Inlägg från: 1 och 1 är 3 |Visa alla inlägg
  • 1 och 1 är 3

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Smultronhjärta skrev 2010-11-26 19:14:02 följande:
    Den var väl skapligt dyr måste jag sägaObestämd

Fanns i princip inga leggings, eller ja iaf inga som man hittade matchande tröja till (förutom ett set som jag fick tag på) Höjda priser, inga mössor,ingen velour nästan. Jag köpte knappt något ord. pris (7 plagg) en massa stövlar, finfin overall, cykelhjälm men däremot en hel del fynd på 2 sort.
    Låter som att min salgpåse ekade tom, men tusen tack för att ni tittade åt mej iaf!!! Smsade stormis men utan svar, skönt att höra att ni kommit hem oskadda iaf, vägarna e väll inte dom bästa!?
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    Smultronhjärta skrev 2010-11-26 19:29:03 följande:
    Du, din påse är underbar! Fanns massa fint i flick i din storlek
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥

ÅÅÅåååå nyfiken jag blir nu då! Hur va priserna i år? Inte 3 för 200 som innan?
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    Stormis skrev 2010-11-26 20:31:11 följande:
    Ja, hade jag vetat att det var ok hade jag ju kunnat köpa fler . Sugen på bilder
    TUUUUSE TACK!!!!! {#emotions_dlg.flower}
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    lillronya skrev 2010-11-27 08:25:09 följande:
    Tror det räcker med vanliga kläder under overallen.
    Förra vintern när det var -15 och så, då tog vi fleece under.

Men, som mamma till simon säger, beror ju också på om hon är frusen.

Vet tex att 1 och 1 inte behövde fleece under till T alls förra vintern. Så det är så olika.
    Helt riktigt! Ungen hade aldrig fleece under overallen, på sin höjd jeans och tjocktröja, oftast bara tajts och långarmad tröja... 

I vintras va hon på dagis cirkus 4 dagar i veckan där hon sov ute i vagn, ALLA dagar! -15 grader alltså inget undantag!
    T var alltid varm och go när personalen tog upp henne, dom höjde verkligen hennes molooverall till skyarna
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    lillronya skrev 2010-11-27 17:38:06 följande:

Hejsan svejsan!

Halva familjen är på vift idag och mamman hänger här som vanligt.

Är det någon annan här eller alla har något vettigare för sej?

jag är här mellan varven som vanligt.... fortf ingen man hemma så nu fixar jag och T mat så äter vi

Fuskade och bakade lussekatter idag oxå, blev sååå sugen ju Dom blev sååå goda att förrådet säkert e tomt på måndag
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    lillronya skrev 2010-11-27 17:57:53 följande:
    Vi struntade i innebandyn. Snöade så mycket innan och det har varnats för storm.
    R och A har varit i Helsingborg och där har det kommit en dm snö under tiden de varit där.

Räcker att vi ska på innebandyturné imorgon.

Lussekatter är supergott! Vi tar det när vi hinner annars struntar vi i det och äter de tillsammans istället.
    Jag kan ta med mej på måndag, om du påminner mej
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3

Hej tjejer!

Jag är oxå här! Fyyy så mycke snö de kommit till oss. varit ute å skottat i typ en timme. 20 cm låg de på infarter... HALLÅ, jag bor i skåne!! Jag gillar snön, så länge som allt kommer på en gång och gör de när jag har mannen hemma som kan skotta

För övrigt så sitter jag här mycke nöjd över att vi ska byta bil, LÄNGTAR efter en mindre billigare bil! Volvon slukar bensin så in i och i mina ögon för stor för mej och T. Nu har jag fått klartecken att man får lov att montera dragkrok på drömbilen trots att det är en miljöbil, Väntar till helgen då ska volvon ut på blocket och förhoppningsvis tar vi oss en tur till gbg, hoppas bara på att bilen e kvar då, håll tummarna!!!

Preggi skrev 2010-11-29 10:34:18 följande:
    God förmiddag!

Jag är här. Kommer nog hänga en del nu dagtid eftersom jag är sjukskriven.
    Allt bra med er?

Någon som har tips på bra varma sköna vantar till en 5 åring?
    Varför sjukskriven?? KRAM!
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    Preggi skrev 2010-11-29 10:45:32 följande:
    Då har ni nog mer snö än vi. Jag gillar snön jag med. Kul för barnen! Håller tummarna för nya bilen!

Jag har astma som för tillfället är urusel. Det är något på mitt jobb som triggar igång det så att det blir sämre så nu får jag inte vistas där. I torsdags testade de min utandning före och efter jobbet. Den hade halverats under dagen så jag hade en lungfunktion som en 80 åring efter jobbet...Rynkar på näsan
    Men fy!!! Mögel på jobbet? Skönt att de utres iaf! Så kan man ju inte jobba!

Ja, jag e såå glad! Även om de just i detta snökaoset känns rba med stor bil så byter jag ju inte til en mini.. bara en lagom
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    Preggi skrev 2010-11-29 10:49:57 följande:
    Tack för tips. Är de varma och sköna?
    Duntoffla skrev 2010-11-29 10:41:26 följande:
    Hej hej

Hej. Sjukskriven? Är det allergin?

Här är det lite förkylt som vanligt. Lea hostar och snorar och jag börjar känna av min hals. Det går runt runt hela tiden känns det som. På Lea går det aldrig över. Vad gör man?

Tyvärr inga bra vanttips alls. Vi köpte ett par billiga ute vid Mölnvik som än så länge håller bra men jag vet inte hur de kommer klara kylan som kommer nu
    Problemet är ju att jag inte vet vad jag reagerar på.. Men det är ju alltid bäst hemma så jag håller tummarna att det inte är katterna...
    Stackars Lea. Jobbigt för dem med snor och hosta när de är så små. Hoppas att det snart släpper!

Har ni underställ på era barn under overallen? Har någon testat molos? Eller något annat som är bra och varmt?
    I fjol hade vi molo overall och T hade aldrig underställ, vi hade ju upp mot -15, -20 även här i skåne Hon hade på sin höjd jeans och tjocktröja under men oftast bara tajts/tröja, varmblodig eller grymt bra overall, jag vet inte I år har vi en småfolk, ska bi kul att se om den funkar lika bra!
    080826 - Puma Teolin
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17