Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ChokladMoshin skrev 2011-04-24 21:47:49 följande:
    Gokväll i tråden!

Nu har jaqg bott hemma hos mina föräldrar i 3 veckor och tror minsann jag ska sälja mitt nya hus och bo kvar här.
    Har det ju toppen, stort hus med stoooooor trädgård med alla leksaker barnen kan önska sig, stor tvättstuga, 4 vuxna på 4 barn är perfekt. Har det oförskämt bra just nu

Händer här då, smält bort i solen?
    Förresten ska till Halmstad i sommar på semester, några bra dansk butiker i närheten? Ska även tilll Malmö och Helsingborg,
    Hallå där!
    Hojta när du är i Helsingborg!
    Vi måste träffas!
    Så kan jag ta med dej till annacill.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-04-25 09:55:29 följande:
    God morgon på er!
    Verkar bli en till underbar dag

Igår shoppade jag kläder på stadium till Nora så tack Ronya och stökis för det tipset!
    Gick hem trots att hon inte var med när jag handlade

Idag får det bli en runda till intersport, hon bara måste ha en sån där skatekeps också. Jag är väl inte överförtjust i dem, men men hon får väl ha en sån då
    Vad kul att du hittade lite där.

Nu har jag förberett all mat till påskmiddagen vi ska ha idag.
    *duktig*

Borde gå ut lite, men måste kika lite här först ju.
  • lillronya
    Lalalong skrev 2011-04-25 16:27:10 följande:
    Har alla gått i ide?

Har varit på shoppingtur idag, men i princip bara OT och mest till mig själv. Insåg att om vädret ska fortsätta så här så måste jag ha bomullskjolar och korta leggings!

Men så var jag ju tvungen att gå in på Lindex och handla lite till barnen, T3B2 lockar ju rätt kraftigt . Strumpbyxor till båda tjejerna till begravningen och sen köpte jag två t-shirts och två par leggings till Alva. Leggingsen tog jag i 62, blir perfekta knickers
    Men så blev det faktiskt lite danskshopping också när jag såg att det var rea på Snoozy. Shorts och t-shirts och en filt blev det minsann! Kanske inte det vanligaste dansk-märket men deras kläder är såååå mjuka och härliga!

Vi har haft Rs familj på påskmiddag idag.

Nu är R längst upp på stalltaket och sätter fast plåt som har blåst av.
    Ångest säger jag bara!!
    Jag håller mej här för jag tycker det är så himla läskigt!

Härlig shopping du har fixat idag!
  • lillronya
    Lalalong skrev 2011-04-25 16:37:07 följande:
    Vad mysigt med påskmiddag! Vi har inte ätit något påskigt alls i år
    Förutom barnen som ätit godis från sina påskägg förståss
    Det har inte blivit av... Vi var och påskträffade Mattias familj i lördags, men då blev det fika på ett kondis bara.

Gaahh... jag förstår dig! Jag har lite tur där eftersom Mattias är höjdräddare än höjdräddast så han ger sig inte upp någonstans! Hoppas han tar sig ner ordentligt!!  
    Ja det är mysigt. Men det blir bara av i den familjen om jag ordnar det. Det gör jag gärna för då får jag bestämma. .

Nu är han inte så högt upp längre. Phu!
    Fast än är han inte klar...
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-04-25 16:43:17 följande:
    Nu tar jag mig tid här en liten stund.
    Körde in A så han får titta på fim en stund. Kändes som han behövde vila från solen en stund efter att ha spenderat mååånga timmar nu i enbart badbyxor ute

Jag är shoppingsugen, men måste ju sälja inte handla
    Ja barnen bor verkligen ute nu när det är så fint väder. Så himla skönt!
    E ville gå och lägga sej för en stund sen.
    Körde ut honom lite till.

Shoppingsugen är man väl alltid?
    Jag måste shoppa till Alicia. Hon har vuxit ur allt..
  • lillronya
    Lalalong skrev 2011-04-25 16:44:56 följande:
    Fina fina barnen i BT!!

