Inlägg från: Mawe123 |Visa alla inlägg
  • Mawe123

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

solouniko skrev 2010-11-01 06:26:35 följande:
    Vi har dom bland annat. SmillaMilla och Smultronhjärta också vet jag Kanonskor! Millas fot är nog ca 12,5 cm och hennes skor är i stl 23 ca 2 cm större och hon kan gå jättebra i dom ändå!

I vecka är jag leeedig, så skönt efter en lång "hundvecka" som det kallas. Känns knäppt dock att Milla ska vara på dagis 10-14 tis-tors när man är hemma, men samtidigt är det nog bra eftersom hon just börjat där. Kanske kan bli tokigt att vara hemma en hel vecka såhär i början?

Iallafall så tänkte jag hinna växla pengar någon dag också Tror jag växlar typ 5200, så det blir exakt 4000 DKK. Det borde väl räcka? Jag hoppas verkligen på mail nu i mittten på veckan!
    SmillaMilla skrev 2010-11-01 06:32:15 följande:
    japp de har jag. Superbra sko! Den bästa vi haft!
    Vi har också de skorna älskar dem, superlätta och varma. Tycker man kan gå upp en stl i dem - köpte stl 27 i år och de fungerar toppen :)

Jag hittade jättefina svarta med ett vitt diskret mönster på lilla mirakel, beställde därifrån med 20% koden, så jag betalade 505kr för dem Tungan ute

Är supernöjd med dem nu när alla barns helsvart kuoma står brevid varandra på dagis och min sons ursiljer sig och är lätta att hitta!
    William 000213, Lowe 070712
  • Mawe123
    Tingelingstar skrev 2010-11-01 23:15:53 följande:
    Hej,

Någon som vet hur Molos underställ är? Består bara till 50% av bomull men värmer den bra ändå? Så det knappt är nån skillnad att ha ett sånt under eller en tjockare tröja. Hur är de i storlekn? 
    Vi har ett randig underställ från molo i bomull/ull, det är röd, gul, blå randigt tror jag - tycker det är bra kvalité och rymligt i storleken.
  • Mawe123
    Tjollabolla skrev 2010-11-03 08:06:35 följande:
    Halloj flickor!

Ihhh vad jag hoppas på Molo mail idag!

Är det nån mer som har paket som förvunnit? Jag har köpt ett par nya knappbyxor på T som är borta Så jäkla tråkigt. Inte för pengarnas skulle direkt, men mest för att  NYA knappbyxor hittar man inte så lätt... *snyft* Sen har jag köpt ett par Molo jeans av en säljare som vägrar svara på mail å inga byxor har jag fått. GRR.
    Ångest när ett T paket inte dyker upp, gillar det inte när jag köper saker, men som säljare tycker jag det är ännu värre..

Har bara hänt en gång att ett paket jag skickat verkligen inte dykt upp på ett par veckor, jag led så över det, men erbjöd köparen att välja något annat i kompensation, (det gällde en sån tygpåse från idaT och jag hade nya tygpåsar från andra danska shoppar att erbjuda). Så vi kom överens och blev nöjda båda - och så lagom till jul ytterliggare ett par veckor senare kom det saknade paketet fram Solig

Har shoppat bobux o esl tröjor på lilla mirakel nu på morgonen, 30% rea, Glad
  • Mawe123
    Pepper79 skrev 2010-11-03 10:46:41 följande:
    Blä. har ett paket som inte kommit fram till en köpare . Postade det den 20 okt.  Hur har ni löst det med köparen? Jag skriver ju att jag inte tar ansvar för postens hantering, men det handlar ju om nästan 300:-.
    Svår situation, avskyr sån´t Skrikandes

Jag skulle fösöka hitta en kompromiss lösning, kanske som ovanstående förslag att dela på kostnaden..

Tycker det är många säljare som skriver både i annonsen och i vinnarmailet att de inte ansvarar för postens slarv, men det är ju något som köparen som betalat varan i förskott inte heller kan rå på, eller ansvara för Obestämd
  • Mawe123
    Zvartaliljan skrev 2010-11-03 11:41:00 följande:
    jo enligt lag är det ju köparen som får ansvara för det...annars får h*n betala extra för att det ska skickas rekommenderat.

