Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-02-26 21:36:53 följande:
    De blå har jag kört med vittvätt efter att ha tvättat dem separat en gång, men de rösa har jag inte vågat med.
    Just rött gör mig nervös med tanke på hur många molosar det alltid är med i den ljusa tvätten
    Colourcatcher i första tvätten.
    Jen80 skrev 2011-02-26 21:41:02 följande:
    Jag har alltid tvättat de gamla wct:n med rött och det har också gått bra. Men usch, jag hatar när man står där osäker och inte vet hur man ska göra. Tycker det är så med många av Molos plagg. Har gjort misstaget en gång att tvätta NS turkosa hoos tillsammans med penséerna . Vet inte riktigt hur jag tänkte. Tur det inte händer så ofta att man får hjärnsläpp!
    Jag tvättar den turkosa hooden med i vittvätten.
    Alla nya färgade plagg får en colourcatcher med sej in  i första tvätten bara.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Jennysofi skrev 2011-02-26 21:44:27 följande:
    tack!

Ja jag bor i stan :) När jag är på babysim ser jag ofta barn i mycket molo och novastar och tänker att de säkert hänger här ;)
    Tror inte att här är någon just nu som bor inne i stan.
    Men ibland ses vi där så då kan du ju hänga på.
    Är du på annacill nåt?
    Preggi skrev 2011-02-26 21:45:32 följande:
    Godkväll,

Kunde inte låta bli att beställa ett par hummelskor efter att ha sett lillronyas sötis posera i BT.
    Hoppas att storleken blev bra. Tog 29 till P tänkte att om de är små måste iaf M kunna ha dem..

Sugen på att shoppa mer!
    Hahaha vad roligt att inspirera.
  • lillronya
    Jen80 skrev 2011-02-26 21:47:53 följande:
    Nähe!?! men det MÅSTE ha varit den som färgade av sig. Usch, blev så ledsen. Penséerna är ju så fina! Jaja, det fick bli en dagiströja där ändå ingen ser att den är missfärgad
    Så trist när något blir färgat så.
    Busbellan skrev 2011-02-26 21:48:54 följande:

Är det ingen mer än annacill som fått in de där hummelskorna, det svider ju lite med 39 kr i frakt

Hahaha du är ju rolig du.
    Annars får jag väl hämta de åt dej och så får vi ju ses.
    Jennysofi skrev 2011-02-26 21:51:00 följande:
    Okej vad kul! Nej, jag upptäkte att Anna cill fanns för ett par veckor sedan men har inte tagit mig dit än. Har bara varit på lilla helsingborg (som lagt ner) och gömstället (som har dåligt molosortiment). Men ska absolut leta mig fram till Anna cill! Ligger på tågaborg va?
    Då är det dags för ett besök där!
    Bästaste butiken ju.
    Har lilla stängt nu? Visste att de skulle men inte när.
    Gömstället är bara trist, tycker jag.

Japp det ligger på Tågaborg.
  • lillronya
    Preggi skrev 2011-02-26 21:52:20 följande:
    letar för fullt efter mer att shoppa men hittar inget än som jag verkligen vill ha...

Finns popcorn som långärmad tröja?
    Har du köpt någon av de nya katvigarna?
    De är fina.
    Jag har hamnat i nån katvigfas iofs.

Ingen aning om popcorn finns i långärmat. Jag tycker inte om det printet.
  • lillronya
    Jen80 skrev 2011-02-26 21:54:44 följande:
    lillronya: Kikade i BT nu. Himmel så fint det var tillsammans! Måste skaffa fler enfärgade klänningar så man får användning av Mololeggingsen. Använder de alldeles för sällan...
    Köpte Dresshooden från NS, men himmel va lång den är. Tror jag har 98 till Ava och det är galet stort. Hon är på väg in i 98 i en del kläder, så det får kanske bli 92 istället eller skippar jag en helt. Någon som har den och gillar den?
    Ja visst var det!
    Skorna till wctstället är oslagbart.
    Synd att det finns så få enfärgade klänningar att hitta.
    En tjej i me&i-köpoch sälj på fb hade sytt en tunika av en tröja. Blev lite sugen på att försöka göra om enfärgade t-shirts. Hon hade bara klippt bort mudden i hals och ärmhål och stt kanal till gummiband. Måste testa det nån dag.

Provade dresshooden idag på A och hade definitivt gillat den om jag köpt den. Köper säkert den senare.
    98 satt precis lagom och bra. 104 funkade bra också.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-02-26 21:58:29 följande:
    Ja, du skulle ju kunna hämta, frågan är när jag kan komma hemifrån och åka och hämta dem hos dig, har ju praktik i flera veckor.
    Alltså jag var ju beredd att betala den vanlliga frakten, men när hon till och med tar högre frakt för att det är skor så gillar jag det inte riktigt
    R ska till stugan på fredag han kanske kan lämna av de nånstans när han drar förbi Ljungby. Men då är du kanske på praktik? Hann kör nog på förmiddagen.
    Kör nog hem lördag iofs...
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-02-26 22:04:46 följande:
    Men hinner du hämta dem där innan dess då?
    Jag slutar i alla fall 12 på fredag så efter det är jag hemma, när tror du han åker?

Vilken stuga förresten, nu har jag totalt missat nåt
    Kan väl göra mej ett ärende till staden.
    Ska ju vara ensam med barnen i helgen igen och då får det ju kosta lite egentid.
    Ska kolla med hom när han ska åka.

Mina föräldrar har stuga utanför Oskarshamn i Högsby kommun.
  • lillronya
    Jen80 skrev 2011-02-26 22:09:42 följande:
    Men oj, va händigt!! Sånt ger jag mig inte på. Har ju haft en del velourklänningar från Hummel och även Kik kids, men nu är det mesta mönstrade överdelar. Får ge mig ut på jakt efter fler enfärgade...
    Hmmm, jag får testa den mer ordentligt på henne. Hinner knappt knäppa den förrän hon sliter av sig den. Men den känns lång på henne. Hade velat att den satt åt lite nedtill så man kunde dra upp den lite... men det kanske inte är så bekvämt . Har inte fått prova något på Ava, men har den vita klänningen, den gula tunikan, haremjeansen och kanske något mer. Pojkarna har än så länge bara fått tröjor.
    Ja det är svårt att hitta enfärgat. Konstigt egentligen.

Den vita satt helt knäppt på både A och N. Den gula är fin, men den har inte vi köpt. Haremsjeansen har inte vi heller provat än.
  • lillronya
    WTF skrev 2011-02-26 22:15:47 följande:
    Vad är colourcatcher?
    Det är papperslappar som man stoppar i tvättmaskinen. De suger upp överflödig färg så att tvätteninte blir missfärgad.
    Superbra!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17