Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Nån som har koll på de här med ansvarsfrågan vid husköp?

Vi tyckte det luktade lite mysko i hallen så vi tog bort en golv list, fullt av svartmögel bakom, fortsatte med hallgolvet, mögel under på spånskivorna, fortsatte ner under dem, frigolit med mögel, papp med mögel o sist träplankor alldeles blöta Obestämd Så nu måste vi dra bort ALLT ner till grunden i hela hallen o sen göra om det.

Allt är nygjort av förre ägaren, nog inte ens ett par år gammalt..

På julafton är jag tjockare än jultomten...
  • RååSa BuBBlan
    lillronya skrev 2010-06-09 15:28:51 följande:
    Om ni har haft besiktningsman där och han inte har upptäckt det, så borde det väl vara den förra husägarens ansvar? Fast hur är det nu med dolda fel?

Äh jag hade ju ingen fakta att komma med.
    Vi har haft två besiktningsmän här tom! En inför köpet och sen en inför vår försäkring, vi har tagit en med anticimex. Dom va här idag o sa att vi ska ta upp allt för att dom ska kunna se var felet är.

De där med dolda fel är en djungel, skitsvårt Obestämd

Underbara bilder i bildis Solig Ny kamera?
  • RååSa BuBBlan

Jag mår sååååå jädra illa idag, nån som vill komma o leka med Bubblis en stund?   blöö Kräks

• RååSa BuBBlan
    Ocikatten skrev 2010-06-09 15:34:01 följande:
    Liljan: Lurven i BT är inte alls tjejig! Hade mycket väl fått pryda våra grabbar!
    Håller med!! Rent ut sagt AS SNYGG
  • RååSa BuBBlan
    lillronya skrev 2010-06-09 15:35:44 följande:
    Svårt det där! Vet inte var man kan få reda på fakta heller...

Tack!
    Japp fick en ny kamera av min man häromdagen. *glad*
    Vi funderade på att prata med en advokat, kan ju bara ta en timme max å de får man väl betala. Vi är rätt less på alla saker som dyker upp en efter en här. Och taket läcker som ett såll än, runnit ner genom golvet tom o nu måste det brytas upp åxå. Braskassetten är fortfarande inte på plats.

Härlig present av mannen Solig

svälter ihjäl här, måste koka potatis nu
  • RååSa BuBBlan

Hej i tråden

h80 skrev 2010-06-11 14:58:19 följande:
    totalt OT, men måste bara skrika/skriva av mig lite...............JJJJAAAAAAAAAAA vi vann precis budgivningen på huset vi ville haSkrattande
    härligt!! grattis
  • RååSa BuBBlan

Jag mår helt sjukt dååååligt idag, fick tokriva i hallen igår efter mögel fyndet o efter att ha sågat upp golvet så är en ytterbalk helt genomrutten i grunden, höll på seeeeent i allt rivdamm, fick frossa och hövvevärk efter igårkväll å mår skit än..

Usch.. tänk om de e farligt att bo i det Obestämd

• RååSa BuBBlan
    Tjollabolla skrev 2010-06-11 15:06:05 följande:

Hej hopp igen! Har precis varit o vinkat till lite studenter som sprang ut, i öööösregn. Å snart ska vi på fest, känner inte alls för att sitta inkurad i ett partytält med en bebis och en 3åring Obestämd.

Å så är jag sååå besviken på att mina molosar från Rackamaja inte kom idag, det blev ju skickat igår. Det var bland annat en butterfly bebisklänning som kompisarnas bebis skulle fått på söndag...

Å trist med sena molosar

fina bilder i bildis, va hon har vuxit lilla sötisen Solig
  • RååSa BuBBlan
    Kristyr skrev 2010-06-11 15:12:26 följande:
    Bubblan> usch jobbigt med huset.. Gråter
    Mmm.. Inte så där jättelycklig över det Gråter
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17