Inlägg från: Maliten |Visa alla inlägg
  • Maliten

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

solouniko skrev 2011-04-04 21:08:08 följande:
    Ja, alla är så fantastiskt fina där de ligger i lilla lådan Ska fota sen

Men guud Nätack, 21 dagar får man gå över här innan man blir igångsatt och det vill jag verkligen inte. Shit alltså 5 kg och 57 cm, stackars den skruttan Nästan en decimeter längre än Milla, jisses!!

Men vi har ännu typ INGA namn! Milla & ? Åhhh vad svårt det är!
    Milla & Milton passar ju Ni visste inte kön va? Lily tycker jag är ett fint tjejnamn. Det finns ju massor av fina namn! MEN så ska man komma överrens med gubben
  • Maliten

Nån som testat baby badbyxorna från Småfolk? Undrar lite hur de är i storlek. Dylan har äppelbadbyxorna med korta ben och jag tycker nog att de är lite små i storlek. Köpte 110/116 förra sommaren  och han har 110/116 på Småfolk tröjor nu.
    De små äppelbaadbyxorna är ju ljuvliga!

• Maliten
    Helle skrev 2011-04-06 11:49:05 följande:
    Slitage är den jag känner till också. Annars får du komma till Örebro, här har vi flera bra - 3 stycken - och det är ju nära V-ås
    Vilka har ni i Örebro? Gav min mamma en shoppingtur till Örebro i julklapp (inkl. lunch på Kinamuren och fika på Bara Vara )
    Småtting ligger väl där ?
  • Maliten
    na96gen skrev 2011-04-06 14:06:14 följande:
    vilka butiker har ni ?
    här i Gävle finns det nte någon Gråter
    De jag vet är Rackartyg som finns både i centrum och Gränby.
  • Maliten

God förmiddag ladies!
    Ser att ni pratat lite jobb. Grattis till fast tjänst 1 och 1!!
    Själv jobbar jag 16,5 mil hemifrån Fast just nu är jag FL då jag fick lilltjejen i december. Men i drygt ett år pendlade jag 16,5 mil och jobbade heltid. Jag jobbar i en koncern med flera fabriker och då de la ner den som låg "hemma" blev jag flyttad till en annan. Hade en lägenhet så jag kunde övernatta ett par dagar i veckan och så hade jag avtalat att få jobba hemifrån en dag i veckan. Min vecka brukade se ut som följande; Gå upp vid 5 på måndag och åka till jobbet. Jobba länge på måndag för att få ihop tid sen sova kvar i lägenheten. Börja tidigt på tisdag morgon och åka hem vid 15.30 för att hinna hem till kvällsmat, bad och läggning (ett barn då ). Sen jobba hemifrån på onsdag och hämta efter lunch på dagis. Upp 5 igen på torsdag och sen samma rutiner to-fr som må-ti Det är bra med flex när man kan göra på det viset. Dvs Jobba mycket vissa dagar och sluta tidigt andra. På fredagar brukade jag storhandla på vägen hem också  
    Nu är jag väl en person som inte behöver så mycket sömn och då funkar det ju men i långa loppet blir det slitsamt...
    Nu hoppas jag hitta ett annat jobb att börja på efter min föräldraledighet för med två barn funkar det nog inte att vara borta så. Men jag skötte läggningen 5 dagar i veckan och gissa om sonen blev bortskämd med sagor på kvällen

• Maliten
    Lilla Ego 07 skrev 2011-04-12 18:35:58 följande:
    Tack Glad

Jag har nu typ 4000 sparat men jag kan tänka mig att ta med mig 10 om det är så Tyst Det är ju min första salg så jag känner att jag vill frossa rejält och bara köpa allt jag vill ha. Vill fylla några växalådor iaf minst Flört Men vi får väl se hur det går, är väl någon månad kvar iaf.

Men lite oroväckande är det att det går så dåligt att sälja. Har fortfarande en säck kvar här hemma jag behöver bli av med.
    Hej,
    Jag har haft med mig 6000 svenska när jag bara hade sonen att handla till. Nu sist hade jag med mig 8000 för jag skulle shoppa baby också. Då fick jag ca 800 kvar Har hittat jättemycket snyggt till kille alla gångerna! 8000 satsar jag på denna gången med. Man hinner ju få iaf en omgång bb innan
  • Maliten
    solouniko skrev 2011-04-27 15:43:27 följande:
    Fick också fin post från babyshop idag. Sambon älsade kamobyxorna och jag tyckte med dom var riktigt fina faktiskt! Tog 92 och de är aningens stora men det gör inget, hon har ju typ 4 par NS i 86 så det kanske är dags att börja köpa 92 så inte alla blir för små samtidigt Fick lila/gula katvig tröjan också, fin! Nu kan hon matcha med bebis

Är orange/fushia randen fin IRL? Är inne i en riktig NS/katvig period just nu och behöver fler tröjor Funderar på den eller den nya lila/lila, vilken är finast? Blir väl båda såsmåningom kan jag tro, men ändå
    Oh yes! Lovely!!
  • Maliten

God morgon!
    Nu har ni lurat mig också att lägga en Ida t beställning Vilka bra priser!! fast slutsumman blev visst ganska hög Men nu har vi kläder till Thailandresan i vinter. Great!!

• Maliten
    Helle skrev 2011-04-29 10:35:03 följande:
    OT men mina killar fyller snart 3 och 5 år och jag har börjat fundera lite på presenter. Mycket star wars och blixten önskas men jag tänkte även höra vad era barn tycker är roligast att leka med (som är i samma ålder)? 

Vill ha lite andra uppslag  
    Min son fyller 5 och för honom gäller Playmobile, Ben 10 och Scooby Doo
  • Maliten

Halloj!!
    Nån som har koll på om någon butik fått in Småfolks sommarkollektion än (förutom Spillevinken)? Jösses va mycket fint!! Måste nog låsa in salgkassan och ge någon nyckeln...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17