Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Gonatt på er

Ska tydligen ha barn i November......
  • ChokladMoshin

Gokväll i tråden

Butte: Såg du den Party Pink lurven irl?? Var den så cerise som den ser ut på vissa bilder?

• ChokladMoshin
    h80 skrev 2010-08-07 20:45:14 följande:
    vilken menar du?
    Tack för fina fina suiten, fick den igår
  • ChokladMoshin
    SmillaMilla skrev 2010-08-07 22:25:17 följande:
    Ja du gör ju som du vill och alla har vi olika åsikter
    Jag håller med dig och på vårat dagis får barnen inte ha fasta luvor
    Har sett en kille som fastnat i luvan på våran lekplats och maken fick springa dit och dra loss han halvt blå, det räcker gott å väl för mig.
    Här bor 17 lurvar utan luva
  • ChokladMoshin
    SmillaMilla skrev 2010-08-07 22:38:23 följande:
    Men fy vad hemsk. Det går verkligen fort i bland.

Jag var tvungen att fråga sambon om jag var överbeskyddande, men han höll med.
    Ja, det gör ju det.
    Blir lika livrädd när jag ser barn på klätterställningen i cykelhjälm
  • ChokladMoshin
    Busbellan skrev 2010-08-07 22:48:49 följande:
    Ja, alla tänker vi på olika saker, jag vet ju att jag är ovanligt lugn, eller kanske dumt lugn ibland

Men jag har en skräck och det är när vi är vid vatten, särskilt så länge barnen inte kan simma.
    Hände en sak nu på badet på vildmarks hotellet som inte gjode det bättre precis.

Vi var i pooen och jag ser tre ganska små barn på väg mot poolen. Den minsta var nog ungefär som Ella och poolen var så pass djup så jag såg ju att han inte skulle bottna, men de stod ju på kanten. Han bara tänka tanken sen hade jag fullt upp med att kolla mina egna barn

Efter några minuter ska vi gå upp. Ljudnivån där inne är som det brukar vara på bad, ganska hög och jag har full koll på Ella så det tar nog en liten stund innan jag fattar att det står en mamma på kanten och skriker "ta han, ta han". Då ser jag samma pojke som var på kanten innan. Han har nog fötterna på botten, men bara lite av håret sticker ovanför ytan. Rycker snabbt upp honom och DÅ får mamman för sig att hoppa i och ta emot honom trots att hon hade badkläder på sig. Hon måste blivit chockad och fått kortslutning eller nåt.
    Sambon sa att hon hade ropat en stund, men han hade inte hört vad hon ropade och inte reagerat nämnvärt.

Så man ser hur lätt hänt det är trots att det är massor med folk runt
    Fy, vad läskigt!!!
  • ChokladMoshin
    SmillaMilla skrev 2010-08-07 22:56:31 följande:
    Nä men Svea blev tokigt förälskad i den, när vi satt här o försökte välja lurvar.
    Ja,k så fin på bild.
    Har ju beställt en sån overall till bebis men undrar om den blir för skrikig på en bebis......
    Busbellan skrev 2010-08-07 22:56:44 följande:
    Nej, men jag skulle gärna vilja
    Me2
  • ChokladMoshin
    Buttelina skrev 2010-08-08 00:28:52 följande:
    jo jag har! skitfin irl! men inte särskilt baby aktig utan mer till större barn. men det är ju en smaksak
    Låter bra att färgen är fin, har redan betsällt en sån overall till bebis i stl. 62, men känner jag att den blir för skrikig åker den tillbaka
    Saraia skrev 2010-08-08 08:53:27 följande:
    Butte! Oj va fina lurvar dina barn har! Måste ha gul t nån mer än bebis!! Och vilka stora storlekar! Då måste min lilla kunna ha 116 ovfrågan e om 140 blir tokstort på 126cm lång 6åring??? VARFÖR har Molo inte 134?????????
    Min kille är ca 123 lång och väger 22 kg, har väl normal långa ärmar och han har 128 och det kommer han kunna ha hela hösten, vintern och våren.
    Men det är ju så olika hur dom sitter på, ärmlängd och hur lång överkroppen är.
    Helkonstigt att dom hoppar över 134 tycker jag
    h80 skrev 2010-08-08 09:18:42 följande:
    min lilla har plötsligt börjat dregla jättemycket......3 haklappar på 1½ timme, jag måste köpa fler. nån som vet om molos finns kvar på rea i nån webbshop?
    Såg du att jag skrev att suiten kom i ferdags, tack så jättemcyket. Den var ju sååååå fin
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17