Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

RååSa BuBBlan skrev 2010-08-10 19:09:47 följande:
    jag fick mina idag, iofs så får man typ aldrig avi här utan här kommer brevis in med dom

du kanske får en avi på dina? beställde du många eller?
    2 lurvoveraller i stl. 62 så det borde komma i lådan tycker jag för postis vet jag alltid är hemma så han ringer på
    Ska tydligen ha barn i November......
  • ChokladMoshin
    Minatre skrev 2010-08-10 19:22:08 följande:
    Tänkte beställa en Katvig turkosvitrandig mössa till sonen (3år). Vad betyder storlekarna 1-3 och vilken ska jag ta?
    Han har vanligtvis 52/54 på mössor.
    Kommer inte ihåg exakt vad dom betyder, men min tjej på 5 år har stl. 2 och tjejen på 2½ har stl. 1.
    Så jag skulle nog ta stl. 2
  • ChokladMoshin
    ängeln83 skrev 2010-08-10 19:30:25 följande:
    Sitter här och velar nu igen...ska skicka tillbaka denna och byta mot lila men ska jag byta till en storlek mindre?
    Denna var ju verkligen stoooooor, behövdes nog egentligen lite mer uppvik och den är ju tok bred.

Beror ju på när du vill hon ska ha den. Om du ska ha den typ snart så skulle jag tagit en mindre, ska du ha den i vår så skulle jag nog ta samma stl.
  • ChokladMoshin
    ängeln83 skrev 2010-08-10 19:40:52 följande:
    Tanken är att hon ska använda den så fort det finns tillfälle, än så länge är det ju lite för varmt.
    Vore ju kul om den passade även till våren men den kommer nog vara lite väl stor hela hösten/vintern. Hum...nä jag byter nog till 80 istället.
    Ja, då skulle jag också ta en 80
  • ChokladMoshin
    Saraia skrev 2010-08-10 20:02:44 följande:
    Nån som vet om d e stor skillnad på lurvoverall i 62 o i 56??
    Vore jag dig så skulle jag vänta, dom små storlekarna kommer sannolikt finnas kvar på rean sen, om du inte är lika otålig som mig såklart.
    Jag fyndade en idag på rea i stl. 56 för 250:-
  • ChokladMoshin

Alltså min stora tjej på 5 år är så tråkig att köpa luvar till.
    Hon har rosa med gula kanter, rouge med gula kanter, rosa med lila kanter från i våras och nu hör och häpna vill hon ha Party pink.
    Varför inte ta en lila lilla gumman frågar jag. Hon svarar: Men mamma jag är ju en prinsessa och dom har bara rååååååååsa *suck*

• ChokladMoshin

Kan ju tillägga att jag har helt nya Brazil Blue och lila med gröna kanter i garderoben som hon totalvägrar

Finaste ju!!!

• ChokladMoshin
    anette 81 skrev 2010-08-10 20:50:24 följande:
    Är molo overallerna stora i storlekarna=
    Kan min tjej på ca 89cm ha en molo i 86? eller måste det vara 92?
    Kan nog bli korta i ärmarna.
  • ChokladMoshin
    Pepper79 skrev 2010-08-10 20:53:58 följande:
    Den lila med gröna kanter är ju verkligen tokfin. Synd att hon inte vill använda den
    JA, verkligen
    anette 81 skrev 2010-08-10 20:50:24 följande:
    Är molo overallerna stora i storlekarna=
    Kan min tjej på ca 89cm ha en molo i 86? eller måste det vara 92?
    Postade för tidigt.
    Min tjej på 90 cm har 92 i sin och den kommer nog räcka hela vintern 86 hade blivit för kort i ärmarna.
  • ChokladMoshin

Alltså jag har aldrig varit med om att nån av de andra barnen har sparkat som denna bebis, de3n sparkar hela tiden under dan sen nonstop på kvällen från typ 19-20 tills jag lägger mig, blir ju helt slut.
    Sorry för OT, men h*n sparkar ner datorn från magen......

Vill också shoppa lila/gul Katvig, hoppas på filt & suit.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17