Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2011-04-22 20:56:43 följande:

Jag funderar på att köpa converse till mej själv, fast i barnstl.

Någon här som har koll på hur de är i stl?

Måtten står men jag vet inte hur lång min fot är.

Kan man köpa den stl man brukar ha i adidas och puma tex?

Vuxen-converse är ju stora i storlek, så man kunde kansks tänkt att barnskorna är det också. Men jag tror inte det tyvärr... Kan inte svära på det, men jag köpte ett par till Klara förra våren. Då hade hon 23-24 i allmänhet men jag fick ta 25 i Converse, om jag nu minns rätt. Och ja, jag vet att det inte är innermåttet som står i skon utan hur stor foten ska vara, så det är inte därför det blev större  
    Så barnskorna borde vara lite mindre i strl...
    Men jag vågar inte svära på saken!  
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    Greksmurfen skrev 2011-04-22 21:07:40 följande:
    anse skulle öpa mej en upong :P..... hmm synd att man itne an köpa fler... men om man öper flera å registrerar flera så rent hypotetist sulle man unna få en bugga boo bee fr 1400r ;) om mna orar regga 11 st=P.............. lite anstärngt doc...
    Fast eftersom man bara får köpa en per person, så får man nog inte använda mer än en vid varje köp heller. Så om man reggar om sig och köper fler, så får man lägga en beställning för varje kod, så att säga. Det är min gissning
  • Lalalong

Nu har jag använt koden... Fast jag köpte inte det jag hade tänkt från början. Insåg att jag kommer kräkas på Colibriprintet om jag köper mer av det till Klara, så det fick vara. Istället blev det ett par jeans med resår i benslutet (Molo, på rea) som jag varit nyfiken på länge... Dom ser långsmala ut... Och sen blev det varsinn Nova Star t-shirt. 

• Lalalong
    Busbellan skrev 2011-04-23 08:47:48 följande:
    Dom jeansen har jag varit nyfiken på så de vill jag ha rapport på sen
    Det ska jag med glädje ge dig! 

Det fanns några på Tradera för någon vecka sen, men jag missade tiden på båda precis. I annonserna stod det att dom var smala i modellen, så jag har stora förhoppningar Och det ser ju verkligen ut som att det stämmer bra!  
  • Lalalong

Glad påsk på er alla förresten!!

Idag har tjejerna bondgårdsklänningar och dom neonrosa-randiga muddbyxorna som knickers. Klara har dagen till ära toffsar i håret, för tjejerna ska leka med Milo och Lia idag innan vi ska vidare till Mattias familj. Klara är kär i Milo (hon byter killar som andra byter trosor ) och hon tror att om hon är fin i håret så blir han nog kär i henne också  

• Lalalong
    Tjollabolla skrev 2011-04-23 09:35:17 följande:
    Åhhh jag kan inte bestämma mig för vad jag ska köpa! NS tunika till Lia kanske... Den gula... Hmmm. Finns inget jag är sugen på till Milo direkt..

När skulle ni va här idag ungefär?
    Åh, ja. Den är superfin! Den tycker jag absolut att du ska ta. 

Jag var lite så där också när jag väl satt där och skulle beställa... Hade faktiskt svårt att hitta nåt jag ville ha. Känns som att man är lite mätt på kollektionerna som finns nu. Alla måsten har man redan beställt och det andra har man velat på och prioriterat bort så många gånger att man tröttnat utan att ens ha något. Så egentligen är jag inte ens speciellt nöjd med min order... Haha. Men visst, det är ju ett bra pris
    Tjollabolla skrev 2011-04-23 09:36:44 följande:
    HAHA söta unge! Milo är nog ganska lätt övertalad där

Vi kommer vid 13 snåret! 

• Lalalong

Jag längtar till salg!!! 
    Fast om det ska bli någon salg att snacka om så får folk börja handla lite på fejjan och Tradera...
    Och sen så gäller det att det blir 25-29/5 för annars kan jag inte... Har varenda helg uppbokad från nu fram till slutet på juni  

• Lalalong
    Busbellan skrev 2011-04-23 21:28:18 följande:
    Ja, jag längtar efter salg! Men som sagt i så fall måste det in lite pengar först
    Jag ser att du gjort ett tappert försök idag... Ajabaja att locka så med badgeströjan... Men jag står emot
    lillronya skrev 2011-04-23 21:28:48 följande:
    Jag med!
    Ja säljandet går trögt, måste jag säga.
    Inte många salgkronor här inte.
    Funderar på att städa i ladorna hemma och sälja gamla möbler på blocket istället.
    Hihi, ja varför inte!
    Det mesta av det som finns på mitt salgkonto nu är mina egna för stora kläder som jag sålt. barnens kläder går urdåligt!!! Men vuxenkläderna gick över förväntan på Tradera. Jag tror dock tyvärr att det mest är stora storlekar som säljer. Så det blir svårare och svårare för min del när det gäller det också!
    Några lador med gamla möbler har vi desvärre inte... Så jag vet inte vad jag mer ska ta till. 
    Så som dom frågar efter barnfilmer när man står på loppis misstänker jag att Klaras gigantiska filmsamling skulle kunna inbringa lite sköna slantar men riktigt så desperat är jag inte ännu

• Lalalong
    lillronya skrev 2011-04-23 21:38:34 följande:
    Bra att dina kläder gick så bra på t iaf.

Här är det en massa plats att trycka in gamla möbler i och den är utnyttjad. Så det borde gå att få in lite iaf.

Nä håll i filmsamlingen
    Vad spännande!! Håller tummarna för att det ger resultat! Tror som du att det är precis rätt läge nu när folk börjar krypa ur vinteridet och ska fixa i stugor och torp! 
  • Lalalong
    Busbellan skrev 2011-04-23 21:42:46 följande:
    Det är lugnt, badges är redan såld, den enda som blivit det hittils

Vad skönt att du får lite sålt på t!
    Gött! Då har du i alla fall sålt något, och jag behöver inte frestas mer

Ja, det var lite trevligt! Men fy vad mycket jobbigare det är att packa vuxenkläder än barnkläder  
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17