Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-06-15 22:56:16 följande:
    Kan tänka mig att det går lite lättare med kallingarna också eftersom de är lite längre. Trosorna åker ju verkligen in i rumpan om de är för stora. A är ju inte så bred om rumpan heller direkt
    Ja precis så är det.
    Busbellan skrev 2011-06-15 22:58:41 följande:
    ja, den och ett par colibrileggings i större storlek skulle vi faktiskt behöva
    Jag måste också hamstra lite leggings snart.
    Vilken stl köper du på de nu?
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-06-15 23:08:40 följande:
    Köper både 110 och 116 beroende på vad jag hittar. Har märkt att det knappt skiljer något i midjan så båda funkar. 104 sitter verkligen precis nu och de som är i 98/104 använde vi men de är egentligen för korta

De kan vara lite stora innan tvätt, men jag tycker de drar ihop sig rätt mycket
    Gissade det.
    Jag köper 110 till A.
    Busbellan skrev 2011-06-15 23:09:25 följande:
    Japp, en beställning på annacill blev det, var ju bara tvungen att kolla hur mycket som fanns på t-kontot först
    Härligt!
  • lillronya
    Mawe123 skrev 2011-06-15 23:14:38 följande:
    Jag får nog vänta några år på barnbarn jag med, men makens äldsta son kommer, om allt går bra, att få en liten i september -  åh då blire shoppa av Tungan ute 

Jag tänker lite att "what goes around comes around" - så att om jag shoppar molosar till andra kommer  någon snart att stanna av utanför mitt hus med en påse molosar til mig Drömmer..

Hittar inga snickarbyxor, hängseljeans - eller vad 17 de nu heter nånstans Gråter googlar så jag får ont i fingertopparna efter ett par coola 104:or utan framgång..

Ger upp och går och lägger mig tror jag.
    Ska M göra som jag så blir det barnbarn om lite mer än två år.

Hängslejeans är jättesvårt att få tag i. När de här släptes på kappahl tog de slut överallt. Det var en tjej i lindextråden som köpte dessa till oss och skickade.
    Prova att efterlysa där.
    Fast gå upp lite i stl de är ganska små.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-06-15 23:21:10 följande:
    Nu kan jag snart börja sälja av alla i 104 tror jag, börjar få ett lager i större storlekar nu
    Provade ju 116 i gemstone idag och funkade alldelles utmärkt tack vare rynket nertill på dem, därför fick 104:orna åka

De funkar här ett litet tag till men A är ju lite kortare.

Det värsta är ju att alla ryker på en gång sen.

Busbellan skrev 2011-06-15 23:22:06 följande:
    Name it brukar ju ha hängslejeans ibland också, men de kanske bara brukar finnas upp till 98

Ja just det!

Busbellan skrev 2011-06-15 23:22:54 följande:
    Återstår att se om hon följer i dina fotspår
    Jag får i så fall vänta 8 år på att Nora ska få

Spännande att se hur det blir för våra barn.:)

• lillronya
    Busbellan skrev 2011-06-15 23:32:31 följande:
    Ja det var det jag kände nyss. Helt plötsligt hade vi inga leggings, men nu har det ordnat till sig
    Du har jobbat på bra!
    Jag tänkte att det kanske kan dyka upp lite 110or på fb ifter sommaren.
  • lillronya
    Kristyr skrev 2011-06-16 07:18:55 följande:
    Mitt fanns på ajabaja och är skickat mot postförskott. Suck
    .
    Tjollabolla skrev 2011-06-16 08:01:27 följande:
    Mitt med. FAN OXÅ. Det är en internetshop, ska det vara så svårt att sköta mailen då!!!!!
    Har ni fått mejl om detta då?
    JAg har fortfarande inte hört nåt.
    Ville ju samfrakta två ordrar.
  • lillronya
    Kristyr skrev 2011-06-16 09:15:32 följande:
    hon svarade på mailen och sa att hon inte hade haft tid och kolla mailen och hade skickat dem igår...
    iof så vet jag inte om allt mitt finns, det frågade inte jag.  Trist om det är en sak och så postförskottsavgiften på 50 och sedan den höga frakten.. *blä*
    Håller tummarna att allt ditt fanns.
    Trist att de inte kollar mejlen.
    Duntoffla skrev 2011-06-16 09:20:59 följande:
    God morgon!

Här blev det inställd shoppingrunda för mig då Noel är lite "snabb" i magen... Han mår bra och så men kan ju inte skicka honom till dagis när det gått 3 kallingar på morgonen.

Tur för min plånbok att jag inte kan shoppa men lite trist är det. Var sugen på att kika lite i Odd Molly outleten  
    Godmorgon!
    Hoppas lilla magen lugnar ner sej snart.
    Tjollabolla skrev 2011-06-16 09:21:32 följande:
    Ja jag fick ett mail där det stod att dom inte hade tid att kolla mailen och att mitt var skickat mot postförskott. Ingenting om vad som fanns, så finns inte allt blir det ju väldigt dyrt! 90 spänn i frakt.

Tycekr det är fruktansvärt dåligt att en webshop inte har "tid" att kolla mailen, det är väl en stor del liksom.
    Kass att de inte kollar mejlen!
    Fast man kan ju förstå att det blir mycket när de har rea. Men någon sorts koll borde de ju ändå ha.
  • lillronya
    Duntoffla skrev 2011-06-16 09:28:12 följande:
    Lillronya- morrn morrn. Ja, jag hoppas att den lugnar sig. Nu verkar det bra. Shoppar du något?

Shoppade lite på ajabaja. Tre linnen, ett par leggings och en klänning. Väldigt nöjd!
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2011-06-16 09:33:02 följande:
    Ja fast samtidigt så borde dom ju VERKLIGEN kolla mailen när dom har sån rea i webshoppen....
    Ja det är det jag menar.
    Någon sorts metod för att hinna både ock borde de ju ha.
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2011-06-16 09:46:01 följande:
    Precis!

Åh igårkväll var vi på föräldramöte på dagis, för Lias skull. Gud vad konsitgt det kändes. 2 månader kvar och ångesten ligger tuuuuuuuuuung.... Lilla skruttan, att det är dax redan liksom..! Hon föddes ju igår typ, känns det som!
    Åh är det redan dax för dagis?
    Tiden går så fort!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17