Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Saraia skrev 2010-10-26 11:29:56 följande:
    KUL att inreda barnrum! har oxo planer på att inreda bebis rum m detaljer som är röda m vita prickar o ha sandbergs tapet som är vit m röda konturer av en stad/hus som fondvägg
    Den där tapeten är himla fin. Jag håller också på att kika runt efter tapeter till Leas framtida rum.
    Kristyr skrev 2010-10-26 11:33:12 följande:
    ja jag vill ha vantar som är bra NU NU NU!!
    Tycker det är svårt att hitta några som sitter bra och som inte ramlar av så lätt. Å andra sidan så tejpar de vantarna på Noels dagis
  • Duntoffla
    Lalalong skrev 2010-10-26 11:45:44 följande:
    Jag kan alldeles strax ta lite jämförelsebilder mellan 62/68 klänningar och äldre 68:or... Jag tror det är så att en 62/68 är ungefär lika lång som en 68. Däremot en del bredare! Åtminstone dom långärmade...
    Tack, det vore toppen! Hur gammal är din minsta nu och vad har hon för storlek? Jag kan ju bara jämföra med Noel som växte som ogräs och bytte storlekar snabbt. undrar vad L kommer ha i vår i plagg?
    Mawe123 skrev 2010-10-26 11:45:50 följande:
    Jag snålade lite och köpte molos långa vinterhandskar inför denna vintern, men jag saknar redan MAT handskarna, -och vi har bara haft snö en vecka Flört 

Så det blir att investera i ett par MAT också - har haft de utan dragkedja med stjärna och tycker de varit toppen!
    OK, så MAT är bra. Var hittar man dem? LLM?
  • Duntoffla
    Stormis skrev 2010-10-26 11:55:06 följande:
    Jag invigde våra MAT idag, fast vi har de med dreagkedja. De verkar sitta helt ok, men jag tror inte riktigt att jag fick på dem bra (hade lite bråttom i morse...) för de gled ner lite. Men jag tror de sitter bra iaf . Eller är det inbillning . Dessa är väl gjorda att ha utanpå om jag tolkar dem rätt, men jag tror de sitetr bättre innanför med kanske?
    Duntoffla skrev 2010-10-26 11:50:35 följande:
    OK, så MAT är bra. Var hittar man dem? LLM?
    Jag köpte våra på Funkybaby när de körde 30 %.
    Ah, det missade jag ju så klart.
    Tjollabolla skrev 2010-10-26 12:04:19 följande:
    å vi behöver verkligen oxå vantar, har bara fingervantar!!!! Ä inte beredd att ge flera hundra för vantar heller...
    Nej, det vore trevligt med ett par för max 200 eller så
  • Duntoffla
    Lalalong skrev 2010-10-26 12:05:55 följande:
    Jag hade visst inga kortärmade kvar i 68. Men jämför en 62/68 med en i 74. Som du ser skiljer det inget på bredden och ytterst ytterst lite på längden. (knappt så det syns att älgklänningen ligger där under)

Äldre långärmad i 68 jämfört med 62/68.
    Skiljer lite lite på längden, däremot är 62/68 en hel del bredare.

Alva är 9 månader nu (gissar på 70 cm och 7,2 kg)

Kortärmad 62/68 eller enkel 74 passar henne perfekt nu. I dom långärmade så är 62/68 egentligen alldeles för brett för henne, enligt min smak. Det blir lite tältigt. Däremot enkel 68:an passar bra, men börjar bli lite kort i armarna tyvärr. Har inte provat långärmad i enkel strl 74 så har inget att jämföra med där. Men hon skulle behöva det nu för armarnas skull.
    Tack! Då kanske jag ska satsa på 62/68 eller 68 till Lea nu och 74 till sommaren. Hon är väl ca 62 cm lång och väger kanske runt 6 kg nu. *har verkligen ingen aning*
    Mawe123 skrev 2010-10-26 12:30:38 följande:
    Det är dessa MAT vi har haft och jag har inte hittat bättre..
    www.uteungar.se/show_product.asp?artno=1730&c...
    Tack!
  • Duntoffla
    solouniko skrev 2010-10-26 15:49:47 följande:
    Behöver lite råd! Ska köpa en till overall (begagnat) som extra overall och jag velar mellan en Hummel och en Nanook, kan inte ritkigt bestämma mig! Älskade Hummeln vi hade förra året men har hört mkt bra om Nanook också.. Åh att det ska finnas så många fina att välja mellan

Hon har ju en Molo som hon ska ha sen också köpte hennes pappa en akut på Ica Maxi när snön och minusgraderna kom som hon har ute i skogen typ. Vi är där rätt mkt med hunden osv och det är bark och lera och massa annat äckelpäckel överallt så där passar den bra att använda Drömmer Men den är sjukt prasslig och riktigt ful dessutom Kräks  Hennes pappa tänkte ta på henne regnbågen men det var tuuur för han att han inte gjorde det Demon Den hade blivit förstörd innan vintern knappt börjat! Sååå. Nanook eller Hummel?
    Nanook
  • Duntoffla
    solouniko skrev 2010-10-26 17:20:09 följande:
    Tack Blir nog att spana efter en nanook då! Fyndade nyss ett par vinterhandskar därifrån också billigt, hoppas de håller de små fingrarna varma! Milla svettas som tusan på natten men blir såå lätt kall om både händer och fötter ute!

OT men min BM bad mig boka ultraljud nu i veckan. Hallååå vart tar tiden vägen?? Tror ju fortfarande knappt att jag är gravid men går redan in i vecka 14 imorgon. Tiden går verkligen undan!
    Ja, det är verkligen skillnad på att vara gravid när man redan har ett eller flera barn att ta hand om hemma.
    Vantarna har jag inte testat, bara overallerna, fleecarna och skalkläderna och de är toppenbra.
  • Duntoffla
    Hilla och Solouniko- Tack!

Hilla- den blå är himla fin men favvon är nog den gröna. Har redan köpt en i 110 till nästa vinter. Kunde inte låta bli när det var 40% rabatt
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2010-10-27 17:26:33 följande:
    visst var den sööt <3 det har varit en insamling till dig men jag vet inte vad som hände med den så vi tyckte att vi kunde köpa en liten grej till dig i alla fall
    Ja, fiiina färger som passar henne. Den kommer bli kalasbra när hon växer i den.
    Supersnällt! Jag blev jätteglad
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17