• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2010-06-28 22:00:40 följande:
    Låter som att du ska ha en bra dag!
    jupp, nu har jag ju skugga för datorn med
    passa bra
    Eddiebaby skrev 2010-06-28 21:58:27 följande:
    Japp här har de lovat 28 och strålande sol så matsäcken till stranden är färdig!!
    vi hade mer än 28 ju.. hmm.. igår? förrgår? vet inte, men kolla på termometern, o då va det över 30.. ?
    jaja.. sak samma.. sol e bra
    fylla pool lite e bra.. då håller dom sig sysselsatta.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2010-06-28 22:04:54 följande:
    Å vad gulligt!!!
    Vilken tur att den lilla flickan kommer hem igen då.
     Hon åkte till farmor idag men kommer hem imorgon. Och det bara för att farmorns grannbarn har fått vattkoppor och vägrar hålla sitt barn inne. Alltså har min unge idag fått sitta inne för att undvika smitta. Vill helst inte att hon ska få det nu mitt i sommaren med tanke på hur mycket det kliar.
    Annars hade det väl inte gjort så mycket...
    Jag tycker det är såligt av grannen!
    hua.. nä.. inte vidare trevligt med både vattenkoppor eller kli.. o sitta inne nu?? fy..
    mina 2 stora har haft det, inte lillan..
    smittade dom med flit när jag va höggravid med lillan.. så de hade det 1 mån innan hon kom.. =)
    nu får INTE lillan bli sjuk.. eller lagom till jag jobbar igen..
    vi e väldigt beroende av vårt folk under semperiod.. = mycket tjuriga miner..
    nä, sommartid ska man va frisk
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Eddiebaby skrev 2010-06-28 22:09:10 följande:
    Fylla poolen är super men ger absolut ingen som helst ro för min del då 1-åringen är som en säl som kastar sig fram och tillbaka i vattnet och skvätter hysteriskt så det blir lika många kallsupar som gapskratt på en dag......så då får man själv glatt ligga i också så man hinner fiska upp henne!
    jo då, lite ro ger det... fyller bara lite, sitter o kollar hela tiden..
    o storebror på snart 4 o storasyster på 9 leker ihop där med, gick kanon i förrgår
    förutom att hon vägra gå upp, o tillslut stog o skadade tänder o höll sig i armarna fick hämta henne flera ggr, o hon va jättearg innan vi tillslut fick tömma ur vattnet för att hon INTE skulle bada
    då gick hon o plaskdade med fötterna i det lilla som inte hunnit sjukna undan.. Solig
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Lisabecka skrev 2010-06-28 22:11:38 följande:
    Hej i tråden, hoppar in i tråden och hoppas på lite hjälp. Kom på att vi faktiskt inte har några Molo linnen denna sommar ! Så nu skall här shoppas. Men hur är dom i storlek ? Har en tjej som är ca 110 cm lång och en som är ca 128 cm. Va tror ni blir lagom? Är det någon skillnad i storlek på de med smalt axelband och de med bredare?  Och så en sista fråga Molo 3/4 byxorna som är enfärgade lite baggy, någon som har dom, tycker ni dom har bra passsform?
    jag tycker det med smala axelband e lite mindre i stl, men pratar om de äldre.. har inget från nytt med smala..
    dubbelstl e åt de stora.. 98-104 e lika stort som 104, 92-98 lika som 98..
    de gamla i enkel stl har min lilla 92 i, hon e 90 lång o 13 kilo..
    sonen har 110 på flesta, 104 på nåt.. han e väl.. 103-104 nåt o 16 kilo? tro jag han väger?
    de smala kan lillan inte ha sitt 92 längre..
    så lite olika.. =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Buttelina skrev 2010-06-28 22:22:17 följande:
    men åhhhh du mååååste ta bilder på ALLA sidor i katalogen
    Cool
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Lisabecka skrev 2010-06-28 22:28:39 följande:
    Ok tack , får fundera vidare.......110/116 till lilla tjej räcker kanske då ? och stora vet jag inte hon är lite mitt i mellan 122/128 och 134 /140 hopplöst..... Någon som har något tips på söt klänning i 122/128 eller 134 /140  till en 6 åring ? Hittar inget just nu behöver inte vara Molo ; )
    jag har 98-104 till sonen på hajar o robotar.. de är inte för små, men 110 sitter lite bättre, om du förstår =)
    lillan kan inte ens ha sina 92-98 i år, kanske nästa år, så onödiga köp *hmm, jaja *
    min stora e nu 142 cm, o hon kan ha 140 i sina linnen, de gamla.. hon har inga i nya trycken..
    så jag tror absolut 110-116 räcker åt henne..
    sonen e mitt mella dubbelstl i linnen nu med.. tro 110-116 skulle va stort, funderar på o beställa 1 o se..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Lisabecka skrev 2010-06-28 22:46:09 följande:
    japp testar 110/116 till lillan , då skall man bara välja vilket man skall ha då...
    tack för hjälpen : )
    har kort nånstans bland mina bilder om du vill se hur de sitter i olika modeller o på olika långa barn kanske lite mer hjälp..
    att sen hitta rätt tryck e en annan sak
    *jag har många ist, slipper man välja *
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Lisabecka skrev 2010-06-28 22:56:13 följande:
    lär kanske trilla ner mer en ett linne i varukorgen kanske ; ) Vill gärna se bilder : )
    bara o rota bland mina fotoalbum
    gå in på min sida, den e inte låst va jag vet.. o kolla i mitt bildgalleri, står info under bilder.. ofta hur långt barnet e o vilken stl det e på kläderna =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Busbellan skrev 2010-06-28 23:05:31 följande:
    Det undrade jag med, jag ansökte om att få gå med i alla fall
    nä.. e väl bara ot lista de andra ?? eller??
    hmm.. *kollar in*
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17