Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Grodan33 skrev 2011-02-24 19:20:42 följande:
    Men min tjej är 4 1/2 år köpte 110 till henne det var bara och glömma hehe de vart jättelånga hon är 107 cm lång, Min son har haft 98 i nov star kläderna länge så jag köpte 104 nu han är 104 cm lång det var också jättelångt men han hinner nog växa i dem=) Men vad svårt det är köpte även den rosa klänningen i 104 och den vart bra på henne knepigt det där.
    MIna småttar är 99 cm långa och jag köpte, som sagt, 98 nu i de nya.
    Om jag viker mudden så funkar de bra tycker jag.
    Men det är svårt när det är så olika.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Greksmurfen skrev 2011-02-24 19:27:56 följande:
    hmm ja som tänkte ta stl 98 till maxen =/ kanske blir lite äl stort då eller?!? om de nu e så långa
    De är ungefär en mudd längre än jeansen.
    Men man kan ha de större för de är ju så mjuka.
    Grodan33 skrev 2011-02-24 19:28:08 följande:
    Ja minst sagt ja får nog i alla fall gå ner en st till tjejan till en 104. Jasså dina barn är också lika långa, MIna med nästan då skiljer det ändå 1 år och 7 månader på dem lill killen fyllde nyss 3 år

Ja de är lika långa.

Skiljer 1 år och 8 månader på mina.

• lillronya
    Maliten skrev 2011-02-24 20:14:37 följande:
    Hallå!
    Är det någon som har testat de nya jeansen utan mudd från NS? Tyckte de såg ut att vara korta i benen.  Undrar om man behöver gå upp en storlek kanske...
    Jag tog 104 i dessa och 98 i de andra med mudd.
    99 cm unge.
  • lillronya
    sesssan skrev 2011-02-24 20:43:43 följande:
    Hej alltså hjälp mig, min dotter 103 cm, ska vi byta till 104 eller 98 på den lila klänningen,????Om din dotter lillronya är 99 och har 92 på sin så borde vi ju ta 98 då.... kompisen hade ju köpt 110 så hon druknade typ i den Och imon ska vi skicka tillbaka och byta den. Vet inte vad jag ska välja känns konstigt att ta 98 när hon inte hade detpå typ 1.5-2 år..men är dom så stora..??
    Ta 98 på klänningen.
    Jag vet det känns helknäppt, men de är så stora. Kommer att bli bra!
  • lillronya
    Buttelina skrev 2011-02-24 20:59:48 följande:
    isabel är 110cm och 104 satt bra!
    Ja då stämmer det ju at ta en stl mindre än längden.

Har du inga vv-kjolar över?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17