Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ChokladMoshin skrev 2010-06-24 18:29:12 följande:
    Gör dom inte här heller egentligen, men får väl lägga till med tårar eller nåt.
    Annars gör jag senare ihöst då vi åker utomlands till svägerska som är BM
    He he

Å va nice med en BM i släkten *avis*
    På julafton är jag tjockare än jultomten...
  • RååSa BuBBlan
    ChokladMoshin skrev 2010-06-24 18:33:26 följande:
    Ja, synd att hon bor så långt bort bara.
    Har i och för sig en faster här som är BM också och hon har faktiskt haft sitt skift då jag fött mina 3 andra, så hon har sett alla barnen först i famlijen
    När ska du ha?
    Jag känner ingen BM

Va häftigt att hon varit med med de tidigare

Jag ska ha i början av Januari, hoppas jag slipper övertid denna gång, gick 13 dagar över med Bubblis, va sååååå less alltså!
  • RååSa BuBBlan
    ChokladMoshin skrev 2010-06-24 18:39:51 följande:
    Usch, vad jobbigt med övertid.
    Gick 1v. över med första, 2 v. för tidigt med andra och 3:e kom på utsatt datum
    Denna spelar inte inte så stor roll eftersom det ändå blir en rekord kort graviditet.
    ha ha ha snacka om shysst!! Bara en halv graviditet skulle jag vilja ha
  • RååSa BuBBlan
    ChokladMoshin skrev 2010-06-24 18:49:59 följande:
    Ja, både och, hade ju varit trevligt att hinna vänja sig vad tanken att man ens är gravid innan RUL.....men visst är det helt ok för mig med en ½ graviditet.
    Hoppas dom inte ändra Bf vid RUL föööör mycket.
    Jo iofs, man hamnar väl i lite chock, men samtidigt så är en graviditet såååå lång och seg. När har du RUL?
  • RååSa BuBBlan
    ChokladMoshin skrev 2010-06-24 18:55:41 följande:
    Jo, i och för sig, de 15 första veckorna känns ju som åååår.
    Har RUL tors. nästa vecka. Du då?
    Jag avskyr de första månaderna, oro, och bara illamående,dåligt humör och sjuk trötthet *blää*

Har inte bokat tid för RUL än men det är väl nån månad dit tror jag
  • RååSa BuBBlan
    MiniM3 skrev 2010-06-24 18:56:52 följande:
    Bubblan blir det och köra bugga till bebis? :)
    Vi velar faktiskt, du vet... Landet i januari och en Bugga liksom Drömmer
  • RååSa BuBBlan
    ChokladMoshin skrev 2010-06-24 19:08:52 följande:
    JA, jag har ju mått ovanligt illa och varit sjukt trött, men trodde det var för min operation ju
    Ok, ja vi får ju kallelse automatiskt här. Och jag fick väl extra snabbt så dom kan se mer exakt när BF är.

Jag var ju sugen på en Emmaljunga Ozone innan men tyckte lillan var för stor för ny vagn, så nu blir det ju toppen ju
    Ja nu fick du läga för ny kärra Jag vet faktiskt inte vad vi ska ha, gubben tycker ju en Bugga igen, men vi får se va vi rullar runt med
  • RååSa BuBBlan
    Saraia skrev 2010-06-24 20:52:55 följande:
    Vilken stl ska man ha på fleeceoverall t bebis i november då??? stl 56 el 62?? hur e fleeceoveralerna i stl??
    Jag har köpt en 56 till vår plutt att ha direkt, sen även en 62:a om den växes ur fort, vi får i januari
  • RååSa BuBBlan
    Busbellan skrev 2010-06-24 21:10:15 följande:
    Sitter här och funderar på om jag ska beställa en sån där klänning med blommor och randiga leggings till. Ronyas lilla A var ju superfin i det och om hon tyckte klänningen var lite lång så kan man alltså inte ta större än den storleken till Ella heller, bara ärmlängden är tillräcklig
    visst är Ella runt 97 cm åxå? jag tog 98/104 i klänningen, bergis blir den toklång, vet du hur lång lilla A är?
  • RååSa BuBBlan
    Busbellan skrev 2010-06-24 21:27:08 följande:
    Japp, hon är 97 lång och A måste vara ungefär det samma, de såg jämstora ut när vi var där och hälsade på häromdagen
    Undrans hur jädrans långa våra beställda blir då Iofs räknar jag med en liten tillväxt nu under sommarn

sen är jag rädd ärmarna blir för korta i den mindre sizen Obestämd
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17