• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Lalalong
    Tjollabolla skrev 2011-02-02 10:08:41 följande:
    Allvarligt talat JA, vi öppnar MOLO förskolan!

Som sagt, ni har ju verkligen ingenting att välja på och det förstår ju nog i stort sett alla (nåja, kanske inte på fl ) Måste man så måste man! Men jag håller med Lee, vi har bekanta som har rikigt gott om pengar, båda har bra jobb och dom har skolat in båda sina barn vid 12 månader... DET förstår man INTE.

Känner även ett par som har panik över att dom inte fått in sin 16 månaders på dagis här för lillebror kommer ju snart. Det har jag så svårt att förstå....
    Jaa!! Jag har spanat runt lite på kristianstad.se för att se lite vad för info som finns, hur blanketten för ansökan om att starta enskild verksamhet ser ut och lite sånna saker.... Hade inget bättre för mig Drömmer Tungan ute

Nä, jag vet precis vad ni menar! Och jag håller självklart med... Det är inte klokt hur vissa resonerar!!!! 
    Klara 060504, Alva 100117
  • 1 och 1 är 3

Ser att ni pratar dagis.... Jag tillhör en av dom som skolat in sitt barn vid 12 månades ålder trots ekonomiskt möjlighet att låta bli.... FY mej!!

Detta pga att jag inte klarar av att vara hemma. Själviskt kanske i en dels ögon men jag resonerade som så att glad mamma ger glad dotter. Jag jobbade till dagen innan T föddes och jobbade min första dag när hon va drygt 3 månader. Sen var det ett evigt pusslande för att få ihop vardagen med mitt jobb/ Vs jobb och T. När hon "äntligen" fyllde 1 blev det hela mycke enklare. Hon började då på dagis 4 dagar i veckan, 6 timmar om dagen. Dessutom var hon ju helt ledig var fjärde vecka då V har frivecka. Nu har jag bytt jobb och vid en ålder av 2,5 går hon på dagis ons-fre, 3 veckor och ledig en. Så total 9 dagar i månaden. Detta är för mej och mitt psyke en nödvändighet  

Låter som sagt totalt vrickat i en dels öron, men inte älskar henne mindre för att vi vill jobba lite samtidigt. Att jobba lite nu gör ju att vi dessutom kan göra det under en längre period och på så sätt aldrig få någon tuff tid på dagis. Jag hoppas att jag kan fortsätta ha de såär till hon börjar skolan, jag/vi trivs sååå bra med detta!

080826 - Puma Teolin < truckerfrun.blogspot.com >
  • h80
    Lalalong skrev 2011-02-02 10:16:42 följande:
    Jaa!! Jag har spanat runt lite på kristianstad.se för att se lite vad för info som finns, hur blanketten för ansökan om att starta enskild verksamhet ser ut och lite sånna saker.... Hade inget bättre för mig Drömmer Tungan ute

Nä, jag vet precis vad ni menar! Och jag håller självklart med... Det är inte klokt hur vissa resonerar!!!! 
    nej, liiite närmare kan ni väl öppna, så kan mina tjejer börja där Skrattande
  • Lalalong
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-02 10:25:11 följande:

Ser att ni pratar dagis.... Jag tillhör en av dom som skolat in sitt barn vid 12 månades ålder trots ekonomiskt möjlighet att låta bli.... FY mej!!

Detta pga att jag inte klarar av att vara hemma. Själviskt kanske i en dels ögon men jag resonerade som så att glad mamma ger glad dotter. Jag jobbade till dagen innan T föddes och jobbade min första dag när hon va drygt 3 månader. Sen var det ett evigt pusslande för att få ihop vardagen med mitt jobb/ Vs jobb och T. När hon "äntligen" fyllde 1 blev det hela mycke enklare. Hon började då på dagis 4 dagar i veckan, 6 timmar om dagen. Dessutom var hon ju helt ledig var fjärde vecka då V har frivecka. Nu har jag bytt jobb och vid en ålder av 2,5 går hon på dagis ons-fre, 3 veckor och ledig en. Så total 9 dagar i månaden. Detta är för mej och mitt psyke en nödvändighet  

Låter som sagt totalt vrickat i en dels öron, men inte älskar henne mindre för att vi vill jobba lite samtidigt. Att jobba lite nu gör ju att vi dessutom kan göra det under en längre period och på så sätt aldrig få någon tuff tid på dagis. Jag hoppas att jag kan fortsätta ha de såär till hon börjar skolan, jag/vi trivs sååå bra med detta!

