Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Ocikatten skrev 2011-06-16 18:51:26 följande:

Jag är minst lika korkade som er - mamma var hemmafru!!

Och sen var ju Marcus 2½ år när han började hos dagmamma (!) och Henric var 2 år när han började så vi är verkligen udda i våra grannars ögon!! Våra barn är sååå bakom o efter förstår ni väl?!?!

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Everlonn skrev 2011-06-16 19:04:08 följande:
    Bus började när hon var 3 1/2Drömmer Brukar säga att mycket kunde jag lära henne hemma men att ställa upp 15 ungar och lära henne stå i kö kunde jag inte  
    Nä det är klart.
    Men vi går på öppna förskolan och där får de lära sej en del hyffs.
    Sen när de är 4-5 år har de fått gå på kyrkis och där lär de sej sånt där bra som att stå i led och sånt.
    Fast de större tjejerna lärde sej allt det där när de kom till skolan.
  • lillronya
    Everlonn skrev 2011-06-16 19:05:19 följande:
    Håller helt med! Särskilt här där det bara finns ett lindex..inga andra klädbutikerObestämd Gissa vad ALLA ungar har på sig...

Här finns bara en butik med name it och lite sånt.

Så många barn här har ju iofs danskt på sej, men ändå lika då

• lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2011-06-16 19:12:26 följande:
    Hellu...

Jag mailade ajabaja ang att samfrakta mina två ordrar och det gick jättebra skrev hon, ska jag då betala in och räkna med att allt fanns eller vad? Drömmer

Ja jag fick också bara ok på att samfrakta och så en ny summa, förresten.
    Allt fanns iaf.

• lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2011-06-16 19:14:10 följande:
    Här finns det två vecko öppna loppisar, två frisörer och en mataffär
    Perfa ju!
    Everlonn skrev 2011-06-16 19:14:58 följande:
    Här skar det sig mellan mig och fröknarna på öf (vilket är kyrkis här, kommunen öppnade en senare)..vi gick lite efter det men varken jag eller Bus gillade att vara därObestämd 
    Kyrkis är kyrkans barntimmar här där man lämnar barnen i 2½ timme två dagar i veckan.
    Öppna förskolan är i samma lokaler med samma personal.
    Den kommunala öppna förskolan stängdes igen för flera år sen.
    Synd!
    Jag vägrade att gå till kyrkans länge eftersom jag inte är speciellt kyrklig.
    Men nu har vi gått där sen A var liten och trivs bra.
    Trist att det inte funkade för er!
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2011-06-16 19:17:09 följande:
    Måste maila dem igen då tror jag så jag vet hur mycket jag ska betala

Ja gör det.

De har säkkert bara missat att skriva det nya beloppet.

• lillronya
    Busbellan skrev 2011-06-16 21:35:24 följande:
    Japp, 110
    Är mest spänd på att se det där leopardprintet tror jag, det jag aldrig trodde jag skulle köpa
    M vill ha det i leggings så ser någon de i 152 på rea så hojta.
  • lillronya
    Lilla Ego 07 skrev 2011-06-16 21:53:43 följande:

Busbellan och compani, såg att det fanns en liten bildtråd nu, ni är ju för gulliga ni! Synd att trollen hittar allt direkt men de kan man ju aldrig hålla ifrån sig tyvärr :)

Undra hur lång tid leveransen från ajabaja tar om man har valt banköverföring? betalade igår men vet inte när de ser den överföringen. Har ju handlat som sjutton men så kom jag ju på att vi drar ju på semester snart och kan ju inte låta alla paket ligga på utlämningsstället här hur länge som helst ju :)

Mejlade du kopia på överföringen?
    Om man gör det brukar de flesta skicka direkt.
    Hur ajabaja gör vet jag inte men hoppas de är snabba.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17