Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2011-06-02 14:00:53 följande:
    Ja och man blir lätt fartblind. "åh den där koftan kostar BARA 1200 kr"

Fördelen är att de liksom de danska barnkläderna har bra andrahandsvärde 
    Ja och tur är ju det.
    Sen får man lägga till lite för att det är min enda hobby också, det här med kläder till barnen.
    Fast det är nyttigt att ta sej en funderare ibland så det inte går överstyr.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya

Suck... Blir så trött på blocketköpare.
    Har annons på vagnen ute och en tjej är intresserad.
    Hon frågar gång på gång om jag kan gå ner i pris och var hon kan hämta den.
    Jag har begärt 2600 för vagnen och det är ett bra pris. Hon vill ge 2000.
    Så mitt alternativ för henne är att jag kör vagnen till henne och det är några mil och då betalar hon fullpris annars kan jag gå ner till 2300 och då får hon hämta den här.

Nu frågar hon om jag kan köra den till henne och hon kan få den 2000.

Jag blir trött....

• lillronya
    Duntoffla skrev 2011-06-02 14:24:20 följande:
    Tröttsamma lirare! Jag tror en del tycker att man ska vara glad för att just dem vill köpa ens saker. Suck!
    Ja det verkar så.
    Inte för att jag har precis har kö på vagnen, men behåller den hellre än att sälja den för den lilla summan.
  • lillronya
    Ocikatten skrev 2011-06-02 15:23:05 följande:
    Håller med! Samma här!
    Fick förresten så många fina kommentarer av dagisfröknarna på utvecklingssamtalet, grabbarna har så färgglada o fina kläder!
    Igår fick Marcus en kommentar på stan om hur fin tröja han hade på sig (Molos bondgård)
    Det alltid roligt när man får kommentarer om barnens kläder.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-06-02 18:07:49 följande:
    Idag blev det ingen dag på stranden som planerat, mulnade ju på alldeles för mycket, den dagen får vi ta imorgon
    Blev en runda till Växjö istället, Nora ville shoppa kläder. Hon är helt inne på såna där suits nu eller vad det heter. Blev en med korta ben på h&m och en med långa och en med korta på cubus. Sköna ser de ju ut i alla fall, men jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om dem

Tjejerna här vill också ha såna men jag gillar de inte riktigt.

Lär väl hamna såna här till sist iaf.

• lillronya
    Busbellan skrev 2011-06-02 18:28:29 följande:
    Ja, jag kände att när hon väl ber om något så kan hon få det.
    Händer väldigt sällan att hon ber om några särskilda kläder

Blev kläder till skolavslutningen till henne också och jag känner verkligen att hon börjar ha en egen åsikt, hade nog inte valt det här heller men ok var det ändå
    Det blev de här och en vit lite längre blus/tunka med knappar fram
    www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx?id=1...

Tror hon ville ha ett svart smalt skärp över sen också, då ska vi bara hitta ett sånt som passar för hennes bredd
    Kul att hon har lite vilja ang kläderna nu.
    De leggingsen var coola!
  • lillronya
    Ocikatten skrev 2011-06-02 18:50:27 följande:
    Ni allvetande gurus - hur inreder man ett killrum? Vad gör man med väggarna? Tapeter? Finns det bård längre? Eller nåt annat? Jaaa, jag har varit begravd under en inrednings-sten sen födseln...
    Finns ju massor av tips och idéer beroende på hurmycket man kan själv och hur mycket man vill betala.

Jag satte fiskbensväv och målade i lämplig färg.
    Ja du vet ju hur där ser ut.

Tror Tjolla, butte och ängeln har fina bilder på killrum.
  • lillronya
    annie dark skrev 2011-06-02 20:24:26 följande:
    Lite ot men ngn som har koll på converse och storlekar? Ska beställa ett par till mig själv med min syster som åker till USA på lördag. Jag har 36 ibland 35 på skor, är de stora i storlek ellr normala?
    Jag har i vanliga fall 34-35 i skor och köpte 34 i converse.
    De är nästan för stora de med, men funkar.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-06-05 22:33:05 följande:
    HAAALLLÅÅÅÅÅÅ!!!
    Var håller ni hus, här är ju stendött

Är alla iväg hela helgen? Här är vi på hemmaplan igen....SKÖNT!

HÄR ÄR JAG!

Var ju tvungen att kolla på big brotherfinalen.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17