• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • melizza
    Duntoffla skrev 2010-05-11 22:25:29 följande:
    Go kväll!Stackars liten! Skönt ändå att ni vet anledningen. då är det förhoppningsvis borta snart.Jag har fått för mig att det kommer ytterligare fler Småfolk till butikerna. Hej hej!Just gräs har jag inte så stor erfarenhet av men mina andra fläckar kör jag alltid Oxid action gel på och låter ligga tills nästa tvätt.
    vart får man tag på oxid action gel???

min envisa unge vill ju inte ha överdragsbyxor på sig så då blir det ju så tyvärr......jag har alltid fått bort matfläckar med galltvål och oftast har det funkat rätt bra men det funkar tydligen inte på gräsfläckar
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • Duntoffla
    melizza skrev 2010-05-11 22:27:41 följande:
    vart får man tag på oxid action gel??? min envisa unge vill ju inte ha överdragsbyxor på sig så då blir det ju så tyvärr......jag har alltid fått bort matfläckar med galltvål och oftast har det funkat rätt bra men det funkar tydligen inte på gräsfläckar
    I vanliga livsmedelsbutiker. Rosa flaska. Gnuggar in det med en tandborste och låter sedan ligga. Brukar få bort det mesta.
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • melizza
    SmillaMilla skrev 2010-05-11 22:27:32 följande:
    På gräsfläckar kör jag olivtvål.
    vart köper man olivtvål??? är det flytande eller fast och hur gör man???
  • melizza
    Duntoffla skrev 2010-05-11 22:29:49 följande:
    I vanliga livsmedelsbutiker. Rosa flaska. Gnuggar in det med en tandborste och låter sedan ligga. Brukar få bort det mesta.
    ska kolla nästa gång i affären......
  • Fantastiska Skatt
    melizza skrev 2010-05-11 22:27:41 följande:
    vart får man tag på oxid action gel??? min envisa unge vill ju inte ha överdragsbyxor på sig så då blir det ju så tyvärr......jag har alltid fått bort matfläckar med galltvål och oftast har det funkat rätt bra men det funkar tydligen inte på gräsfläckar
    Jag kör Tabort Oxicaction (den orangea flaskan) än så länge har den tagit allt! Köttfärssås, gräsfläckar mm.
    Tjollabolla skrev 2010-05-11 22:11:01 följande:
    Godkväll:) Lia har fått sin första feber... Uhh jag hatar när dom är sjuka när dom är så små. Hon fick sprutor idag så anledningen vet man ju iaf, men ändåååå... Åhh jag vill oxå ha mer småfolk, men det är så många som jag vill ha som jag sett på småfolks hemsida som inte kommit... Undrar om det kommer in mer?
    Verkar bara som det är en av två el tre omgångar som nått Sverige än
    Hoppas Lia blir feberfri snart och att den inte stiger så högt
    Busbellan skrev 2010-05-11 22:08:18 följande:
    Det blev den lila med äpplen, blå med äpplen och den cremefärgade med djuren på, och ja den kom hem från dagis med köttfärsåsfläckar efter första användningen, men jag tror vi fick bort det. Men nu tvättas här inte alls, tvättmaskinen la av idag, men jag ska väl inte gnälla, den har ju fungerat problemfritt i 8 år. Men nu får vi skaffa ny snabbt, man klarar sig inte länge utan tvättmaskin
    Fy, ny tvättmaskin är sådär rolig shopping men nödvändigt ont tyvärr {#lang_emotions_undecided}
  • Busbellan
    Duntoffla skrev 2010-05-11 22:23:28 följande:
    Åh stackaren! Här har det också varit hostigt fast just nu verkar det peppar peppar lugnt. Hur är den lila med äpplen i kvalité? Vet sedan förut att just äpplena har varit i något annat lite stelare material *dont like*Aj då, tvättmaskiner är inte gratis men man får väl säga att den gjort sitt jobb efter åtta år.
    jag tycker nog den med äpplen känns lika mjuk som den andra
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2010-05-11 22:36:14 följande:
    jag tycker nog den med äpplen känns lika mjuk som den andra
    Det låter lovande det. Gillade inte alls det stela skumma materialet som var i dem förut.

Man kanske ska slå till på en lila då? Älskar Småfolks tröjor. {#lang_emotions_heart}

FS
    - låter lovande med mer som kanske når Svedala
  • Fantastiska Skatt
    Duntoffla skrev 2010-05-11 22:37:54 följande:
    Det låter lovande det. Gillade inte alls det stela skumma materialet som var i dem förut. Man kanske ska slå till på en lila då? Älskar Småfolks tröjor. FS- låter lovande med mer som kanske når Svedala
    Vilka var det du upplevde så?
    Vissa färger är svårare att trycka ovanpå än andra trots att det är samma textilier. Exempelvis är den här mörka turkosa som småfolk ofta använder "svårare" att trycka på så mörka eller färgstarka tryck blir nästan så de spricker lite och känns mycket stelare.
    Däremot är det ett tryck som är infärgat är det en annan sak och blir mjuka & sköna, skumt hur textilier och färger funkar

Tänk på det om du ser på en vanlig KappAhl eller Lindex också.
  • Duntoffla
    Fantastiska Skatt skrev 2010-05-11 22:49:25 följande:
    Vilka var det du upplevde så? Vissa färger är svårare att trycka ovanpå än andra trots att det är samma textilier. Exempelvis är den här mörka turkosa som småfolk ofta använder "svårare" att trycka på så mörka eller färgstarka tryck blir nästan så de spricker lite och känns mycket stelare. Däremot är det ett tryck som är infärgat är det en annan sak och blir mjuka & sköna, skumt hur textilier och färger funkar Tänk på det om du ser på en vanlig KappAhl eller Lindex också.
    Jag tänker på den orange med röda ? (eller var de bruna) äpplen på samt några andra. Har inte själv de plaggen utan undvek dem just på grund av att de liksom inte var lika tunna och mjuka.
  • Fantastiska Skatt
    Busbellan skrev 2010-05-11 22:06:07 följande:
    Usch, blir nog inte mycket sömn i natt Ella hostar, hostar och hostar och så hostar lite till Hon har ändå fått både pulmicort dubbel dos och airomir ikväll eftersom förra natten också var rätt jobbig, men det verkar inte hjälpa nämnvärt
    men fy
    Hoppas verkligen att det lugnar ner sig för henne *hemska andningsbesvär*
    Hon ligger inte så att ni kan öppna ett fönster lite, bara lite en liten stund? Brukar hjäpa gott här så länge det inte blir för kallt istället.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17