Av mina ca.2000 affärer på tradera så har 4 paket försvunnit (där jag är helt säker på att köparen inte försökt luras) totalt nu, varav två på väldigt kort tid och de andra två också ungefär samtidigt. Så det händer ju inte ofta, men tyvärr händer det ju Nu är en jacka värd 600kr försvunnen, inte roligt

och det sjuka är ju att det går uppenbarligen i vågor, just nu är flera paket borta för flera köpare, det är ju mycket lustigt tycker jag Obestämd
    AnnaFreja skrev 2010-11-03 11:43:42 följande:
    Det är ju för att om inget anges så gäller det att paket sändes på avsändarens risk = då måste säljaren stå för allt.

Kommer jag och lägger mig i
    Jag har förståelse för att man som säljare poängterar att man inte kan ansvara för postens hantering, det jag menar är när de upprepas, sånt kan jag blir lite avig på..

Det är självklart att säljaren inte kan ha det ansvaret.

Men jag som säljare ser hellre att potentiella köpare budar högre och betalar lägsta porto, än istället tänker på att dra ner buden 53 spänn pga rek-avgiften.

Jag har skickat med rek någon enstaka gång, har t om bjudit på rek kostnaden till köparen, då varan var värd ca 1000kr och jag som säljare skulle bli förtvivlad om inte varan kom fram..

Eftersom varan oftast hittar fram till adressaten anser jag att jag som både köpare och säljare tjänar på att hoppa rekavgiften på varor för under 5-600kr, och olyckas det då att paketet försvinner så är jag med på en kompromisslösning oavsett om jag köper eller säljer.

Jag kräver inte detta av andra, och det finns som ni skriver säkert både lagar och avtal som reglerar säljarens ansvar, men för mig känns detta mest fair Glad
  • Mawe123
    ängeln83 skrev 2010-11-03 11:57:24 följande:
    Hur är ESL tröjorna i storlek?
    Funderar på en till Liam men kan inte bestämma mej för 104 el 110.
    Jag har precis beställt både och på lilla mirakel Tungan ute
    Vi använder 98 och 104 här nu, men min L är nog knappt 98 lång och ganska tunn.
  • Mawe123
    ängeln83 skrev 2010-11-03 12:03:49 följande:
    Liam har ju mest 104 men vi har börjat lite med 110...
    Kanske skulle maila om lite mått, vill ju inte att det ska bli för stort.
    Jag var lite lat och orkade inte fråga, har nyss kastat bort utnött grön esl älg tröja nr 2, och kommer nog ändå att vilja ha en i varje stl. Har just nu 3 Förvånad par esl helikopterbyxor i garderoben och dubbelt upp av matchande helikopter tröjor. Fastnar jag för ett print/plagg kan jag köpa det för flera år framåt Skäms
  • Mawe123
    ängeln83 skrev 2010-11-03 12:12:38 följande:
    Ojdå
    Jag har typ noll koll på ESL har nog ägt max 2-3 plagg kanske.
    Jag gillar ESL skarp, särskilt småtting plaggen - eller nä alla plagg Solig
    Tycker dock att vissa bäbiskläder och underkäderna, de med linne och kalsong är lite små.
    Köpte nya underset nu och valde 110/116 och de fungerar.
  • Mawe123
    H I L L A skrev 2010-11-04 14:52:25 följande:
    Har precis kommit hem från stan med en kasse från POP och stadsprintet Hjärta Sååå nostalgi !!!!
    Melker hade det när han var nyfödd Baby
    Köpte du tröja & leggings ?
    Jag köpte bara leggingsen och baströjor att ha upptill.
    Smultronhjärta skrev 2010-11-04 14:55:12 följande:
    Jag köpte(läs la undan så att maken köper på vägen hem) bara tröjan till Max men inser nu att jag kanske skulle köpa leggings till Lova ocksåDrömmer Så får det nog bli!
    Hur var de i storlek?

Har ringt och lagt undan, men är rädd att sonen kommer att drunkna i dem Obestämd
  • Mawe123
    H I L L A skrev 2010-11-04 15:12:45 följande:
    Rymliga i storlek !!! Köpte 92 i leggingsen till Hilda (88 cm) och jag viker upp hela mudden så sitter de bra.
    Tröjorna såg också stora ut i stl. Hade köpt 104 till 110 cm långa sonen. Men köpte vanliga baströjor istället.
    Jag har lagt undan 110/116 Förvånad

tyckte det kändes litet med 98/104 på långkalsongerna, så jag drog till med nästa storlek och valde samma på tröjan.

Men så skönt då kommer han att ha ett superfint stad set om ett år el kanske två Flört
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17