Inlägg från: Minatre |Visa alla inlägg
  • Minatre

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mum23 skrev 2011-03-03 21:12:29 följande:
    Måste bara fråga om någon shoppar PompdeLux? Sååååå fiiiina kläder!!!
    Tycker de har fina kläder till helt ok kvalitet. Men har även hört att de inte är populära bland andra barnklädesdesigner/återförsäljare då de tydligen "kopierar" andras style... 
  • Minatre

Någon som vet var jag hittar Molo vinterjacka i färgen lila, storlek 92 (färgen heter nog velvet)?? Letar mig blå i ansiktet just nu.

• Minatre
    Minatre skrev 2011-09-16 19:46:09 följande:
    Någon som vet var jag hittar Molo vinterjacka i färgen lila, storlek 92 (färgen heter nog velvet)?? Letar mig blå i ansiktet just nu.
    ingen som vet?
  • Minatre
    Tessie2022 skrev 2011-09-16 20:35:05 följande:

Tyvärr hittar inte jag heller den (dock bara kollat några shoppar).. Hittar storlek 92 på "Lucky little me" men de har inte Velvet alls tyvärr - däremot andra färger.. Sigge & Juno verkar inte ha tagit in några "tjej modeller" av jackor - kanske det är så att det kommer.. Du kan ju alltid fråga då de har tagit in mindre storlekar på de jackorna som går att beställa så borde de ju i så fall även ta in mindre storlekar av andra färger/modeller 

Ja, jag hittade också på LLM men tyvärr inte i den färgen. Kanske kommer in senare. Vill ju gärna ha vinterkläderna inhandlade så man kan fokusera på annan shopping
  • Minatre

Här går det undan, det fick bli en rosa jacka istället. Går väl lika bra även om jag är lite trött på rosa (hade bubbelgumsrosa på molooverallen förra året). Har dock sett Molo overallerna irl och de är i riktigt läckra färger (neonfärger - åtminstone de tre färger jag såg). 

Någon annan som köpt Molos vinterkläder? 

• Minatre

Btw, varför är denna tråden så inaktiv nu för tiden? Har ju tråden som favorit och kommer ihåg att den var välbesökt innan. Har den ersatts av någon ny tråd kanske?

• Minatre
    lillronya skrev 2011-09-16 21:15:21 följande:
    De sista dagarna har det varit mer action här än i den andra tråden.
    Så bara skriv så hänger jag på iaf.
    Jag dissar fb ganska mycket.
    Ok, då förstår jag. Jag hänger också sällan på fb nuförtiden (du menar köp/säljsidan antar jag). Det vore ju kul om denna tråd kunde återupplivas till att bli mer aktiv.  

• Minatre
    lillronya skrev 2011-09-16 21:16:54 följande:
    Här finns också lite molo ytterkkläder.
    Dock inga från denna säsongen.
    Inte än iaf.
    Den rosa verkar så fin, men har en bubbelgumjacka från förra året som ska användas ju.
    Den rosa är helt ljuvlig i färgen så det blir nog bra. Förstår att du avstår om du redan har bubbelgumsjacka. Som tur är har dottern vuxit ur sin rosa overall men vi tänkte köra tvådelat set i år. Känner jag mig väl blir det nog en overall också
  • Minatre
    Tessie2022 skrev 2011-09-16 21:20:33 följande:
    Jag tycker oxå den rosa färgen i år är underbar.. Hade inte dottern redan haft 2 overaller  + ett 2 delat set så hade något i den färgen inhandlats.. Nu får jag hoppas att något är kvar till rean så det kan bli antingen jacka eller overall i den färgen nästa vinter istället  .. Den lila jackan hade dottern förra året och den är superfin den oxå men som sagt man blir trött på den och vill ha något annat efter en hel vinter Tungan ute.
    Den lila är också supersnygg men lite variation vill man ju ha från år till år, eller hur? Den gröna färgen är också superläcker tycker jag fast kanske snyggare på pojke. Nu blev det 2-delat set från POP till sonen och den turkosa/blå Molooverallen från förra året får hänga kvar. Men jag resonerar som dig, hoppas det blir några finingar kvar till rean
  • Minatre
    lillronya skrev 2011-09-16 22:02:58 följande:
    Vi hade den lila overallen förra vintern. Också jättefin.
     Jag har plötsligt blivit lite dugen på en regnbågsoverall till Anejlin. Var kom det ifrån?
    Regnbågsoverallen är ju ljuvlig. Har fingrat så många gånger på den men aldrig blivit av att jag köpt (fråga mig inte varför för jag tycker den är urläcker). Nästa år kanske?
  • Minatre
    Busbellan skrev 2011-09-16 22:06:51 följande:
    Klart ungen ska ha en regnbåge
    Kan bara instämma 
  • Minatre

Fick hem den rosa molo jackan och den är helt uuuunderbar Hoppas den håller hela vintern (tog storlek 92 på en 87 cm lång tjej). Nu blev jag sugen på en jacka även till storebror. Visserligen har jag köpt redan en till honom men man kan väl ha 2 jackor, eller?

• Minatre

Vilken storlek hade ni tagit på vinterjacka Molo till sonen som är 101 cm lång (smalis)?

• Minatre
    Minatre skrev 2011-09-20 16:28:45 följande:
    Vilken storlek hade ni tagit på vinterjacka Molo till sonen som är 101 cm lång (smalis)?
    ingen som kan tipsa?? Funderar nu på om dotterns jacka vi fick hem skulle varit i större storlek. Hon är 2 år och 87 cm lång. Den sitter som sagt bra på henne men vet ju inte hur mycket större stl 98 är... Svårt det där när man beställer på nätet.
  • Minatre
    anette 81 skrev 2011-09-20 18:50:08 följande:
    jag har iofs köpt en pop vinterjacka i 110 men inte fått hem den än men dottern är 103cm o väger 17kg
    Ok, jag förmodar att POP och Molo är ungefär likvärdiga storleksmässigt. Deras 98 är visserligen gigantisk till vår dotter och det var därför jag undrade om även MOLOs skulle bli för stor. Samtidigt känner jag att stl 92 på MOLO jackan som vi fick hem känns något precis och kanske inte så mycket växtmån. Såg även på någon hemsida att storlek 92 var avsedd för 18-24 mån (alltså för barn upp till 2 år) och vår tjej är ju redan fyllda 2 och ska ha jackan ett antal månader framöver. 

Ingen annan som kan rekommendera här i tråden? 
  • Minatre
    Maliten skrev 2011-09-23 09:05:26 följande:
    110 skulle jag tagit. Jackan ska ju räcka till mars så man bör ta till lite . Min son är 112 och han har 122 på sin. Tog 122 även på overall.
    Tack för råd. Det blev 110 till sonen. Har bett maken hämta ut paketet som kom redan idag (beställde igår, så snabb leverans

Velar fortfarande hur jag ska göra med dotterns jacka. Beställde hem 92 och den passar bra men tjejmodellen verkar vara lite tajtare. Hon är 87 cm lång, kanske skulle jag gått upp till 98 men det känns lite stort? 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17