• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • sesssan

Men alltså vi har inte dåligt ställt eller så men 18 månader tycker jag lagom och dom flesta börjar dagis då, av alla vi känner i alla fall....sen hade jag kunnat tänka mig att vara hemma tills 2..men dagarna räcker inte till det.
    Sen beror det ju på barn till barn en kompis dotter började förskolan först vid 3 års åldern  min dotter hade absolut behov av att börja tidigare än så men inte hon. så alla är olika.

• sesssan

sen skulle jag ALDRIG låta mian barn börja vid 12 månader aldrig nånsin, det är på tok för tidigt.

• SmillaMilla

God morgon!

Ser att ni snackar förskolestart. Anton, min största, började på dagis när vi bodde i Sverige, vid 14 månaders ålder. och Svea, minstingen, som vi fick här på Åland, började på dagis vid 3 års ålder.

Anton har det aldrig varit några problem med, han älskade gå på dagis redan från första dagen. Svea däremot som började sent på dagis, vägrar fortfarande, ett halvår senare, hon gillar nog dagis när hon väl är där, men hon har otroligt svårt att släppa mig. Så jag tror att det är på gott och ont allt. Med Anton hade vi inga ekonomiska möjligheter att vara hemma med längre. Med Svea kan vi egentligen vara hemma, men jag tror att det är bra för henne att gå dit. Hon går bara halvdag.

• Busbellan

Det där med om inskolningen går lätt eller inte tror jag snarare har med personlighet än med ålder att göra
    Nora började när hon var 16 mån och hon avskydde det, egentligen hela tiden tills hon var nästan 4 år och A föddes så hon fick vara hemma igen Hon har helt enkelt inte varit något "dagisbarn"
    Grät nog i princip varje dag under den tiden.
    Ella däremot som började när hon var drygt 2 år, älskade det från första stund och gör fortfarande. Har hon en kort dag så gnäller hon över att jag rean hämtar. Säger jag på morgonen att hon ska få äta både frukost lunch och mellis så blir hon överlycklig
    Ja, hon är en riktig "dagisunge" helt enkelt

Mamma till Nora, August och Ella
  • Mawe123

Jag valde att börja med dagis tidigt, när sonen var 15 mån. det var för att inte ta ut alla f-dagarna utan spara dem.
    Tycker det är såå lyxigt nu när han är tre½ att veta att vi har många dagar kvar och kan ta lite extra ledigt när vi känner för det.
    Nyss var vi hela familjen i thailand en månad, det hade inte fungerat utan sparade f-dagar. Sen tycker jag om att vara hemma med barnen några dagar varje sportlov, påsklov och jullov.

Jag ser det som en enorm tillgång att ha de här dagarna på lut när semesterdagarna är slut och vi ändå vill ta en ledig dag eller en extra semestervecka.

William 000213, Lowe 070712
  • Mosen08

Lite ot men ni brukar ha koll vart hittar man sitt iban nr på swedbanks banksida?

Neo -06 & Moa -08
  • Busbellan
    Mawe123 skrev 2011-02-02 08:27:48 följande:
    Jag valde att börja med dagis tidigt, när sonen var 15 mån. det var för att inte ta ut alla f-dagarna utan spara dem.
    Tycker det är såå lyxigt nu när han är tre½ att veta att vi har många dagar kvar och kan ta lite extra ledigt när vi känner för det.
    Nyss var vi hela familjen i thailand en månad, det hade inte fungerat utan sparade f-dagar. Sen tycker jag om att vara hemma med barnen några dagar varje sportlov, påsklov och jullov.

Jag ser det som en enorm tillgång att ha de här dagarna på lut när semesterdagarna är slut och vi ändå vill ta en ledig dag eller en extra semestervecka.
    Vi hade Ella hemma tils hon var över 2 år, men hade ändå 230 föräldradagar kvar när hon började dagis, så det ena behöver inte utesluta det andra
    Än så  länge behövs det knappt ta något på loven heller, jag pluggar ju och är ledig hela sommaren, men tar ingen fp då så dagarna plockas då och då av sambon på de andra loven samt att det finns många kvar tills jag börjar jobba .-)
    Mamma till Nora, August och Ella
  • ängeln83

Godmorgon flickor.

Idag blir det en shopping runda med barnen, hoppas hitta en massa fint, det blir nog mest OT shopping dock, tycker det är så tråkigt att Jkpg bara har en endaste shop som säljer danskt, och den ligger så dumt till så dit orkar jag nog inte åka till.
    Funderar på om jag ska köpa Fix överdragsbyxorna till Liam, skulle verkligen behövas och dom verkar ju bra, frågan är bara vilken storlek man ska ta, Liam brukar inte vara så villig på att prova i affärerna.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17