Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

stökmamma skrev 2011-04-19 09:58:17 följande:
    (nu när proffs finns här)

så varken blodprov el pricktest behöver visa något? och ändå kan man vara allergisk?
    va in med  A igår och tog blodprov... 
    Ja, det verkar ju så
    Vi har bara gjort pricktest på Ella men de visar ingenting, vet dock inte om hon är allergisk eller inte, återstår väl att se
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    stökmamma skrev 2011-04-19 10:09:03 följande:
    så sant så sant och det borde ju jag veta eftersom mjölk inte gav utslag annat än i magen

vi misstänker katterna  
    Åh nej!
    Hoppas verkligen det inte är katterna
    det har jag varit rädd för varenda gång vi testat Ella
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-04-19 10:37:02 följande:
    Jo det är väl klart, om man får välja.
    R är allergisk mot katter och M börjar också visa tendens på det.
    Oj, så det har inte visat sig på henne förren nu? Det kan ta så pass ång tid alltså? Jag trodde i min enfald att om barnet inte visar något de första åren så finns ingen allergi, men det kan komma senare alltså
  • Busbellan

Åh fy nu är jag irriterad igen
    Hur kan till och med hab-personal vara så oförstående.

August är ju alltid på korttids ett helt dygn på lovet, så nästa vecka ska han vara där mellan ons kl 16- tors kl 16
    Detta betyder ju alltså att det är torsdagen den veckan jag har möjlighet att hitta på något roligt med de andra barnen.
    Egentligen har vi tid till handledning på torsdag, men jag har mailat och sagt att det inte går den dagen eftersom A är på korttids. Nu undrade specialpedagonen på hab omvi inte kunde hämta A lite tidigare i alla fall den dagen, då känns det inte som hon har nån insikt i hur viktig den avlastningen är för oss (särskilt för deandra barnen  här hemma)

• Busbellan
    lillronya skrev 2011-04-19 10:53:59 följande:
    Säg så till specialpedagogen.
    Nä det går inte. Den tiden är för viktig för våra andra barn!
    Svarade i ett mail att jag helst såg att vi tog det en annan dag eftersom det var min enda hellediga dag från skolan så Ella kunde vara ledig och vi kan hitta på något
  • Busbellan

Ronya:
    Är du hemma nästa torsdag förresten? Funderade eventuellt på att åka till traryds djurpark en vända om vädret fortfarande är fint

• Busbellan
    lillronya skrev 2011-04-19 11:06:15 följande:
    Ja det är jag nog.
    Har ni påsklov då?
    Vi har det nu.
    Ja, här är det lov nästa vecka
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-04-19 11:24:22 följande:

Skönt

Tänkte du att vi skulle ses där eller?

När isf och vad kostar det?

Tusen frågor här.

Ja, det var min tanke
    Tid vet jag inte riktigt, vet bara att jag måste vara hemma till kl 16
    De har en liten sparbössa när man går in där man lägger en liten slant, tror inte ens det är bestämt hur mycket. Hur som helst handlar det inte om mycket pengar. tror jag lagt en tjuga där per person eller nåt sånt

Är ju inte jättemycket där, men ganska mycket. Lite hästar, getter, får, fåglar och kaniner typ. Bra att ha med ite bröd att mata med, det brukar vara populärt. Jättemysigt är där i alla fall
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-04-19 19:19:30 följande:
    Då som har sån molo koll... du råkar itne veta när årets salg går av stapeln... Drömmer
    Ja, det är vi ännu mer nyfikna på än nya Molo ju
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-04-19 20:02:27 följande:
    Japp!

Du, VAR köper man CULT design i Ljungby!? Har tittat och tittat på en mjölkkanna... låtit bli att köpa... du vet, småsnål... Idag när jag bestämt mej så har "min butik" sålt sin sista, och får inte in fler... SUCK!
    Kan tänka mig att det kan finnas på gamla duka, hmmm inspiration eller inspiration heter butiken kanske nu för tiden
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17