• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Mawe123
    Buttelina skrev 2011-01-14 16:02:36 följande:

min dotter är 110cm och har 116. 110 funkar inte.

den du har från 08 i strl 98 motsvarar dagens 104.. om du tycker den börjar bli liten NU så hade jag inte gått upp en strl bara

Vilken stl har din son på molo täckisar nu, om han har några dvs Flört

har randiga 104:or som vi använder nu och de är rätt långa, hänger ett par likadana i garderoben i stl 110 och väntar på nästa vinter.. för visst borde de funka då.. kan väl inte ha sån otur så de passar mitt i sommaren Obestämd
    William 000213, Lowe 070712
  • Buttelina
    Mawe123 skrev 2011-01-14 16:41:49 följande:
    Vilken stl har din son på molo täckisar nu, om han har några dvs Flört

har randiga 104:or som vi använder nu och de är rätt långa, hänger ett par likadana i garderoben i stl 110 och väntar på nästa vinter.. för visst borde de funka då.. kan väl inte ha sån otur så de passar mitt i sommaren Obestämd
    nååågra täckisar har vi nog Drömmer
    nää dom i 110 kommer funka!! isabel kan ha 110 och hon äe 110cm..
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan bellaobia.blogspot.com/
  • Duntoffla

God eftermiddag!

I dag fick jag fina paketet från Eleraff. Det är nu bevisat att jag lider svårt av amningshjärna då jag fick en Colobri body, regnbågsbyxor och en Gemstone body. Fick imorse för mig att jag beställt Colibriklänningen men så var det ju inte Men fina plagg hur som helst

Nu undrar jag om det finns Colobriklänning i 74 eller 80 någonstans med inte tokdyr frakt? 

• AnnaFreja
    Duntoffla skrev 2011-01-14 16:59:06 följande:
    God eftermiddag!

I dag fick jag fina paketet från Eleraff. Det är nu bevisat att jag lider svårt av amningshjärna då jag fick en Colobri body, regnbågsbyxor och en Gemstone body. Fick imorse för mig att jag beställt Colibriklänningen men så var det ju inte Men fina plagg hur som helst

Nu undrar jag om det finns Colobriklänning i 74 eller 80 någonstans med inte tokdyr frakt? 
    På pirum parum finns den, fraktfritt.
  • Duntoffla

Och då är ju frågan om man ska ha 74 eller 80? Vet någon om det är stor skillnad på dem ( kanske inte just i Colobri som är ny men i andra MOLO klänningar i enkelstorlekar) Jag har ex en prästkrageklänning hemma som är några centimeter kortare än Flowerfield ( i 74/80) eller vad den heter. 

Någon som har en 74 i Colobri hemma och har ett äldre print att jämföra med i samma storlek? 

• Buttelina
    Duntoffla skrev 2011-01-14 17:17:52 följande:
    Och då är ju frågan om man ska ha 74 eller 80? Vet någon om det är stor skillnad på dem ( kanske inte just i Colobri som är ny men i andra MOLO klänningar i enkelstorlekar) Jag har ex en prästkrageklänning hemma som är några centimeter kortare än Flowerfield ( i 74/80) eller vad den heter. 

Någon som har en 74 i Colobri hemma och har ett äldre print att jämföra med i samma storlek? 
    tror tjolla jämförde i bildis och att colibri var 1-2cm kortare än gamla print i samma strl. kolla hennes jämförelsebild i bildis
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan bellaobia.blogspot.com/
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2011-01-14 17:23:32 följande:
    tror tjolla jämförde i bildis och att colibri var 1-2cm kortare än gamla print i samma strl. kolla hennes jämförelsebild i bildis
    ah, tack. ska kika där
  • MammaT
    Duntoffla skrev 2011-01-14 17:17:52 följande:

jag mätte min colibri 86 och den var lika lång som förra årets 74/80
  • Tibell

Ser att ni pratat colibriklänningen... Och det var precis om den jag hade en fråga :) vilken stl tror ni blir bäst till en lite. Tjej på 8 kg och ca 74 lång? Hon är 14 månader

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17