Inlägg från: Ängelii |Visa alla inlägg
  • Ängelii

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Jag ska tvätta dotterns molo-overall men tvättlappen är borta (jag har klippt bort den och tappat boprt den...) Kan någon vänlig själ säga hur den ska tvättas och tumlas(?)

Stort tack för hjälpen!

• Ängelii
    SmillaMilla skrev 2011-02-21 19:21:01 följande:
    vinter eller lurv?
    Glömde skriva det... Vinteroverall...
  • Ängelii
    Lalalong skrev 2011-02-21 21:35:51 följande:
    Det var någon som svarade dig innan

Åh det missade jag... satt och kollade...
    Men tack för hjälpen!
  • Ängelii
    Tjollabolla skrev 2011-02-26 07:35:53 följande:
    Nej jag vet ju tyvärr inte det, letar med ljus och lykta. Min gissning är att det kommer i ett senare släpp och då tror jag dom flesta tar in det faktiskt...
    Min lokala affär kollade med molo och baddräkten släpps i vecka 13 var svaret de fick, så jag får vackert vänta tills dess...
  • Ängelii
    Buttelina skrev 2011-02-26 10:27:25 följande:
    jaa jag antog att den inte kom förrän i sista släppet kanske inte så många som tänker på baddräkt nu Drömmer
    Nä vem tänkte på baddräkt nu, mer än jag som "akut" behöver till båda tjejerna...
  • Ängelii

En liten fråga...

När brukar molo-salgen vara på våren? Måste planera in ett besök hos släkten i danmark...

• Ängelii
    Buttelina skrev 2011-03-09 22:49:22 följande:
    maj/juni
    Tack för det, då kan jag lämna ungefärlig period...
  • Ängelii
    LitenBlomma skrev 2011-03-13 22:09:49 följande:

Ingen som har sett en fin lurv i 104 eller 110? Gärna den grå med lila muddar eller turkosa med hallonröda ? muddar eller lila med grå muddar. Har precis beställt partypink till reapris Skål

Jag kan ha en grån med lila mudd i stl 104, helt ny. Kan dock inte kolla just nu men återkommer om det är ok?
  • Ängelii
    LitenBlomma skrev 2011-03-15 12:38:00 följande:
    Vill någon inboxa englii och skriva att jag vill köpa. Är lite handikappad här på BB
    Jag har sett och har svarat dig ;)
  • Ängelii
    Duntoffla skrev 2011-03-30 17:58:42 följande:
    .
    h80 skrev 2011-03-30 17:37:22 följande:
    jag betalade en del med kort i höstas
    Motsägelsefullt

Ok, så kort funkar mao? Massa extra avgifter? Funderar annars på att växla en del nu. 1,24 mot 1,47 som jag mest betalat är en viss skillnad 
    De tog dan-kort och visa bara inga andra kort fick jag till svar när jag frågade de i kassan på salgen i höstas.
  • Ängelii
    h80 skrev 2011-03-30 19:20:22 följande:
    jag betalade med ett mastercard
    Ok, men som sagt det var svaret jag fick av tjejen i kassan (jag ville oxå betala med mastercard nämligen...)
  • Ängelii
    lillronya skrev 2011-05-02 22:30:55 följande:
    Låter fantastiskt, men får man en fullständigt nålrädd unge till nåt sånt?
    Busbellan skrev 2011-05-02 22:10:11 följande:
    Alltså jag vet inte riktigt vad en sån gör
    Har bara läst lite smått om det nån gång och kan väl erkänna att det låter lite halvskumt

Akupunktur då? Det är ju ändå lite mer "godkänt" även av kunniga och det används väl rätt ofta mot just muskelvärk
    Hae en kompis som faktiskt gjorde det på sin bebis (ja inte hon själv då men) eftersom bebisen hade kolik. Efter några gånger var bebisen helt fri från problemen
    Alltså jag måste nog läsa på när det gäller alternativa metoder.
    Börjar ledsna rejält på det vanliga.

Är allt bra hos er?
    Lillronya: jag har provat aukupunktur och jag avskyr nålar i alla former inom sjukvården man vetskapen om att det gör min mensvärk bättre gör att jag står ut. Det är själva sticket som jag anser är värst, men ett tips är att åka till aukupunktören och prata om vad man gör och hur man gör innan man gör själva behandlingen, så får hon se vad det är och kanske kan den som behandlar visa på någon annan innan.  Nu vet jag ju inte helt var ni befinner er, men jag vet en bra akupunktör i varberg som även forskar i ämnet.
  • Ängelii
    lillronya skrev 2011-05-02 22:59:31 följande:
    Förstår hur du menar och köper det fullt ut. Men jag tvivlar starkt på att N gör det.
    Hon vet tex att hon måste ta blodprov för att kolla sköldkörtelvärdet. Ändå får jag riktigt tvinga henne när vi väl är där.
    Men man kan ju alltid testa.
    Vad forskar akupuntören kring. Själva smärtlindringen eller vad?
    Har inte toklångt till Varberg. Bor i norra skåne.
    Busbellan skrev 2011-05-02 22:39:33 följande:
    Jadå, här är allt bra, har ju gjort ännu en dag i skolan nu. Bara 4 kvar

Imorgon blir det dietist besök med Nora
    JA hur går det med Nora?
    Äter hon glutenfritt nu?
    Hon forskar i hur aukupunktur och fertilitet hör ihop bland annat, men hon har jobbat med smärtlindringsaukupunktur väldigt länge.
  • Ängelii
    fröken ida skrev 2011-11-03 16:42:59 följande:
    Du har registrerat din mejladress på Molos hemsida? Då är det konstigt. Vill du ha hela mejlet kan du inboxa din mejladress så kan jag vidarebefodra
    Japp regristrad sen ett par år tillbaka.... men inte en enda litet mail idag...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17