Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mamma till Simon skrev 2011-02-22 19:57:15 följande:
    nej ingenaning
    Hittade själv
    Tror jag måste fråga om Nora vill ha en sån. Fråga är vilken storlek man ska ta, avskyr dubbelstorlekar
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-02-22 20:28:04 följande:
    Nu är jag ot igen

Mina känslor går upp och ner just nu o vet inte riktigt vad jag skall känna. Känner lättnad, iriitation, besviken ja allt....

Hur stora är oddsen att en och samma familj kan drabbas av helt galna allergier? Mjölkallergi, köldallergi och nu i dag fick vi redan på att vi även har hudceliaki i huset.  Gahhhh blääääää....

tur att anton inte har kvar alla sina allergier (som försvann för något år sedan): mjölk, ägg, soja, nötter...
    Nej, men era stackare
    Vem är det nu?
    Vad mycket att ställa om när det gäller matlagningen också antar jag

Här sitter jag och funderar över vad det är för fel på Ella, hon sover och sover och sover och är konstant trött.
    Sov i 2,5 timme i em och somnade ändå innan 20 ikväll
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-02-22 21:12:53 följande:
    ja nu får det räcka det här. Fast är det det som läkaren tror så är det en lösning på många av våra bekymmer.

Stackars Ella då. Kanske en förkylning på gång?
    Ja just celiaki kan väl ställa till en hel del va? som då också blir bättre med rätt kost

Nja tror inte det är förkylning på gång, hon har nyss blivit feberfri och är aldrig såhär trött ens när hon är febrig
    Funderar på om det är biverkningar av nya medicinen. Hon är hur trött som helst, sover oroligt och vaknar ledsen och skriker många gånger varje natt samt att hon har ett hemskt humör på dagarna (värre än vanligt )
    Allt detta kan vara biverkningar av singulair som hon fick första gången i torsdags kväll
  • Busbellan
    Greksmurfen skrev 2011-02-22 22:09:16 följande:
    usch va jobbigt: jag har själv celiaki sen ja var 19tror ja...så ahr du nga funderingar eller så bara fråga på...=)tips är att gå med i celiakiföreningen, där får du mkt info å det anordnas träffar etc med=).

åkte ju på äventyrsweekend med fortränning etc uppe i norrland för 500kr dörr till dörr allincl ;).....perfekt å slippa tänka på maten då =)

som sagt bara fråga på om du undrar ngt=)

busbellan: jobbigt med ella.....=/ få hoppas det bara är övergående bverkningar... kan ine minnas att maxen reagerade så..
    Ja, jag hoppas det går över. Vi kämpar på med medicnen och så får jag se vad läkaren säger på nästa besök om en dryg vecka
    Men hostan är så gott som borta redan i alla fall så ite positivt är det ju också
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-02-22 22:11:52 följande:
    Hej i tråden!
    Hej hej
  • Busbellan
    WTF skrev 2011-02-22 22:15:49 följande:
    Testar att puffa och ser om någon har något mer att tillägga...
    Håller med Ronya, jag älskar med MAT:s anorakar
    Både snygga och bra. Ella som är 101 cm kommer ha 110 i vår och August som är 119 cm ska ha 122, men den storleken har han kunnat använda ett bra tag nu
    Sen måste jag säga att det absolut är värt att kolla in Lindex fix också
  • Busbellan

Funderar på om inte sängen väntar nu, så jag orkar vara lite social imorgon också

• Busbellan
    lillronya skrev 2011-02-22 22:44:50 följande:
    Funderar också på det.
    Ni kommer som planerat va?
    Ella pallar?
    Jadå, hon orkar. Hon orkade ju dagis under dagen idag så. Hon får däcka i bilen på vägen hem
  • Busbellan
    solouniko skrev 2011-02-22 23:34:21 följande:
    Tycker inte den ser mkt ut för världen på bilderna men IRL är den såå smaskig Får väl sy in den Drömmer Tror du Milla kan ha 92 i MAT anorak? Hon är typ 85 cm lång nu. Vill gärna att den ska passa till hösten med
    Jag tycker nog MT är ganska normal i storlek
    A är 119 cm och har 122 och har kunnat ha det ett tag, nu sitter den ganska perfekt
    Ella som är 101 cm kommer ha 110 i vår och det kommer absolut funka
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17