med min Bricanyl......astma är inge kul.
    Nån som sett Katvig´s blå/blå och lila/lila sommarsuits nånstans?
    Gomorgon!

Usch stackars dej!
    Luften är inget vidare nu för asmatiker. Har en hes liten son och på jobbet löstes jag av av en tjej som var väldigt matt av astmabesvär.
    Hoppas det blir bättre snart!
  • lillronya
    ChokladMoshin skrev 2011-02-23 09:29:46 följande:
    Tack
    Glad jag har det och inte barnen i alla fall, stackars din lilla.
    Vi upptcäkte ju en vattenläcka i huset lagom till flytten, och det har ju läckt in vatten under hela parketten i vardagsrummet ett par månader, så nu när vi tagit loss alla socklar för det kommer en byggare för att kolla på det imorrn så pyser ju all mögel lukt ut......Kräks
    Å mögel är ju helt galet äckligt! Och farligt..
    lilyanna skrev 2011-02-23 09:33:08 följande:
    Ok, så dem är väldigt stora i storlekarna tolkar jag det som då?

Är det bara byxorna som är stora eller är alla plaggen det?
    Ja om man jämför med lindex tex så är ju NS jättestort.
    Klännigarna denna säsongen är tokstora.
    Hoodarna har jag inte provat men de såg rymliga ut.
    Wct-byxorna är också stora.
  • lillronya
    Duntoffla skrev 2011-02-23 16:06:27 följande:
    Synd att såna där modeller inte funkar på N. Jag antar att de inte gör det i alla fall.
    HUr stor är han?
    I dig denim är det ni pratar om va?
    E har de i 98/104 och det funkar bra.
    Han är 99 cm och väger 17 kg.
  • lillronya
    Duntoffla skrev 2011-02-23 16:28:11 följande:
    Noel väger 18-19 och är 102-104 cm lång. Funkar alltså de smala på E? Obestämd Hmm...då kanske de funkar på N också. Fast kanske en storlek större?

Orkade inte leta up den enkla bilden på bara E.
  • lillronya
    Lalalong skrev 2011-02-23 16:57:09 följande:
    Ja, så är det verkligen och det är inget att hymla med. Jag gick i så många år och sa (men kände inte innerst inne, det är ju en försvarsmekanism) att vaddå, jag har inga problem med att jag är fet. Jag är stolt över den jag är och skiter i vad alla tycker! Men jag borde tagit tag i det mycket tidigare istället och insett att det är skitsamma hur jag ser ut, JA alldeles rätt. Men, för hälsans skull är det inte bra. Och det vet ju alla... Det är som med rökning. Blir galen på folk som säger "Du borde sluta, det är faktiskt farligt". Ehh.. NÄHÄ?? Det visste jag inte! Likadant är det med vikten, det är självklart att alla vet någonstans att det är inte bra. Men man ska vara redo att släppa det också.. Och tyvärr var jag redo alldeles för sent. 

Jag vägde 135 kg. Väger 100 nu och har 65 kg som målvikt. Nu vet man inte om man hamnar på målvikt, eller under målvikt eller över målvikt.. Det återstår att se. Men det känns bra att ha ett  mål någonstans... En siffra att satsa mot. Sen kommer jag vara jättenöjd om jag så hamnar på 85 eller 75 kg. Oavsett så är det ljusår bättre än 135!! Och redan nu har jag nått det ytliga målet att jag kan handla tröjor i vilken affär som helst. Byxor får jag krympa någon strl till innan jag kan handla var som.. Men när det också är uppnått så är varenda kg och varenda klädstorlek bara en bonus känns det som
    lillronya skrev 2011-02-23 16:44:45 följande:

Ja de är så himla fina!

N har de också.

Mattias blev galen dock, haha (fast han blir så klart bara galen med lite glimt i ögat. Annars skulle jag aldrig vara gift med honom ). "Har du köpt TRASIGA jeans för 200 kr?? VAAA?? Kostar dom 600 kr annars?? Dom är ju SÖNDER!!!". *asg*

Wow!
    Vilken resa du gjort och gör.

Ja det är ju itne alla som förstår det där med trasiga jeans.
    Här har vi ju båda levt i såna jeans i alla år. Eller kanske inte så mycket nu men innan.

Jag tycker de är stencoola! E kommer att ha de på ett barndop i helgen tillsammans med en cerisvit rutig skjorta. Funkar i det sällskapet. Hade det varit släktkalas eller nåt sånt hade vi däremot inte valt de jeansen.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-02-23 17:40:51 följande:
    Hej på er
    Kikar in en runda medans här är lugnt

Hej!

Hur är det med A?

Ska bara köra iväg lite tjejer. Strax tillbaka.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17