Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Känns ganska skönt att läsa här och se att man ligger ordentligt i lä när det gäller ytterkläderna trots att jag nästan tycker vi har för mycket

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-03-12 13:10:10 följande:

Håller med och hoppas inte du menar att vi har för mycket.

Skulle vilja he en skinnjacka till A just nu. Även den fina kappan Ella fick skulle jag kunna tänka mej till henne.

Nej, jag menade inte dig, du har helt normalt mycket Ungefär som vi skulle jag tro
  • Busbellan

Måste tänka efter vad de två minsta har här, för det är nog de som har mest
    E har 2 lurvar,  vantfleece, Molo softshell, skinnjacka, h&m kappa, MAT anorak, MAT skalbyxor, fix skalbyxor, pop skaloverall
    A har 2 lurvar, Hummel softshell, 2 MAT anorakar (en ska nog säljas), fix skaljacka, fix skalbyxor, MAT skalbyxor

• Busbellan
    lillronya skrev 2011-03-12 13:15:00 följande:
    Puh, tack!
    Tror vi brukar hålla oss rätt lika.
    Det trevliga är att jag har flera riktiga behov att fylla på salgen.
    Barnen har faktiskt växt.
    Åh sånt är aldig fel! Vad behöver du?
  • Busbellan

Var tvungen att räkna våra mössor lite snabbt, känns inte som att vi har så hemskt många, men jag fick det till 37, alldeles lagom ju
    Kan ligga nån mer nånstans och skräpa också

• Busbellan
    lillronya skrev 2011-03-12 15:09:02 följande:
    A behöver knapptröjor och några leggings i nästa stl.
    E behöver tröjor han med.
    Och linnen. Tror de har 2-3 stycken var.
    Här behövs med några kortärmade tröjor och linnen, till A i alla fall
    och N kan nog tänka sig något linne om jag hittar något med stars
  • Busbellan
    Helle skrev 2011-03-12 15:46:03 följande:
    Vi behöver också linnen, tips på fina?
    hmm, jag sitter ju och funderar på vad som kan tänkas finnas på salgen, men det varierar ju väldigt
    Eller vill du ha från vårens?
  • Busbellan

När är det dags att använda skalkläder med fleece under istället för overall egentligen?
    Sitter och kollar vädret på smhi lite och tydligen ska det vara minst +4 så gott som varenda dag framåt nu.
    Känns ju lite varmt med overall egentligen då, men räcker det med skaloverall och fleece?

• Busbellan
    Helle skrev 2011-03-12 15:51:13 följande:
    Det spelar egentligen ingen roll. Vet inte riktigt vad som finns ens från i vår. Köpte ett från i höstas med motorcyklar på rean och det gick hem hos sonen, men skulle helst vilja ha lite gamla godingar till yngste killen i a f. 

Salgen kommer jag tyvärr inte på, men det hade varit kul att se vad som finns där.  
    Jag älskar ju bronx, det har jag köpt till August
    http://www.busochrackartyg.com/product2101/category141/subcategory0/Molo---Joshlyn---Top---Bronx

Sen ser detta jättefint ut också, men jag har inte sett det live
    http://www.busochrackartyg.com/product2060/category141/subcategory0/Molo---Jim---Top---Auto
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-03-12 15:54:25 följande:
    Trevligt med behov.
    N här behöver också lite nytt molo eftersom hon också skuttat iväg lite.
    Sen brukar jag ju köpa vinterytterkläder, men där har jag ju det mesta redan.
    N får nog ha hummel nästa vinter med.
    A har verkligen vad hon behöver. Ev ett par termobyxor som skulle kunna behövas bara.
    E är väl den som skulle behöva jacka&byxa eller en overall för vem vet hur mycket han växer? Men jag tror jag sparar det till hösten. Dessutom vill jag ju helst ha hummel till honom också.

Men fy vad jag har ytterkläder att sälja i höst.
    E kommer ju inte att kunna ha nåt av sitt som han har haft nu om han fortsätter växa på detta viset.
    Äter man växer man, tydligen.
    Men vad roligt att han växer

Nora ger jag nog upp att försöka köpa till nu, helt plötsligt bryr hon sig och då verkar inte de danska märkena ligga överst på önskelistan
    Ella behöver en vinterjcak till nästa vinter och August har nog inget han kan ha om ett år, möjligtvis sin overall, men det är osäkert
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17