Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2011-02-20 10:05:33 följande:
    Godmorgon!
    Eller godförmiddag

Åkte på att hämta ungar kl 1 i natt. Och så vaknar allra käraste E kl 6. Lycklig man blir.
    Att ha både tonåringar och småbarn är ett tungt arbete.
    Underbart
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-20 10:47:15 följande:
    OT men er kan man ju fråga om allt

BILSTOLAR pratar vi nu.

T har en Graco, Cosmic tror jag den heter... Hon sitter bakåtvänt i baksätet.

MEN, bältet räcker snart inte till längre, Har hon overall på sej får jag verkligen ta i för att kunna knäppa. Ungen sitter på plats iaf

Vad har ni för stolar till era ungar? T är ju inte JÄTTE stor... knubbig men liksom inte stor, dessutom är hon ju bara 2,5... lång tid kvar innan dags att vända ju. Hur gör jag?
    Vad jag har förstått så ska man väl egentligen inte knäppa bältet utanför overallen utan antingen ska det vara tunnare kläder på i bilen eller får man knäppa upp så man får på bältet innanför overallen, borde göra att det blir lite mer plats i alla fall
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-20 11:40:47 följande:
    Hon har sällan overall i bilen men även med vinterjackan är det tight... Och ungen kan ju inte gå ut utan jacka när det är minusgrader.....
    Nej klart hon inte kan vara utan jacka
    Men bältet i bilstolen ska sättas innanför jackan mot axlarna, inte för att vi alltid gör det, men det kanske hjälper lite  tills ni köpt en ny stol
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-20 12:00:48 följande:
    BHar jag itne tänkt på, TACK!

Frågan är väll vilken stol vi ska köpa....
    Jag har hört att den absolut största stolen som finns är twoway, borde vara långa bälten också eftersom barnet kan sitta i den tills det är ca 125 cm lång tror jag
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-20 12:44:46 följande:
    Säljs de bilstolar i Ljungby? Tänkte om vi kommer iväg i morgon kunde jag ju tagit en sväng om
    Ja, det finns på lekia
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-20 12:50:07 följande:
    I stan, ner i källaren? Är de den butiken? Har inte så bra koll
    Ja, precis, den som ligger ner i källaren
  • Busbellan

Gokväll vad händer här?
    Själv är jag som vanligt fruktansvärt shoppingsugen, borde absolut inte vara det efter NS shoppingen igår

• Busbellan
    Duntoffla skrev 2011-02-20 21:11:38 följande:
    Jag sitter och kollar mina Traderaavslut som rasslar in. Guld i mun

Vad shoppade du för fint? 
    Går det bra på t idag?

Jag köpte det ag ville ha till Ella först och främst. harem, svarta army, hallonröd wct jacka + byxor
  • Busbellan

Grekis:
    Fanns det mycket roligt i Kosta, är lite sugen på att åka dit

• Busbellan
    Greksmurfen skrev 2011-02-20 21:55:16 följande:
    nä=/ inte alls mkt
    vänta 1 mån så åker vi dit tillsammans å tar en danskdate=P... malou va med sugen då=) å ev buttrik med ;)
    jag fyndade ett par reimna tremobyxor som kostat 1000kr för 200kr men det var vella det största fyndet...sen blev det ett par regnvantar till maxen med....iof hade dem biliga pop till dam .. reade ut en hel del för 50kr plagget=)
    Jag hänger på om ni ska dit
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17