Var har du köpt 3/4 leggingsen? Alltså dom orange/....rosa? (inget färgminne som sagt...) Katvig! Dom vill Klara också ha Cool... Och t-shirten för den delen. K har dom långa legginsen och tröjan i dom ränderna och dom färgerna klär henne verkligen! 
    Tack detsamma!

Hmm jag tror jag köpte de från babyshop? Tror småtting har de också.
    NÄ bus och rackartyg köpte jag de ju!

Älskar de färgerna. Så himla sommarfint!
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-04-25 16:51:18 följande:
    Blir nästan lite rädd för den här värmen, känns som de år det varit såhär fint så tidigt så har sommaren varit skit
    lillronya skrev 2011-04-25 16:46:40 följande:
    Ja barnen bor verkligen ute nu när det är så fint väder. Så himla skönt!
    E ville gå och lägga sej för en stund sen.
    Körde ut honom lite till.

Shoppingsugen är man väl alltid?
    Jag måste shoppa till Alicia. Hon har vuxit ur allt..
    Här var det Nora som var helt slut, hon slocknade i sin säng
    Tur hon har ett helt påsklov framför sig
    Var handlar du till Alicia?
    Köpte jättefina knickers till Nora igår på stadium, synd att de bara fanns i svart för annars hade det blivit fler par
    HÄr är påsklovet slut nu.

Jag vet inte riktigt var jag ska handla till henne, men det brukar bli stadium och intersport.
    Och så lite gina och cubus.
  • lillronya
    Lalalong skrev 2011-04-25 16:52:22 följande:
    Ja, verkligen superfina färger! Jag älskar orange. Allt med orange går dessutom hem hos maken här eftersom det är "hans" färg. Han har en Volvo 142 från 1974 som är riktig knall-orange så han gillar allt som kan matcha med bilen  

Får kolla in dom shopparna och ha span om det kommer nåt erbjudande. Ska ju egeeeentligen inte handla nu lixom... Men dom är ju väldigt fina... 
    Åh har han en sån cool volvo?!
    Och orange med!
    Jag hade en vit 67a med rattautomat för lääängesen.
    Min drömbil är en gammal amazon, helst kombi..

Har ju precis varit erbjudande hos småtting.
  • lillronya
    solouniko skrev 2011-04-25 16:53:50 följande:
    Men fyyy vad ni har det somrigt där borta Vi har det ju också "varmare än vanligt" och all snö är borta, men inte alls som ni ändå. När vi flyttade in i huset i maj förra året hade vi massa snö kvar på gården, så visst är det tidigt nu men jag längtar såå till sommarvärmen här med Fast just nu vill jag knappt gå ut känns det som, vecka 39 och alla kläder börjar bli för små
    Ja här är det somrigt.

Såg du mitt tips till dej på fb?
  • lillronya
    Lalalong skrev 2011-04-25 16:54:43 följande:
    Ja jag vet... Har tänkt exakt samma tanke!!
    Minns superväl sommaren 07 när det var jättefint väder i april och maj och i början på juni tror jag. Då köpte vi en sån där pool modell-större för vi tänkte att detta blir en kanonsommar. Jag tror vi kunde bada i den 2 gånger den sommaren för sen var det bara skitväder!! 

Men, jag hörde idag på radion att meterologerna sagt att detta ska bli den varmaste sommaren i mannaminne! Att från maj-oktober ska det vara temperaturer som är över och mycket över det normala. Så det låter ju onekligen lovande! Om dom nu har rätt. 
    E är född 4 juni 07 och det var tokvarmt. Höll på att smälla av när jag kom ut från sjukhuset och skulle hem.
    Kommer ihåg att jag bara kunde gå fram och tillbaka utanför huset. Vågade inte gå längre pga värmen. Jag var ju snittad och blev helt yr.
    Men det varade inte så länge. Sen var det bara svalt resten.

Har också härt att det ska bli en supersommar.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17