• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Ocikatten skrev 2011-02-12 07:13:28 följande:
    Jadå, med barn har man väl inget val??
    Så får man ångra att man var sist i tråden här igår...
    Nä, man har ju inte det ..
    solouniko skrev 2011-02-12 07:14:12 följande:
    Ja tyvärr Jobb och klockan ingde 04.50, INTE kul! Hade jag varit ledig hade jag nog snarkat högt ännu
    Oj, ja det var tidiigt. Vi klarade oss ända till kl 6.00 innan "väckarklockorna" ringde här
  • Helle

God dagens !

Idag var det dags för VAB igen, känns som det blivit en del efter jul. Gustav kräktes inatt efter hostattack och nu vet vi inte om det var hostan eller magsjuka

Men ... jag får ju chansen att hänga här för en gångs skull, vilket är kul!  

• Helle
    Everlonn skrev 2011-02-16 09:14:40 följande:
    Jag håller Bus hemma för det går maginfluensa på dagis..och löss för den delen Fast löss hade ajg väl inte brytt mig om ifall det bara var det som gick..men kräks sonen så blir han inlagd på sjukhusObestämd

Jag tänker kräva att han leker med lillasyster idag, hon är ju faktiskt hemma för hans skull

Lawoman som skrämt upp mig På deras dagis var det 10 av 17 barn som insjuknat av kräksjuka! Och likadant på den andra avdelningen

Nää vi stannar hemma vi  
    Blö, vad många Skulle också haft hemma barnen om det varit så här och jag haft möjlighet. Nu är det dock ingen annan med magsjuka men massor som har feber och hosta. Därför är jag tveksam om det var magsjuka. Dock lär det väl snart visa sig på andre sonen och mig ... håll tummarna ... 
  • Helle
    Duntoffla skrev 2011-02-16 09:51:06 följande:
    Håller tummarna att det var pga hosta. Kul att se dig här
    Greksmurfen skrev 2011-02-16 09:44:10 följande:
    hmm nähepp om man ska ta å packa lite fb-paket å skicka iväg=P.....så fort melina somnat av sin alvedoneffekt=/......hade 39graders gfeber idag lillstumpan =(
      Krya på sig!

Jag skulle packa Traderapaket (eller rättare sagt kolla vilka som betalat) men har ingen kontakt med banken. Typiskt! OM en stund ska jag på massage. Underbart! Har inte varit på flera år och det behövs verkligen. Sen är det läkarkoll på BVC och sen hämtning. Man hinner inte så mycket om dagarna

På vårt dagis finns också en "Vems-låda" . Ibland får vi plagg som ser lite "Noel-lika" (dvs lika danska kläder) ut på vår hylla Brukar då lägga de i Vems-lådan. Jag märker de mesta plagg men ibland missar man ju.  
    Tack Kul att vara här

Tyvärr tyder det på som kommer ut från andra hållet att det inte bara var hostan, nåt annat skumt  är det. Dock är han på topp för övrigt. 
    Kristyr skrev 2011-02-16 09:53:15 följande:
    Helle> hoppas det var hostan som var orsaken... Annars går det nån magvariant med som bara ger en kräk och sedan inget med.,. iaf häromkring.
    Det är väl ok om det bara blir på en person, för i så fall är det troligen över på honom nu. Hatar magsjua
  • Helle
    stökmamma skrev 2011-02-16 10:30:46 följande:
    fast det kan han väl få av febern och av slemhosta? iaf brukar de hända 
    Fast han har ingen feber .... Jaja, det viktigaste är att han blir frisk eller ja, att ingen annan blir sjuk
    Duntoffla skrev 2011-02-16 10:29:36 följande:
    Japp! Ok, då är det något knas med hela deras system då med andra ord. Surt när jag skulle försöka posta då jag ändå ska iväg.
    Tjollabolla skrev 2011-02-16 10:21:55 följande:
    Hej flickor!

Idag har jag och Lia inventerat växalådan... Alla suits i 80 åkte fram! Dom är nog ganska stora dock, men hon är ju faktiskt 1 år så jag tycker det är på tiden! Hon var 76 lång på 1årskollen i måndag, men suitsen är ju gigantiska i storlek. Klänningarna i 74/80 får ligga kvar i växalådan, dom räckte henne nästan till fotknölarna... Så trist, dom lär väl passa lagom till sommaren. Har jag tur passar dom i höst men det är väl tveksamt. Hade iaf bara 2 långarmade. Babyklänningarna i 68 la jag undan med, åhhh vad hon börjar bli stooor .

Min kompis använder oxå dom där taggit, tycker dom är verkar vara super, man behöver ju varkens skriva eller sy. Själv namnar jag inte kläderna Skäms. Förskollärare och allt! Men det är bara Milo som har sådana kläder på vårt dagis och han har aldrig blivit av med nåt och han byter sällan kläder eller tar av sig kläderna på dagis heller. Ytterkläder, skor och sånt namnar jag.
    Tycker särskilt Molos suits brukar vara stora. Lea kan ha en del 68:or men ex den jag fick av dig bla (lilarandiga) är fortfarande stor. Jag undrar om alla Leas kortärmade klänningar kommer vara lagom nästa vinter typ. Det ska bli kul att se vad hon väger idag på BVC. det är ju mer än en månad sen sist.

jag ska sätta fart nu. jag ska på massage medan mamma passar Lea och sen är det BVC och koll hos läkaren
    Skönt med massage. Passa på och njut!
  • Helle
    Kristyr skrev 2011-02-16 10:54:13 följande:
    hatar med den fösta jag knappt inte träffat den.. men bävar..*urk*

Tur att yes finns... Blev apelsinfläckar på fina byxorna igår, men nu är de rena och fina igen... eller de ska snurra ett varv i maskinen..
    Yes och vanish är mina bästa vänner. Skönt att det gick bort
  • Helle
    Kristyr skrev 2011-02-16 11:16:52 följande:
    mina med

Men yes tar verkligen de flesta fläckar om man tar dem innan tvättmaskinen..

om inte så är det vansh... Hjärta

har min egen yesflaska i badrummet

Gubben blev sur på sonen när han dregglade apelsin på sina kläder.. Cool För då vet han att jag kommer gå  in i mitt fläckbortagningskoma i badrummet och det kommer hänga kläder lite överallt på konstig torkning.. Drömmer
  • Helle
    Busbellan skrev 2011-02-16 13:43:13 följande:
    Nu känner jag mig duktig, vad man kan få gjort när man är hemma och vabbar
    prolisten är laddad och ska bara upp ikväll också
    Härligt. Hoppas den ger bra resultat också
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17