• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2011-01-20 16:09:31 följande:
    Skönt att du är piggare nu! Fin shopping!
    Ja ääääntligen, hade verkligen inte pallat vara sjuk längre.

Hade egentligen bara tänkt köpa colibri klänningen med girly rainbow klänningen hängde med i bara farten, tröttnar nog aldrig på dom ränderna
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • Duntoffla
    ChokladMoshin skrev 2011-01-19 23:56:30 följande:
    Helt OT men nån som har koll på nån bra och fin inte alltför dyr Växa-säng?
    Det brukar finnas rätt fina på Blocket. Man kan ju alltid måla dem. Tänker hitta en där sen när det är dags för en till Lea och sedan måla vit.
    ängeln83 skrev 2011-01-20 16:05:30 följande:
    Hej hej

Trist med Ikea, vi brukar ha samma otur, hälften av sakerna brukar vara slut, så nu är jag super noga med att kolla lagersaldo på nätet innan vi åker

Men OJ...snacka om små Då kan jag nog med andra ord börja shoppa leggings åt Meja på flick nu då Har rensat bland leggings och nu har hon typ 2 par kvar, paniiiiiik, leggings är ju det vi använder mest.
    Jag kollade saldot och visste att en del saker skulle vara slut men vi beslöt att åka ändå. Faktum var att en matta som stod som slut fanns där men visade sig vara för stor. Sen finns det en outlet nära som nyligen öppnat en Odd Molly butik

Ja, de är supersmå. Fattar inte hur ett barn som brukar ha 86 kan ha dem...
    Mamma till Simon skrev 2011-01-20 16:07:24 följande:
    lindex 86 leggings har molly haft sedan i sommras, tycker de är ganska små faktiskt, iofs kan hon fortfarande ha dem
    Det känns som om de kommer bli mer caprimodell på ett barn som brukar ha 86 i andra plagg
    Mamma till Simon skrev 2011-01-20 16:08:32 följande:
    jag har annars hört att panodil kombinerat med shopping hjälper jättebra mot huvudvärk Flört 
    Är inte helt säker på att IKEA direkt gjorde det hela bättre

• Duntoffla
    OsynligtSmåkryp skrev 2011-01-20 12:46:11 följande:
    Hjärta TACK alla goa pölsekärringar för dom fiiiina presenterna till bebis, underbart gulligt! Hjärta
    Hon kommer bli så fin så! {#emotions_dlg.flower}
    Vassegod!
  • Mamma till Simon
    ängeln83 skrev 2011-01-20 16:10:58 följande:
    Ha ha, ojdå...att jag inte ens tänkt på att kolla? Leggings på baby avdelningen är ju oftast ganska kasst utbud.
    Tänkte lägga en order på nätet nu, tror du 86 räcker eller ska man kanske gå upp till 92? Meja är 78 cm och väger 9,5 kg.
    jadu, mätte med meandi 74/80 och de är ca 2cm längre än lindex 86
  • ängeln83
    Mamma till Simon skrev 2011-01-20 16:14:02 följande:
    jadu, mätte med meandi 74/80 och de är ca 2cm längre än lindex 86
    Då kör jag nog på 92 då
  • Mamma till Simon
    Duntoffla skrev 2011-01-20 16:13:16 följande:
    Det brukar finnas rätt fina på Blocket. Man kan ju alltid måla dem. Tänker hitta en där sen när det är dags för en till Lea och sedan måla vit.
    ängeln83 skrev 2011-01-20 16:05:30 följande:
    Hej hej

Trist med Ikea, vi brukar ha samma otur, hälften av sakerna brukar vara slut, så nu är jag super noga med att kolla lagersaldo på nätet innan vi åker

Men OJ...snacka om små Då kan jag nog med andra ord börja shoppa leggings åt Meja på flick nu då Har rensat bland leggings och nu har hon typ 2 par kvar, paniiiiiik, leggings är ju det vi använder mest.
    Jag kollade saldot och visste att en del saker skulle vara slut men vi beslöt att åka ändå. Faktum var att en matta som stod som slut fanns där men visade sig vara för stor. Sen finns det en outlet nära som nyligen öppnat en Odd Molly butik

Ja, de är supersmå. Fattar inte hur ett barn som brukar ha 86 kan ha dem...Det känns som om de kommer bli mer caprimodell på ett barn som brukar ha 86 i andra plagg
    Mamma till Simon skrev 2011-01-20 16:08:32 följande:
    jag har annars hört att panodil kombinerat med shopping hjälper jättebra mot huvudvärk Flört 
    Är inte helt säker på att IKEA direkt gjorde det hela bättre

Nä det måste vara nätshopping Flört
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2011-01-20 16:10:58 följande:
    Ha ha, ojdå...att jag inte ens tänkt på att kolla? Leggings på baby avdelningen är ju oftast ganska kasst utbud.
    Tänkte lägga en order på nätet nu, tror du 86 räcker eller ska man kanske gå upp till 92? Meja är 78 cm och väger 9,5 kg.
    På baby fanns det bara svarta och vita av de som var T 3 b 2.
    Alltså, jag tror säkert att 92 kan funka. Låter ju sjukt men de såg verkligen inte stora ut. Jag ska lägga in en bild på villervalla och Lindex (nu är ju vv´s rätt generösa iofs) 
  • Duntoffla
    Mamma till Simon skrev 2011-01-20 16:15:07 följande:
    Nä det måste vara nätshopping Flört
    Aha, tror det var min stress-nätshopping på POP imorse som mer eller mindre orsakade skallebanket. Stress i kombination med dålig nattsömn gjorde inte direkt susen. Är dock glad att jag hade is i magen då jag förra veckan stod och kollade på pyjamas på Pop till Noel. Då var den bara på 30%, idag 70%. Fick 2 pyjamaser, en kofta inkl för nästan samma pris som en PJ.
  • Mamma till Simon
    Duntoffla skrev 2011-01-20 16:18:32 följande:
    Aha, tror det var min stress-nätshopping på POP imorse som mer eller mindre orsakade skallebanket. Stress i kombination med dålig nattsömn gjorde inte direkt susen. Är dock glad att jag hade is i magen då jag förra veckan stod och kollade på pyjamas på Pop till Noel. Då var den bara på 30%, idag 70%. Fick 2 pyjamaser, en kofta inkl för nästan samma pris som en PJ.
    Grattis!
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2011-01-20 16:15:37 följande:
    På baby fanns det bara svarta och vita av de som var T 3 b 2.
    Alltså, jag tror säkert att 92 kan funka. Låter ju sjukt men de såg verkligen inte stora ut. Jag ska lägga in en bild på villervalla och Lindex (nu är ju vv´s rätt generösa iofs) 
    Mmm, mumsiga färger lixom Tråk tråk.
    Men på flick fanns ju jätte många fina färger, lite många olika rosa bara, svårt att se vilka som är fina. Avvaktar nog tills vi åker till stan nästa gång så kan jag spana storlek också Meja är ju ganska tunn så jag vill inte att dom blir för stora i midjan.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17