Jag kan förstå dig till 100%
    Eller rättare sagt, jag förstår till 100% att alla känner olika och behöver olika! Och vi har ju lite samma tanke med att se det hur ett längre perspektiv! Ni kommer kunna ha henne färre dagar under lång period i stället, och det låter som en dröm faktiskt! 
    h80 skrev 2011-02-02 10:30:38 följande:
    nej, liiite närmare kan ni väl öppna, så kan mina tjejer börja där Skrattande

Synd att inte tekniken är mer utvecklad än vad den är. Om 50 år har man säkert kommit på ett system för att bar barnomsorg på distans via kameror och datorer Drömmer
    Då kunde vi haft förskola för alla trådbarn 
    Klara 060504, Alva 100117
  • Duntoffla

God morgon!

Vad händer här då?

Fick äntligen sova inatt. Tack för det Lea! Tydligen vaknade hon vid 04 men då tog Andreas matandet.

Håller på att kolla igenom lite i garderoberna här vad som ska få vandra vidare och vad som ska stanna. Och vet ni vad...jag längtar till MOLO salgen nu! Jag vill attackshoppa tjejkläder till Lea. (tyvärr är ju killsidan fortfarande för murrig för min smak)

• Busbellan
    Duntoffla skrev 2011-02-02 10:40:23 följande:
    God morgon!

Vad händer här då?

Fick äntligen sova inatt. Tack för det Lea! Tydligen vaknade hon vid 04 men då tog Andreas matandet.

Håller på att kolla igenom lite i garderoberna här vad som ska få vandra vidare och vad som ska stanna. Och vet ni vad...jag längtar till MOLO salgen nu! Jag vill attackshoppa tjejkläder till Lea. (tyvärr är ju killsidan fortfarande för murrig för min smak)

God morgon
    Skönt att få sova!

Håller med dig om pojkkläderna, inte jättemycket jag gillar, men det finns några gobitar
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan

Börjar bli lite smått nervös
    August ska sövas på fredag. Ska nog bara ta en kort stund, men jag gillar det ändå inte. Jag kan inte ens vara med utan sambon får ta det, kanske lika bra det

• Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-02-02 10:42:58 följande:
    Börjar bli lite smått nervös
    August ska sövas på fredag. Ska nog bara ta en kort stund, men jag gillar det ändå inte. Jag kan inte ens vara med utan sambon får ta det, kanske lika bra det
    Nä det spelar ingen roll om det är en kort stund, det är alltid ett orosmoment iaf, vad ska han göra?

Vi väntar på tid för hörselkontroll av molly och då ska hon ju också sövas, väntar iofs på tårvägssondering också men de verkar helt ha glömt bort oss Rynkar på näsan
    God morgon!

Vad händer här då?

Åh vad skönt att du har fått sova
  • Busbellan
    Mamma till Simon skrev 2011-02-02 10:46:02 följande:
    Nä det spelar ingen roll om det är en kort stund, det är alltid ett orosmoment iaf, vad ska han göra?

Vi väntar på tid för hörselkontroll av molly och då ska hon ju också sövas, väntar iofs på tårvägssondering också men de verkar helt ha glömt bort oss Rynkar på näsan
    God morgon!

Vad händer här då?

Åh vad skönt att du har fått sova
    Bara ett simpelt tandläkarbesök
    De ska fylla i plast i 6-års tänderna och göra en ordentlig undersökning

han har bara varit sövd 2 gånger tidigare, vid hörselundersökning och vi mr

Ni får ringa och höra, sånt där vill man ju gärna ha gjort
  • Everlonn

Dagispratet hänger vi på

Skolade in Bus när hon var 3 1/2, då BEHÖVDE hon dagis, Öppna här var inte ett alternativ (smallminded, opedagogiska, knasig religionsuppfattning osv) hon har 15 timmar i veckan för jag är alltid hemma Rätt så lagom för henne och man märker verkligen hur bra dagis varit för henne

Föräldradagarna tog slut när jag var sjuk :-/ Trist men sant att man inte kan lösa sånt på annat sätt än att utnyttja dom dagarna för att få famlijen att gå runt..men tur ändå att vi hade föräldradagar att ta ut, annars vet jag inte hur vi hade löst allt praktiskt  

Mamma till N -95 och Bus -07
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17