• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

solouniko skrev 2010-06-27 21:46:58 följande:
    Ja självklart ska man ha de bästa kläderna där, här blir det Molo till vintern såklart
    LJ2 skrev 2010-06-27 21:32:13 följande:
    men jag har fått massor av fina kommentarer om mina molosar från dagispersonalen
    om att mina barn alltid har så fina fäger på sig, o den där med pärlorna e ju sååå fin, o hawaii va så söt o .. ja Solig
    o frågor om vart kläderna e köpta
    det e med ganska kul.. då sticker de ju iaf ut
    o jag blir lika arg om en bamsetröja som används på dagis första ggn blir fläckförstörd som om en molo blir det..
    Jaa vi får också jättemkt fina kommentarer, ibland av helt okända människor tom. Men sen finns de ju de avundsjuka också, som gärna vill ha och tycker det är fint mem ändå bara är negativa och skulle aldrig säga nått positivt Ja precis, och hemma får man ju också fläckar av allt och inget.
    jag kommer ihåg en tant från i julas..
    Lillan hade sin älgsuit med en cerise kjol över
    o en helt okänd tant kommer fram o säger " men GUD vilka härliga kläder hon har på sig, vilka fina färger" o bara ler.. jag säger tack, o hon bara ler, säger, ja de var verkligen fina, o går därifrån?
    då blir man glad
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2010-06-27 22:02:07 följande:
    Jag tycker man får mycket såna kommentarer om barnens kläder. Det är roligt!
    De sura får man ignorera.
    har som sagt slutat lyssna på de sura..
    e jag sur kan jag svara dom med att "ja, men jag vill inte att mina barn ska se ut som alla andra med hello kitty eller spindelmannen på sig" då blir de tysta..
    o ja, mina har med spindelmannen, cars, barbapapa o hello kitty.. *men de håller jag tyst om*
    tyvärr har de ju egna viljor med *lillan e kär i sin spindelmannen tröja, som fick köpas på POJKavd? kunde inte låta bli o fråga efter om de har klänningar i spindelmannen med* kassörskorna säger inte mycket när man kommenterar att flickor med gillar spindelmannen eller dinosauirer.. Drömmer

nä.. nu har sambon bänkat sig vid tvn o hörde att han släckte ner.. tro han vill ha sällskap
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    SmillaMilla skrev 2010-06-27 22:04:35 följande:
    Ha ha värt ett försök
    vilken stl letar du?
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    SmillaMilla skrev 2010-06-27 22:14:22 följande:
    Oj jag vet inte riktigt. Men 98-104 borde väll Svea ha som nu är 94 lång. Sedan vill jag ha en i klarblå stl 110.
    Cool
    jag har en helt ny lila som väntar i 98 till vintern.. den kunde max precis ha när han va 100.. tog kort för o veta lite stl
    o den ganska klarblå som va i vintras i 110. dock anv..
    hade tänkt kolla om jag ska ha kvar dom eller inte senare framåt hösten..
    vet inte om jag har kort nånstans bland mina bilder på vilka jag menar.. tro det..

har en 92 regnbåge med, den kunde sonen ha när han va 100 lång!  provade bara, då den va lillans.. så räknar med att lillan ska kunna ha den i vinter med..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    SmillaMilla skrev 2010-06-27 22:17:08 följande:
    Ahhh, tack!
    under mina bilder, märkesfynd, låg bilder på overaller i olika stl på olika långa barn =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    SmillaMilla skrev 2010-06-27 22:21:25 följande:
    hihi så du hade dessa båda färgerna till dina barn. BRA smak!
    Busbellan skrev 2010-06-27 22:18:29 följande:
    Jag har köpt 104 till Ella att ha i vinter, är ganska säker på att det kommer räcka.
    98 ska du nog inte ta, det hade Ella i vintras
    Tackar. Ni gör det lätt för mig. Lila verkar vara svår att få tag i, så jag hoppas på lite nya fina färger.
    japp, mycket bra smak
    hoppas de passar i vinter bara.. 110 verkade sitta lite precis nu i lustet.. han har 110 på byxor nu, en del 104.. ?
    92 regnbåge o 98 lila kommer passa, de vet jag iaf..
    men iaf litet hum om hur de satt i stl på mina barn på mina kort =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    LJ2 skrev 2010-06-27 22:23:32 följande:
    japp, mycket bra smak
    hoppas de passar i vinter bara.. 110 verkade sitta lite precis nu i lustet.. han har 110 på byxor nu, en del 104.. ?
    92 regnbåge o 98 lila kommer passa, de vet jag iaf..
    men iaf litet hum om hur de satt i stl på mina barn på mina kort =)
    *asg* lustet???? SLUTET ska de va.. trött mamma efter sol hela dagen?? japp
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

nä flickor.. inne i morgon igen.. då SKA jag ta tag i o skicka ut en del.. Oskyldig o inte lapa sol hela dagen..

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2

va i stan idag.. skaffa pass åt lillan, köpa solparasoll.. o ja.. kolla i butiken om nåt nytt molo kommit.. de brukar va seeeega.. men några plagg fanns det..
    rådjursklänning, rådjurströja, rådjursleggings, kattbabytröja o fotbollströja..
    det va typ allt..
    men ett par leggings i rådjur fick flytta hem till oss iaf
    babyklänningen komme riaf jag inte o köpa..
    armarna passar nu, men lika lång som 86-92 i prästkrage *mätte o skiljde typ halv cm på längd* så den skulle va lång!!!
    tröja va bara den med resår vid midjan, o nja.. vet inte om lillan passar i det..

ville ju ha peneseer o flygplan..
    "ja, men de släpper ju inte allt på en gång vet du, det släpps i olika omgångar ser du" vilket jag kontrade med att " ja, men flygplanen släpptes i denna omgången, o blommorna med.. jag har sett allt som e släppt nu"
    ehh.. jaha, ja men vi måste ju välja, vi kan inte ta in allt som släpps... Drömmer

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    LJ2 skrev 2010-06-28 17:21:26 följande:
    va i stan idag.. skaffa pass åt lillan, köpa solparasoll.. o ja.. kolla i butiken om nåt nytt molo kommit.. de brukar va seeeega.. men några plagg fanns det..
    rådjursklänning, rådjurströja, rådjursleggings, kattbabytröja o fotbollströja..
    det va typ allt..
    men ett par leggings i rådjur fick flytta hem till oss iaf
    babyklänningen komme riaf jag inte o köpa..
    armarna passar nu, men lika lång som 86-92 i prästkrage *mätte o skiljde typ halv cm på längd* så den skulle va lång!!!
    tröja va bara den med resår vid midjan, o nja.. vet inte om lillan passar i det..

ville ju ha peneseer o flygplan..
    "ja, men de släpper ju inte allt på en gång vet du, det släpps i olika omgångar ser du" vilket jag kontrade med att " ja, men flygplanen släpptes i denna omgången, o blommorna med.. jag har sett allt som e släppt nu"
    ehh.. jaha, ja men vi måste ju välja, vi kan inte ta in allt som släpps... Drömmer
    rådjurssuit o fotbollssuit fanns med, men jag blundade för suitarna *klämde INTE alls på rådjurssuit* !!
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17