• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • lillronya
    Mamma till Simon skrev 2011-01-22 18:44:04 följande:
    vi hoppade bollibompa idag, åt kvällsmat mitt i det, sedan trillade ludvig med huvudet före in i soffbordet vilket resulterade i en lång stunds tröstande och stor bula. Men nu sitter killarna och tittar på tv och mumsar chips, Molly sitter ute i hallen och leker med 2 gamla foppatofflor
    Åh bula och allt!
    ängeln83 skrev 2011-01-22 18:47:46 följande:
    Godkväll flickor.
    Sitter här och väntar på att klockan ska ticka på så att jag kan natta barnen, sambon jobbar extra så jag är själv ikväll, surt surt, men så länge båda barnen somnar i tid så kan det vara ganska så skönt.
    Godkväll!
    Hoppas de somnar snabbt då, så du får lite egentid. Det är aldrig fel.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2011-01-22 18:34:50 följande:
    Tur att det itne bara är jag som är livlös då.
    Ja jag sitter mest o degar här hemma hos päronen o ser mamma som stressar med smörgåstårtorna inför morgondagens dop. Brorsans lilla tjej som ska döpas men jag fick varken sjunga eller göra tårta eller nåt så för en gångs skull så sitter jag här o har inget att stressa med inför ett dop Förvånad
  • ängeln83
    lillronya skrev 2011-01-22 18:52:57 följande:
    Åh bula och allt!
    ängeln83 skrev 2011-01-22 18:47:46 följande:
    Godkväll flickor.
    Sitter här och väntar på att klockan ska ticka på så att jag kan natta barnen, sambon jobbar extra så jag är själv ikväll, surt surt, men så länge båda barnen somnar i tid så kan det vara ganska så skönt.
    Godkväll!
    Hoppas de somnar snabbt då, så du får lite egentid. Det är aldrig fel.

Godkväll

Det hoppas jag också, Meja somnar ju alltid men Liam är värre att få i säng, oftast somnar han runt 22-23 Men idag har det varit fullt upp med badhus och bus med kompisar så jag hoppas att han kanske eventuellt behagar somna i hyfsad tid.
    Känns som jag behöver lite egentid just nu, sambon jobbar ju ganska mycket så jag är själv med barnen nästan jämt.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • Zvartaliljan
    Mamma till Simon skrev 2011-01-22 18:44:04 följande:
    vi hoppade bollibompa idag, åt kvällsmat mitt i det, sedan trillade ludvig med huvudet före in i soffbordet vilket resulterade i en lång stunds tröstande och stor bula. Men nu sitter killarna och tittar på tv och mumsar chips, Molly sitter ute i hallen och leker med 2 gamla foppatofflor
    Här är jag lycklig att dagens olycka inte gick värre...syrran stod o lagade mat o tappade grytlocket i gjutjärn rätt ner i huvudet på Mateo men jag hann stoppa värsta smällen...blev ju dock själv rätt bränd på händerna men han verkar ha klarat sig bra och det är det viktigaste. Han har änglavakt den ungen med allt han råkar ut för...
  • Mamma till Simon
    Zvartaliljan skrev 2011-01-22 18:56:44 följande:
    Här är jag lycklig att dagens olycka inte gick värre...syrran stod o lagade mat o tappade grytlocket i gjutjärn rätt ner i huvudet på Mateo men jag hann stoppa värsta smällen...blev ju dock själv rätt bränd på händerna men han verkar ha klarat sig bra och det är det viktigaste. Han har änglavakt den ungen med allt han råkar ut för...
    oj, tur att det inte gick värre
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2011-01-22 18:54:22 följande:
    Ja jag sitter mest o degar här hemma hos päronen o ser mamma som stressar med smörgåstårtorna inför morgondagens dop. Brorsans lilla tjej som ska döpas men jag fick varken sjunga eller göra tårta eller nåt så för en gångs skull så sitter jag här o har inget att stressa med inför ett dop Förvånad

Skönt att slippa stressa, men du brukar väl VILJA göra nåt i dessa sammanhang? Eller?

ängeln83 skrev 2011-01-22 18:54:51 följande:

Godkväll

Det hoppas jag också, Meja somnar ju alltid men Liam är värre att få i säng, oftast somnar han runt 22-23 Men idag har det varit fullt upp med badhus och bus med kompisar så jag hoppas att han kanske eventuellt behagar somna i hyfsad tid.
    Känns som jag behöver lite egentid just nu, sambon jobbar ju ganska mycket så jag är själv med barnen nästan jämt.

Jobbigt att vara mycket ensam. Jag är också det i perioder. Fast just nu är jag det inte så mycket. Skönt!

Här är det A som inte vill sova. E vaknade 4.45 i morse så han är toktrött nu.
    Sen är det ju helg och en viss M är ute på vift så mamman inte kan sova. Lite sömn blir det.
    Än har hon inte åkt idag iaf. Hoppas på hemmakväll.

• ängeln83
    lillronya skrev 2011-01-22 19:01:30 följande:

Skönt att slippa stressa, men du brukar väl VILJA göra nåt i dessa sammanhang? Eller?

Godkväll

Jobbigt att vara mycket ensam. Jag är också det i perioder. Fast just nu är jag det inte så mycket. Skönt!

Sen är det ju helg och en viss M är ute på vift så mamman inte kan sova. Lite sömn blir det.

Ja jag gillar det inte alls Önskar sååå att han hade ett vanligt 7-16 jobb typ, men men, nån av oss måste dra in lite pengar Egentligen skulle han ju varit ledig i helgen men han jobbar extra på hans gamla jobb, nattetid spelar det ju egentligen ingen roll men imorgon jobbar han 14-22 och sen 6-21 mån-onsdag, men sen är han ialla fall ledig nästan 1 vecka.

Oj...4.45 är  tidigt det, då skulle jag aldrig palla stiga upp
    Förstår att du inte kan sova när hon är ute på vift, fyyy så orolig man kommer vara när barnen börjar vara ute på kvällar och nätter, men men, så är det ju. Tänker bara på alla dumheter jag höll på med
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2011-01-22 19:01:30 följande:

Godkväll

jo jag VILLE men min vilja och min bror och hans tjejs smak går inte hand i hand...less is more är nog deras standard Kan ju säga att kläder kommer jag aldrig köpa till den lilla tjejen för där har vi vitt skilda smak...och självklart har alla rätt till sin smak. Men är allt lite ledsen ändå för det hade varit roligt o få sjunga iaf...
  • lillronya
    ängeln83 skrev 2011-01-22 19:04:48 följande:
    Ja jag gillar det inte alls Önskar sååå att han hade ett vanligt 7-16 jobb typ, men men, nån av oss måste dra in lite pengar Egentligen skulle han ju varit ledig i helgen men han jobbar extra på hans gamla jobb, nattetid spelar det ju egentligen ingen roll men imorgon jobbar han 14-22 och sen 6-21 mån-onsdag, men sen är han ialla fall ledig nästan 1 vecka.

Oj...4.45 är  tidigt det, då skulle jag aldrig palla stiga upp
    Förstår att du inte kan sova när hon är ute på vift, fyyy så orolig man kommer vara när barnen börjar vara ute på kvällar och nätter, men men, så är det ju. Tänker bara på alla dumheter jag höll på med
    Ja allt har sina för och nackdelar.
    Här får mannen också dra in merparten av pengarna.
    Nä jag pallar inte heller gå upp då. Det blir barntv i sängen tills jag orkar gå upp.

JAg var ganska lugn när jag var i tonåren men pappan var väl vild för oss båda. Så jag hoppas att hon tar efter mej.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17