• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Saraia

Liljan: Stort grattis - underbart fina bilder!

Tre flickor f.-04 -06 o -10
  • Ocikatten
    Zvartaliljan skrev 2011-06-29 16:14:05 följande:
    Tack

Jag som varit lite off nu ett tag, någon som vet om det finns popcornleggings kvar någonstans? strl.122. Helst rea förstås.
    Underbart fina ni var på ert bröllop!! Grattis!!
  • annie dark

Gillar autumnblossom, stavning?! Men påminner inte den väldigt om ett äldre print, vi hade en knapptröja som såg ut nästan så och också med cerise kantband, hoppas de kommer i leggings!!
    Kan inte bestämma om jag gillar unicorn eller ej och till pojke hittade jag inget alls.

• Morty
    annie dark skrev 2011-06-29 22:49:34 följande:
    Gillar autumnblossom, stavning?! Men påminner inte den väldigt om ett äldre print, vi hade en knapptröja som såg ut nästan så och också med cerise kantband, hoppas de kommer i leggings!!
    Kan inte bestämma om jag gillar unicorn eller ej och till pojke hittade jag inget alls.
    Till pojke gillade jag brandbilarna och ugglorna men ju mer jag funderar ju mer lutar det åt brandbilarna.
  • Be Lu

Hej, måste fråga er. Är rätt ny på Molos kläder  så måste fråga er, hur tvättar ni dom. Tycker att det är jättesvårt att få dom att hålla sig så där fina som när de är nya. Tvättade tax ett par colibri muddbyxor nu för första gången och direkt är det vita i trycket och på insidan lite dassigare tycker jag. Tycker att jag tvättar föriktigt med liknande färger. Tycker inte alls att det blir samma med Pop och Meandi tex.
    Väldigt tacksam för tips :)

• Helle
    Be Lu skrev 2011-06-30 13:47:24 följande:
    Hej, måste fråga er. Är rätt ny på Molos kläder  så måste fråga er, hur tvättar ni dom. Tycker att det är jättesvårt att få dom att hålla sig så där fina som när de är nya. Tvättade tax ett par colibri muddbyxor nu för första gången och direkt är det vita i trycket och på insidan lite dassigare tycker jag. Tycker att jag tvättar föriktigt med liknande färger. Tycker inte alls att det blir samma med Pop och Meandi tex.
    Jag tvättar alla Molos kläder med ljus tvätt och bara sånt som också har vitt i sig (om det är vitt i Molokläderna). Sen ska man tänka på att aldrig tvätta med frotté (typ handdukar och sånt, vilket jag i o f sig inte vet om du gör )
  • Be Lu
    Helle skrev 2011-06-30 13:50:58 följande:
    Jag tvättar alla Molos kläder med ljus tvätt och bara sånt som också har vitt i sig (om det är vitt i Molokläderna). Sen ska man tänka på att aldrig tvätta med frotté (typ handdukar och sånt, vilket jag i o f sig inte vet om du gör )
    Tack för snabbt svar! Ska tvätta med enbart helvitt och hoppas att de håller sig så där nyfina!
  • annie dark
    Be Lu skrev 2011-06-30 13:47:24 följande:
    Jag har tvättat alla mona moloplagg med ljusa pop, meandi osv och de har inte blivit dassiga i färgerna.
  • Zalåå

Helle skrev 2011-06-30 13:50:58 följande:

Men om jag förstod Helle rätt så är det ALLA Molokläder i ihop med ljus tvätt? Färgar inte de mörka kläderna av sig på de ljusa då?

Jag tvättar alla kläder (oavsett Molo eller ej) med tryck eller print på ut och in. Sedan sorterar jag dem också efter färg. Ljust/ vitt ihop och Mörkt/svart/ blått ihop, rött/rosa ihop osv.

• Helle
    Zalåå skrev 2011-06-30 14:13:32 följande:

Men om jag förstod Helle rätt så är det ALLA Molokläder i ihop med ljus tvätt? Färgar inte de mörka kläderna av sig på de ljusa då?

Jag tvättar alla kläder (oavsett Molo eller ej) med tryck eller print på ut och in. Sedan sorterar jag dem också efter färg. Ljust/ vitt ihop och Mörkt/svart/ blått ihop, rött/rosa ihop osv.

Jag menar alla som innehåller ljusa färger. Är det t ex väldigt mörka färger utan vitt då tvättar jag dem med liknande färger.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17