• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • ängeln83
    RååSa BuBBlan skrev 2010-05-05 18:38:38 följande:
    Jag brände 3000 hos IdaT igår så du kan nog köpa en liten tshirt till
    Mh, fast jag brände 3000 hos tatueraren förra veckan, 1500 på en order från HM och typ 3000 idag Så det är nog snarare du som borde shoppa mera
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • RååSa BuBBlan
    ängeln83 skrev 2010-05-05 18:48:16 följande:
    Mh, fast jag brände 3000 hos tatueraren förra veckan, 1500 på en order från HM och typ 3000 idag Så det är nog snarare du som borde shoppa mera
    Å härligt, precis vad jag ville höra

Hm.. va ska jag nu slå till på då? {#lang_emotions_dreamer}
    På julafton är jag tjockare än jultomten...
  • RååSa BuBBlan

Fick förresten hem underbara söta Plastisock kläder o filt idag, gud så fina!! Men mössan såg STOOOOR ut {#lang_emotions_undecided}

På julafton är jag tjockare än jultomten...
  • Eddiebaby
    solouniko skrev 2010-05-05 16:55:48 följande:
    Nej jag fattar inte heller. Hon äger en docka och typ 10 fina träbilar säkert, men det är såklart bara dockan som gäller. Samma sak med halsband och hårklämmor, hon blir såå fjantig och ska spegla och åma sig hela tiden. På ÖF springer hon till rummet med dockor och dockvagnar, det MÅSTE vara genetiskt för jag är verkligen inte så flickig av mig Åhh Då borde ju jag få imorgon tycker jag!
    Jag håller med, det måste finnas viss del genetik i det hela för här hemma finns verkligen alla typer av leksaker och Tilde leker helst med alla köksprylar eller dockorna och plockar i vagnen då!
    ♥ Eddie 25/3-06 ♥ Tilde 31/3-09 ♥
  • JsN

Eller mer troligt så tittar barnen på barnprogram, bläddrar i leksakskataloger, ser bilder i andra sammanhang och reagerar på vad vi vuxna i första hand uppmärksammar. Det är faktiskt skrämmande när man börjar fundera över sitt eget beteende och inser hur olika man bemöter barn i samma situationer beroende på om de är pojkar eller flickor.

• Eddiebaby
    JsN skrev 2010-05-05 18:59:45 följande:
    Eller mer troligt så tittar barnen på barnprogram, bläddrar i leksakskataloger, ser bilder i andra sammanhang och reagerar på vad vi vuxna i första hand uppmärksammar. Det är faktiskt skrämmande när man börjar fundera över sitt eget beteende och inser hur olika man bemöter barn i samma situationer beroende på om de är pojkar eller flickor.
    Ja jag tror absolut inte att det endast handlar om genetik utan vi agerar säkert omedvetet olika också......vet bara att min 13 månaders dotter leker väldigt mycket själv och har aldrig tittat i en leksakskatalog eller ens är särskilt intresserad av TV eller så och hon väljer "tjejsaker" framför "pojksaker" i många fall. Sedan om det är färgerna som fångar uppmärksamheten t ex eller annat är ju omöjligt att säga.
    ♥ Eddie 25/3-06 ♥ Tilde 31/3-09 ♥
  • Thunderape
    Eddiebaby skrev 2010-05-05 19:05:15 följande:
    Ja jag tror absolut inte att det endast handlar om genetik utan vi agerar säkert omedvetet olika också......vet bara att min 13 månaders dotter leker väldigt mycket själv och har aldrig tittat i en leksakskatalog eller ens är särskilt intresserad av TV eller så och hon väljer "tjejsaker" framför "pojksaker" i många fall. Sedan om det är färgerna som fångar uppmärksamheten t ex eller annat är ju omöjligt att säga.
    Sen beror det ju på om barnen går på förskolan? Där vet dom vad som gäller. Dom inspirerar helt klart varandra.  Sen spelar det ingen roll om barnen har sett det på tv eller inte. 
  • SmillaMilla
    Thunderape skrev 2010-05-05 19:09:34 följande:
    Sen beror det ju på om barnen går på förskolan? Där vet dom vad som gäller. Dom inspirerar helt klart varandra.  Sen spelar det ingen roll om barnen har sett det på tv eller inte. 
    Eller har stora syskon
  • Busbellan

gahhhh!!! Nån som vill ha Ella???
    Hon har haft utbrott efter utbrott sen hon kom hem från dagis. Är inne i värsta trotsen just nu, hur man än gör kan det inte bli rätt.
    Hon kom på att hon skulle duka efter att vi redan dukat (hon var tillfrågad innan) då låg hon i en hög på golvet och skrek läääänge. Sen när hon väl behagade sätta sig vid bordet så påstår hon att hon inte når sina bestick (fast hon gör det) och bryter ihop för det.
    Vi andra har vid detta laget ätit färdigt sedan länge och lämnar bordet, Ella sitter själv kvar och äter. Låter kanske hemskt men jag vet inte vad man ska göra.
    sen var det dags att borsta tänderna och hon bryter ihop skrikande för att det är för lite tandkräm, hon får lite mer tadkräm men då är det genast nåt annat som är fel.

Efter allt skrikande så börjar näsan rinna och hon ska torka näsan, pappa ska göra det och det duger inte heller = nästa utbrott

ja, detta var bara några exempel, nu ligger hon och skriker för att hon ska titta på film, får väl se om det duger att sätta på nån.

är väl detta som kallas för trots skulle jag tro, hon vill bara vara arg och på dåligt humör den mesta av tiden

Så nu har jag gnällt av mig lite!

Mamma till Nora, August och Ella
  • SmillaMilla

I morgon blir det massa shopping

Skall i natt fara med minsta killen till sjukhuset i Åbo. Låååång resa för ett läkarbesök (eller kanske blir fler). Måste stiga upp kl 02 för att hinna till båten. Lär vara trött när jag kommer hem igen 24 timmar senare.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17