• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Mamma till Simon
    solouniko skrev 2011-01-21 20:32:52 följande:
    Det sket sig rejält där med ett plagg i varje
    Mamma till Simon skrev 2011-01-21 20:28:58 följande:
    ja turkost är ju lite mer vårigt
    Joo det är ju det. Gillade den bruna som tusan tidigare men nu tycker jag den känns mörk, vet att jag vill ha lite gladare färger framåt våren så det är bäst att köra på det
    ja den bruna är väldigt fin men som du säger så passar den nog bäst på hösten
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2011-01-21 20:30:08 följande:
    Hoppsan!
    Jag sitter och klurar över om jag ska lägga en beställning på LLM eller inte 
    Busbellan skrev 2011-01-21 20:24:52 följande:
    Jag var nog mest nyfiken på om alsing är lika smart som han verkar på "vinn adams pengar" varje morgon
     Fin shopping! Ja, han verkar ju grymt allmänbildad i alla fall då.  Kul att man kan hitta nya kombos i sin "egen" garderob.

Klurar lite på Corvette-skorna. Mätte Noels fötter och får dem bara till 16 cm vilket känns konstigt. Då borde jag ha strl 27 enligt LLM´s hemsida om han ska ha dem nu men då enligt dig 26. Så frågan är vad tar man? han ska ju inte ha dem än på ett tag. Undrar om 28 eller 29 blir helt fel? 
    alex fot är 18,1 cm och han har strl 30 och dom är stora (enligt mått 1.3 större än foten) dom kommer räcka heeeela våren o sommaren!! så nä det kommer bli fööör stort med strl 29 i alla fall.

är hans fot 16 cm kan du ju inte ha 29 galenpanna den är ju 2.7cm större än hans fot. tror säääkert 27an räcker.
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan bellaobia.blogspot.com/
  • Kristyr
    höll på att säga behöver du verkligen nån lurv?

Bebben kommer väl i maj. Fast sedan kom jag på att du bor där uppe.

Lillasyster kom ju in maj, när hon var nån vecka bara kom ju sommaren/värmen och hon kunde bara ha blöja för att inte bli överhettad
    Hade som tur var ingen varm overall till henne..

Men det är nog fel tråd att skriva i
  • Busbellan
    Det sket sig rejält där med ett plagg i varje
    Mamma till Simon skrev 2011-01-21 20:28:58 följande:
    ja turkost är ju lite mer vårigt
    Joo det är ju det. Gillade den bruna som tusan tidigare men nu tycker jag den känns mörk, vet att jag vill ha lite gladare färger framåt våren så det är bäst att köra på det
    Det gjorde ju det
    Nu har vi mössa, leggings, linne och en klänning på väg
    Mamma till Nora, August och Ella
  • LJ2
    lillronya skrev 2011-01-21 20:26:46 följande:
    Hej!
    Tur att du har fin shopping att titta på iaf.
    Busbellan skrev 2011-01-21 20:29:31 följande:
    Har du räknat med de du inte fått hem än också
    Skulle tro att dte kommer två linnen till på måndag
    aj då.. de hade jag visst glömt räknade de som låg i lådan..
    Duntoffla skrev 2011-01-21 20:30:08 följande:
    Hoppsan!
    Jag sitter och klurar över om jag ska lägga en beställning på LLM eller inte 
    Busbellan skrev 2011-01-21 20:24:52 följande:
    Jag var nog mest nyfiken på om alsing är lika smart som han verkar på "vinn adams pengar" varje morgon
     Fin shopping! Ja, han verkar ju grymt allmänbildad i alla fall då.  Kul att man kan hitta nya kombos i sin "egen" garderob.

Klurar lite på Corvette-skorna. Mätte Noels fötter och får dem bara till 16 cm vilket känns konstigt. Då borde jag ha strl 27 enligt LLM´s hemsida om han ska ha dem nu men då enligt dig 26. Så frågan är vad tar man? han ska ju inte ha dem än på ett tag. Undrar om 28 eller 29 blir helt fel? 
    hoppsan e nog de minsta man kan säga men hon kommer va snyggast i sommar iaf ?
    LLm, har de bra rea, eller kul andra saker?? *asg* sonen behöver mer linnen.. har väl 10 nu kanske "bara"
    * 3 underbara busfrön *
  • solouniko
    Kristyr skrev 2011-01-21 20:36:27 följande:
    höll på att säga behöver du verkligen nån lurv?

Bebben kommer väl i maj. Fast sedan kom jag på att du bor där uppe.

Lillasyster kom ju in maj, när hon var nån vecka bara kom ju sommaren/värmen och hon kunde bara ha blöja för att inte bli överhettad
    Hade som tur var ingen varm overall till henne..

