• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Zalåå

Hur kollar ni kurvorna med beräknad längd framåt i tiden? Går ni enbart på ålder eller utgår ni från kurvan de har idag och mäter "uppåt" på något sätt?
    Mina barn är idag 96 cm (2½år) och 117cm (5½), Hur långa blir de till mars/april, ni som kan räkna ut ifrån kurvan?

• anette 81
    Busbellan skrev 2011-08-25 13:33:46 följande:
    Japp, jag kollar alltid kurvorna Kollar hur långa de förvantas vara i mars-april nån gång och väljer storlek efter det.
    Ella växer sakta på bredden, men på längden växer hon på ganska bra faktiskt
    var kollar ni kurvorna?
  • Skruttefia
    Helle skrev 2011-08-25 11:06:34 följande:
    Jag har haft båda, men det var ett tag sedan jag hade Me&I. Då gillade jag själva byxan, att den var lite smalare, men inte att resåren snodde sig direkt sonen hade de på sig. De andra lite vidare var bättre. Alla har hållit sig fina i velouren.

Min favorit är dock Småfolk till mina killar, underbar velour och passar både sönerna oavsett kroppsform. 
    Jag köpte me&i's velourbyxor förra hösten (2010). problemet med resårer som snor sig är löst
    Det är nu en bredare linning med "fastsydd" resår. kommer inte riktigt ihåg om man kan reglera i midjan ändå (tror det) - vi har inte börjat använda byxorna för höstsäsongen än.
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Aprikos

Ännu en storleksfråga... Min grabb är ca 93cm lång, vilket storlek ska jag ta då, 98 eller 104? Så himla svårt att veta hur mycket dom växer...

• Busbellan
    Aprikos skrev 2011-08-25 19:17:52 följande:

Ännu en storleksfråga... Min grabb är ca 93cm lång, vilket storlek ska jag ta då, 98 eller 104? Så himla svårt att veta hur mycket dom växer...

Hur gammal är han?
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Aprikos
    Busbellan skrev 2011-08-25 19:25:31 följande:
    Hur gammal är han?
    2 år precis fyllda. 98:an satt bra, lite pösig och lite att växa i, men jag har ingen aning om hur mycket dom växer... förra året hade han en 92:a som räckte hela vintern.
  • Busbellan
    Aprikos skrev 2011-08-25 19:29:30 följande:
    2 år precis fyllda. 98:an satt bra, lite pösig och lite att växa i, men jag har ingen aning om hur mycket dom växer... förra året hade han en 92:a som räckte hela vintern.
    Kollar man hans kurva då så bör han vara ca 97-98 cm om 6 mån, alltså i februari. Och beroende på var du bor så ska ju overallen räcka en eller ett par månader till efter det så kanske 104 är bäst då
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Aprikos
    Busbellan skrev 2011-08-25 19:34:16 följande:
    Kollar man hans kurva då så bör han vara ca 97-98 cm om 6 mån, alltså i februari. Och beroende på var du bor så ska ju overallen räcka en eller ett par månader till efter det så kanske 104 är bäst då
    Tack för hjälpen! Ska byta den Molo overall jag köpt till en 104 och testa. Tur att man har affären nära jobbet :)
  • Guld gossarnas Super Mamma

Långstrumpan: jag håller med Busbellan,prova en i 104 ändå,min son är 96cm och han kunde faktiskt ha Molo overallen i 110 fint med utan att den blev tok stor som jag från början trodde.  Har en Reima overall i st 104 med som han kommer att börja med.

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17