• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • 4blevde
    Tjollabolla skrev 2011-01-14 10:32:18 följande:
    Jag är ganska så säker på att tjejer är lite mindre än killar, det verkar så bland dom flesta iaf. Lia är nästan 5 cm kortare än Milo och väger minst ett kg mindre, vid samma ålder. Vid 10 månader så vägde hon 9,2 och var 72 lång.
    På våra kläder verkar det vara gigantiska hopp mellan 74 och 80! Fast, det gäller att kolla så man inte missar ngt i växalådan. Jag tog en titt där häromdagen och hittade en del äldre molosuits i 80 som är lika stora som dom nya i 74, så poerty och nån mer kunde användas redan
    Här stämmer inte det...
    storebror som blir 5 år om 2 veckor är endast 1 kilo tyngre och 10 cm längre har 1 cm längre fötter än sin lillasyster som blev 3 i mitten på november
    Men hon är stor, tycker jag eftersom båda mina söner varit betydligt mindre än henne i samma ålder.
    Med undantag från äldsta sonen som var lång vid födseln men är medellång nu.

Kanske snurrigt.

son född jan- 00 är ca 140 cm lång ca 37 kilo.
    son född jan- 06 på samma dag som storebror är 107 cm lång och väger 16,5 kilo
    dotter född nov-07 är 97 cm lång och väger 15,5 kilo

så min dotter är stor tycker jag som haft så små taniga söner
    Mamma till Oliver-Jan-00, Felix-Jan-06 och Ebba-Nov-07
  • Busbellan
    maugu skrev 2011-01-14 10:39:37 följande:
    God morgon!
    Susade in på Babyshop-men , hörrni man kan ju inte shoppa upp alla
    Apropå storlekar, hos oss är det förstås tvärtom. Vår Livia är på den övre kurvan i längd och medel i vikt.
    Gustaf låg en kurva under i längd och normal i vikt.
    Gustaf hade suits i 92 förra sommaren som 3-åring och nu blir det tight med 92 på Livia som två-åring..
    Samma här, eller en av tjejerna är större än vad både August och Nora var.
    August vägde dock bra mycket mer som bebis
    Ella ligger nu på medelkurvan, men har sen hon var bebis legat en kurva över medel, August har alltid legat 2-3 kurvor under medel
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Tjollabolla
    maugu skrev 2011-01-14 10:39:37 följande:
    God morgon!
    Susade in på Babyshop-men , hörrni man kan ju inte shoppa upp alla
    Apropå storlekar, hos oss är det förstås tvärtom. Vår Livia är på den övre kurvan i längd och medel i vikt.
    Gustaf låg en kurva under i längd och normal i vikt.
    Gustaf hade suits i 92 förra sommaren som 3-åring och nu blir det tight med 92 på Livia som två-åring..
    Ja det där är så olika! Milo hade Molo suits i 92 när han var 2½-3, men då var dom TAJTA
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • solouniko

Godmorgon! Usch här har Milla fått feber igen Obestämd Jag som tänkte att vi skulle fara in till stan och prova den fina softshell jackan så jag vet vilken storlek vi ska ha, tyypiskt Ska bli SÅ skönt med vår så man förhoppningvis slipper alla dessa sjukor!!

Milla blev ju 1 i mars förra året och hon hade 80 förra sommaren. Hon var 73 cm på ettårs kontrollen tror jag och vägde 8,8 kg och 80 satt bra hela sommaren 74/80 på molos babyklänningar var iofs lie långa, men de i enkel 74 satt allra bäst I år har jag köpt 86 på colibriklänningen men den har inte kommit ännu, jag hoppas det ska bli bra! Hon har 92 på andra kläder

Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • Kristyr
    Tjollabolla skrev 2011-01-14 10:43:29 följande:
    Ja det där är så olika! Milo hade Molo suits i 92 när han var 2½-3, men då var dom TAJTA
    vi har 92 suits nu eller en den orangerandiga och den börjar bli kort i grenen.. men inte tajt..

han är 2 år 4 mån
  • 4blevde

Nån som vet hur Geggamojas vinteroveraller är? Har just köpt en på rean till nästa vinter

Mamma till Oliver-Jan-00, Felix-Jan-06 och Ebba-Nov-07
  • Kristyr
    solouniko skrev 2011-01-14 10:45:09 följande:
    Godmorgon! Usch här har Milla fått feber igen Obestämd Jag som tänkte att vi skulle fara in till stan och prova den fina softshell jackan så jag vet vilken storlek vi ska ha, tyypiskt Ska bli SÅ skönt med vår så man förhoppningvis slipper alla dessa sjukor!!

Milla blev ju 1 i mars förra året och hon hade 80 förra sommaren. Hon var 73 cm på ettårs kontrollen tror jag och vägde 8,8 kg och 80 satt bra hela sommaren 74/80 på molos babyklänningar var iofs lie långa, men de i enkel 74 satt allra bäst I år har jag köpt 86 på colibriklänningen men den har inte kommit ännu, jag hoppas det ska bli bra! Hon har 92 på andra kläder
    ja men då blir ju 80 bra här. Gissar att lillasyster kommer vara minst 73 i mars..
  • maugu
    Tjollabolla skrev 2011-01-14 10:43:29 följande:
    Jag har ju alltid sett Milo och Alexander som STORA killar. Tur att Emilio oxå finns,-)
    Maken är oroad över att Gustaf är så "liten" och Livia så "stor". Vi skojade en gång i tiden när vi dejtade att om vi någon gång skulle få barn ihop så skulle förmodligen sonen bli liten och kompakt som mamma och om vi fick en dotter, lång och smal som pappa-och så blev det
  • Tjollabolla
    Kristyr skrev 2011-01-14 10:38:06 följande:
    någon som vill låna min son. Han har börjat låssasgråta så fort han inte får nått... {#emotions_dlg.djavulsk} eller man säger emot.

hmm inspirerad av en av 3åringarna hos dagmamman kan jag gissa... *pust*
    Hehe, jag har nog med Lia. 11 månader och lägger sig raklång på golvet och skriker när hon inte får som hon vill. Räcker att man tar ngt från henne som hon inte får ha, så sätter hon igång. Nu har hon börjat sparka med fötterna med i golvet. Vart ska detta sluta...
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • maugu
    solouniko skrev 2011-01-14 10:45:09 följande:

Tror att 86 blir bra. Jag har oxå beställt fler klänning men nu valt 86. Livias djurklänning i 92 var ju superstor..för att inte prata om Gemstones..den lär ju passa när hon är 4 år
    Hoppas Milla kryar på sig.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17