• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • AnnaFreja
    RååSa BuBBlan skrev 2011-01-14 12:34:29 följande:
    Ni som nyss varit gravida.. var kände ni sparkarna nånstans?

Väldans OT men ni brukar alltid veta

Min bebis händer o fötter känns långt nertill hela tiden, borde h*n inte kicka uppåt? Obestämd Börjar nojja att h*n ligger åt fanders där inne.. BM säger att hövvet är ner, men dom har ju haft fel förr liksom..
    Så kändes det då min tjej i magen låg med huvudet utåt så att säga. Vanligtvis brukar de ju ligga med huvudet inåt, om du förstpr vad jag menar
  • RååSa BuBBlan
    AnnaFreja skrev 2011-01-14 12:36:58 följande:
    Så kändes det då min tjej i magen låg med huvudet utåt så att säga. Vanligtvis brukar de ju ligga med huvudet inåt, om du förstpr vad jag menar
    aha.. det som heter vidöppet läge? När dom ligger med ansiktet mot mammans mage?
    BF+6 idag, suck suck!!
  • Kristyr
    RååSa BuBBlan skrev 2011-01-14 12:34:29 följande:
    Ni som nyss varit gravida.. var kände ni sparkarna nånstans?

Väldans OT men ni brukar alltid veta

Min bebis händer o fötter känns långt nertill hela tiden, borde h*n inte kicka uppåt? Obestämd Börjar nojja att h*n ligger åt fanders där inne.. BM säger att hövvet är ner, men dom har ju haft fel förr liksom..
    ehhhh det har jag glömt.... 8½ mån glömmer man mycket på...

Hon låg till höger i magen hela tiden och magen var helt sne. BM skrattade lite åt min sneda mage...
  • RååSa BuBBlan

Kristyr skrev 2011-01-14 12:39:51 följande:
    ehhhh det har jag glömt.... 8½ mån glömmer man mycket på...

Hon låg till höger i magen hela tiden och magen var helt sne. BM skrattade lite åt min sneda mage...
    Min ligger också gärna åt höger, men det känns som en banan på nåt sätt.. Liksom sne ställt och inte mycket till hövve mellan bena på mig   typ så här (ursäkta min väderlösa konstnärliga sida )
    BF+6 idag, suck suck!!
  • Kristyr
    RååSa BuBBlan skrev 2011-01-14 12:44:13 följande:
    Min ligger också gärna åt höger, men det känns som en banan på nåt sätt.. Liksom sne ställt och inte mycket till hövve mellan bena på mig   typ så här (ursäkta min väderlösa konstnärliga sida )
    *hihi*

hon kom aldrig så långt ner...  hon började med kroppen vid revbenen och sedan banade neråt.

Apsnyggt med sne mage...

Undrar hur det hade sett ut om hon fått glida ner.. hon kom ju med KS 11dagar före bf.
  • AnnaFreja
    RååSa BuBBlan skrev 2011-01-14 12:38:25 följande:
    aha.. det som heter vidöppet läge? När dom ligger med ansiktet mot mammans mage?
    Typ nåt sånt, men BM sa att om man har fött barn förut så behöver man inte oroa sig för de vänder sig ofta innan, det är ju lite mer utvidgat om man säger så
  • RååSa BuBBlan
    Kristyr skrev 2011-01-14 12:47:16 följande:
    *hihi*

hon kom aldrig så långt ner...  hon började med kroppen vid revbenen och sedan banade neråt.

Apsnyggt med sne mage...

Undrar hur det hade sett ut om hon fått glida ner.. hon kom ju med KS 11dagar före bf.
    Å just de, du gjorde ju KS..  Min ligger ju långt ner, men det känns ibland som h*n sitter ner där inne, lite smått på tvären.. Ska till BM på måndag och ska kolla med henne..

Nu vill Bubblis låna datorn en liten stund så jag viker väl tvätt eller nåt istället
    BF+6 idag, suck suck!!
  • Busbellan
    RååSa BuBBlan skrev 2011-01-14 12:38:25 följande:
    Vidöppet läge kallas det nog inte förren de kommer ut på fel håll så att säga.
    De "ska" ju komma ut med bakhuvudet uppåt.
    A kom i vidöppet läge, eller han var en liten "stjärnkikare" som barnmorskorna kallade det
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Helle
    Tjollabolla skrev 2011-01-14 11:03:30 följande:
    Ojjj! Ja det är långt!!!!
    Oj, ja det är långt. Mina killar är långa (av förklarliga skäl), men P är 118 cm nu och 4.5 år. G är 98 och dryga 2.5 år.

Hej alla förresten

Är hemma och vabbar med barn nr två som fått vattenkoppor. Härligt det är  
  • Tic1

Såg precis att Colibri klänning stl 92 fanns hos Sigge&Juno just nu om nån letar

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17