Men det är nog fel tråd att skriva i
    Äsch tyst på dig :- KLART jag behöver en lurv Vi fick faktiskt också varmt här i maj förra året, men man veeet ju aldrig Den kan ju faktisk komma i april också
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • LJ2
    lillronya skrev 2011-01-21 20:26:46 följande:
    Hej!
    Tur att du har fin shopping att titta på iaf.
    blev inget när jag skrev?? hmm..
    ja, såå fin shopping!! de räddar kvällen!!

bondgård, bilskort o safari åt m, de där fjäril i nya? åt J.. i linnen
    safari tshirt med gröna kantband =)
    colibri tshirt åt j,
    girly regnbåge leggings åt j,
    flygplansfilt???? *blev visst fel upptäckte jag när jag bet ?? haha, tur bror ska ha dop åt sin son om 1 mån knappt *
    björn/flygplans tshirt
    "stickat" linne åt j
    flygplans babybyxor som knickers åt J
    kattmössa åt j
    isbjörn/flygplan mössa åt m

de va nog de hela..
    * 3 underbara busfrön *
  • Duntoffla
    solouniko skrev 2011-01-21 20:26:48 följande:
    Ja båda är tjusiga Gillar nog en turkosa mest men blev akut sugen på den ljuslila med typ mintgröna kantband från förra våren. Såg att det fanns en ny sån i 62 på ett ställe Drömmer Den turkosa finns nog förresten i min lokala butik, ska gå och klämma på den
    Duntoffla skrev 2011-01-21 20:22:23 följande:
    Nej, vem fasen gör det? Jag har inte heller fastnat för På Spåret men ska nog kika lite nu faktiskt. 
    Ja då var vi där igen då Du vet inte kön va? Jag skulle satsa på någon turkos, röd eller lila. Vi hade den fina turkosa med rosa kantband som jag köpte från Smultron. Såå fin! Nu senaste hade hon den lila med gröna kantband vilken jag också tycker är unisex.
    Nej vi vet inte kön, har trott pojke hela tiden men det är ju ingen garanti precis Åh den turkosa är ju såå fin, den hade Milla när hon var mindre Blev som sagt väldigt sugen på den ljuslila med mingröna kantband, den är ju också unisex tycker jag allt
    Lila är absolut unisex. noel har en lila lurv med limegröna kantband och den är såååå fin.
    LJ2 skrev 2011-01-21 20:37:24 följande:
    Busbellan skrev 2011-01-21 20:29:31 följande:
    Har du räknat med de du inte fått hem än också
    Skulle tro att dte kommer två linnen till på måndag
    aj då.. de hade jag visst glömt räknade de som låg i lådan..hoppsan e nog de minsta man kan säga men hon kommer va snyggast i sommar iaf ?
    LLm, har de bra rea, eller kul andra saker?? *asg* sonen behöver mer linnen.. har väl 10 nu kanske "bara"
    Har inte kikat så mycket på de större storlekarna på LLM´s rea faktiskt men lite kan du nog hitta
    Buttelina skrev 2011-01-21 20:36:17 följande:
    alex fot är 18,1 cm och han har strl 30 och dom är stora (enligt mått 1.3 större än foten) dom kommer räcka heeeela våren o sommaren!! så nä det kommer bli fööör stort med strl 29 i alla fall.

är hans fot 16 cm kan du ju inte ha 29 galenpanna den är ju 2.7cm större än hans fot. tror säääkert 27an räcker.
    Nej jag vet men jag undrar om jag verkligen mätat rätt. Han har ju 27 och 28 i Kavatstövlar och de brukar vara rätt stora.

• 1 och 1 är 3

Gokväll tjejer!

Surfar från sängen med mobilen, har legat här sen kl 17.... Jag som varit duktig och ätit nyttigt sista tiden unnade mej idag en bit tårta när det firades födelsedag på jobbet idag...

Skulle jag inte gjort! Min mage säjer ifrån rejält å jag mår pecka hoppas det bara är tårtan å inte magsjuka som nått mej.

Är de bara jag som inte tycker T går lysande!? Sidan strular ofta och jag är rädd att mina auktioner blir lidande...

• lillronya
    LJ2 skrev 2011-01-21 20:42:54 följande:
    blev inget när jag skrev?? hmm..
    ja, såå fin shopping!! de räddar kvällen!!

bondgård, bilskort o safari åt m, de där fjäril i nya? åt J.. i linnen
    safari tshirt med gröna kantband =)
    colibri tshirt åt j,
    girly regnbåge leggings åt j,
    flygplansfilt???? *blev visst fel upptäckte jag när jag bet ?? haha, tur bror ska ha dop åt sin son om 1 mån knappt *
    björn/flygplans tshirt
    "stickat" linne åt j
    flygplans babybyxor som knickers åt J
    kattmössa åt j
    isbjörn/flygplan mössa åt m

de va nog de hela..
    Å vilken massa fint!
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17