Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Buttelina skrev 2011-03-08 15:00:59 följande:

jag kuggade på min tenta, skitockså men det gör inget bara nya tag. blev uppmuntrad av att litencorrelin ringde...

jag beställde en mini a ture anorak därifrån igår och frågade om strl 122 var ok och bad om mått. idag fick jag ett mail att hon hade jackan med sig i ett ärende som hon hade här i krokarna... så hon kom hit hem till mig så lillebror provade jackan och jag hade inga kontanter så hon litade på mig sa hon :-O i och för sig så vet hon ju var jag bor men ändååå. så himla gulligt!! har såklart betalat mitt fynd nu och sitter här och känner mig glad trots allt ,-)

Så den passade bra då
    Vilken färg blev det?
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan

Åh känner mig nöjd idag

Helt OT men vi var och gjorde allergitest idag på Ella och då tar de alltid vikt och längd också. Var inte ens en månad sedan vi var där sist. Då vägde hon 14,2 kg nu idag vägde hon 15,1 kg. Hon har för första gången spräckt 15 kilos gränsen

Visserligen med kläder på, men det räknas väl ändå

Har visserligen lyckats växa 1 cm på denna tiden också

• Busbellan
    Buttelina skrev 2011-03-08 15:25:25 följande:
    det blev den gamla blå till lillebror. den som du (?) och lillronya har.
    du när jag har dig här vilken strl ska man ta till bella i katvigs heldrssar/sommar dressarna du vet som du köpte i blå/korall. blir 116 för liten? måste hon ha 122? hur är dom i grenen? isabel fixar inte med kläder som "går upp i fiabiffen" som hon säger
    Tror inte du ska ha större än 116, de är ganska stor. 110 är alldeles för stort till Ella
    Kommer faktiskt inte ihåg hur de sitter just i fiabiffen
    Kan få Ella att prova 104 senare idag om du vill så kan du se hur den sitter
  • Busbellan

och ja, vi har en sån blå i just 122, men den ska nog ut till försäljning, får räcka med en röd sån och en fix skaljacka i vår

• Busbellan
    Buttelina skrev 2011-03-08 15:28:26 följande:
    ja tack snälla måste nog ha en lila/lila hon ville INTE ha förra året men nu har hon på sig en variant vi köpte på kappahl och hon ääälskar den men den är harem modell så det är inget som sitter fel vid biffen
    Tycker de är jättefina! Ser ju så skönt ut. Katvigs kan dock nog kännas rätt tight upptill runtom, för den satt åt rätt bra där på Ella har jag för mig
  • Busbellan
    Buttelina skrev 2011-03-08 15:45:11 följande:
    är den hård runt om?
    Nej, inte så hemskt, den är nog ganska töjbar.
    Återkommer om det när vi provat igen, känner att mitt kom-i-håg inte är så bra just nu
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-03-08 16:02:50 följande:
    Som molos ungefär.
    N har 152 i båda.
    hmm, vilken storek tror du A kan ha? han är nästan 120 cm lång. 128, 134 eller till och med 140?
  • Busbellan

vilken ska man välja?
    Tycker båda är jättefina, den blå är vä mer vanlig men jättefin, den gröna är en underbar färg tycker jag. Dock kanske inte så smutstålig och jag undrar om det är riktigT Augusts färg

Denna (fast från en annan shop)
    http://www.funkylittlemonkey.dk/images/Hummel-Soft-Shell-Davos-p.jpg

eller denna
    http://www.modelmini.se/shop/5650/art50/h0988/3440988-origpic-fb568a.jpg

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17