• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Dolphin

Tycker ni det är någon skillnad på Molos overall i babymodell och den vanliga modellen? Min son är 2,5 år och jag kan inte bestämma mig vilken jag ska ta, han har storlek 92 i den så det spelar liksom ingen roll vilken så.
    Är de lika tjocka och varma? Jag är lite orolig att den med två dragkedjor lätt blir bar i halsen.....?
    Han har provat båda och båda modellerna passar honom bra i den storleken, vet bara inte vilken som är mest funktionell....? Hjälp!

• Buttelina
    Dolphin skrev 2011-08-23 12:01:39 följande:
    Tycker ni det är någon skillnad på Molos overall i babymodell och den vanliga modellen? Min son är 2,5 år och jag kan inte bestämma mig vilken jag ska ta, han har storlek 92 i den så det spelar liksom ingen roll vilken så.
    Är de lika tjocka och varma? Jag är lite orolig att den med två dragkedjor lätt blir bar i halsen.....?
    Han har provat båda och båda modellerna passar honom bra i den storleken, vet bara inte vilken som är mest funktionell....? Hjälp!
    jag hade tagit den med två dragkedjor. lättare för ett så litet barn att själv hoppa i :) det att halsen blir bar (vilket jag inte tror?) löser du med en stickad rånarluva :)
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan bellaobia.blogspot.com/
  • h80
    Dolphin skrev 2011-08-23 12:01:39 följande:
    ang. att det lätt bli bart i halsen så tycker jag precis tvärtom, det blir inte bart i halsen Glad
  • Dolphin
    h80 skrev 2011-08-23 14:21:02 följande:
    ang. att det lätt bli bart i halsen så tycker jag precis tvärtom, det blir inte bart i halsen Glad
    Jaså blir den inte det =) har inte mer än provat den så jag vet inte. POPs babymodell blev nämligen det förra året på honom så därför har jag varit lite skeptiskt till denna med två dragkedjor.

Och det är egentligen enda anledningen till varför jag ens funderar på att inte ta den, för förutom det kan jag inte hitta någon fördel med den "stora" barnmodellen jämfört med babymodellen....eller?
  • Loppan boppan

ooh nu har jag fått hem min Phanter! Gud vad snygg den är!! Underbar Skrattande Det är ca 10 cm till godo, alltså ett rejält grepp i grenen, och ca 5-10 på benen. stl 104. Dotter 95 cm och exakt 15 kilo

• stökmamma
    lillronya skrev 2011-08-17 22:53:10 följande:

Danska barnkläder är ju roligt.

Fast man verkar ha ganska kul av gammeldansk också.

Kanske går att kombinera?

iallfall om man är fyra med två olika intressen

andras barn och mina älskade ungar
  • lillronya
    stökmamma skrev 2011-08-23 21:49:02 följande:
    iallfall om man är fyra med två olika intressen

HAhahha ja den kombon var ju helrätt!!!
    Herrejösses vad roligt!
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • stökmamma
    lillronya skrev 2011-08-23 22:01:00 följande:
    HAhahha ja den kombon var ju helrätt!!!
    Herrejösses vad roligt!
    Lägg till att en faktiskt är dansk oxå så kan de inte bli bättre

andras barn och mina älskade ungar
  • Kristyr
    Dolphin skrev 2011-08-23 20:19:31 följande:
    Jaså blir den inte det =) har inte mer än provat den så jag vet inte. POPs babymodell blev nämligen det förra året på honom så därför har jag varit lite skeptiskt till denna med två dragkedjor.

Och det är egentligen enda anledningen till varför jag ens funderar på att inte ta den, för förutom det kan jag inte hitta någon fördel med den "stora" barnmodellen jämfört med babymodellen....eller?
    ja pops babymodell sög verkligen förra året.

har sålt overallen även om den med stor säkerhet hade passat även i år.
  • Envis

Hej! Tänkte beställa molo polaris-overallen... Tror ni 98 räcker åt en tjej på ca 94?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17