• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2010-06-12 08:57:18 följande:
    Men lägenheten såg ju jätte fin ut

Men oj vilka skillnader det är på priser i landet, vi köpte vårat hus på 113+113 kvadrat för 800.000 kr
    800.000 får man typ en etta eller tvåa max för här... Helt sjukt ju..
    Hos oss får man inte en villa under 5 miljoner...
    Stolt mamma till Philippa -05 och Matilda -06
  • Preggi
    jompa skrev 2010-06-12 08:58:41 följande:
    Vi kollar i Upplands Väsby och vi vill inte köpa så dyrt heller och kan inte det, så vi måste nästan sälja först så vi vet att vi får det vi vill ha, men läskigt är det. Och som du säger, gillar inte att andra ska in i mitt hem, även om det är för att de kan tänka sig att bo där.
    Det är nog smart att sälja först jag är bara rädd att det skulle bli stressigt att hitta något.. Men allt löser sig ju.. Bara jag som är nervös..
    Lycka till! Hoppas det kommer många som vill buda väldigt mkt!
  • Preggi
    jompa skrev 2010-06-12 09:06:29 följande:
    Ja det mesta brukar lösa sig men nog är man nervös, tänk om det inte dyker upp något fint hus i rätt prisklass vi vill ha då blir det lite stressigt.
    Det går ju alltid att hyra något i andra hand tillfälligt annars. Allt kommer att lösa sig.. Hus kommer det ju ut hela tiden!
    Jag skulle kunna tänka mig radhus det skulle ju bli lite billigare men Fredrik gillar inte radhusområden..
  • Preggi
    jompa skrev 2010-06-12 09:16:48 följande:
    Ahhh, vi köper gärna radhus då jag är uppvuxen i lägenhet och gillar att folk finns nära mig
    Jag är uppväxt i radhus och gillar det. Bilfria gårdar och massvis med barn... Jag tror att det blir radhus till slut ändå.. Ska vi flytta vill vi göra det innan P börjar skolan.. Här där vi bor nu har vi inte råd med större om vi inte har extrem tur.. Lägenheterna vi bor i brukar gå mellan 2,5-3 milj.
    Vi får se, vi bor ju ok så vi är väldigt kräsna.. Håller tummarna för er!
    h80 skrev 2010-06-12 09:17:41 följande:
    Visst är det svårt med hus, oftast dyker rätt hus upp helt plötsligt. Vi hittade "vårt" i onsdags o köpte det igår. Så nu ska bara lägenheten ut till försäljning.
    Lycka till ni andra husletare Glad
    Oj vad kul, vad fort det gick! Grattis!
  • Preggi
    Tjollabolla skrev 2010-06-12 09:19:54 följande:
    Godmorgon! Vilket trist regn o rusk! Å inte verkar det bli bättre heller... Undrar om hela sommaren ska va så här?

Ahh det pratas hus! Vi köpte vår enplansvilla för 1,5 miljoner, 130 kvm. Sån skillnad det är i landet!
    Godmorgon.

Det känns ju som ett ganska rimligt pris för ett hus... Vi får flytta till Skåne! Nära salg och allt..
  • Preggi
    Tjollabolla skrev 2010-06-12 10:10:13 följande:
    Ja precis! kan ju inte bo bättre
    Vet inte om min man skulle ta det som positivt..
  • Preggi
    Ocikatten skrev 2010-06-12 10:59:25 följande:
    Ha, ha, tja det beror nog på var man bor i Skåne. Våra grannar sålde sitt hus för 3,5 milj och det är likadant som vårt. 1½ plan på 165 kvm!
    Ja det är ju klart men det låter fortfarande billigt för mig.. Här kostar liknande minst 5 milj, är det i fint skick mellan 6 och 7..
    Hoppas på en lottovinst.. Var i skåne ska man bo då?
  • Preggi
    MammaT skrev 2010-06-12 11:17:54 följande:
    jag bor i mitten av skåne och här är nästan allt runt 1 milj
    Ska kolla på hemnet..
  • Preggi

Nä nu är det dax för oss att åka till badhuset..

Ses senare!

• Preggi
    Fantastiska Skatt skrev 2010-06-12 11:42:27 följande:
    Man ska inte bo i Skåne Flytta hit vett'ja, kan du få stooort hus med strandtomt för vad man ger för en mindre lght i Sthlm  *nice price*

Hoppas det är bra med er & att lilla M är frisk nu Hjärta
    Ja, det är ju också en idé. Kanske jag kan få jobba i din butik

Faktiskt peppar peppar så vände det igår. Maraton magsjuka på 8 dagar.. Hon är så tunn och blek nu.. Men snart äter hon nog upp sig igen..Hjärta
    Hur är det med er?
    Ocikatten skrev 2010-06-12 13:39:14 följande:
    Men är det inte så då att ni tjänar lite bättre än oss på vischan? För annars kan det väl knappast vara möjligt att köpa så dyra hus? *nyfiken*
    Det vet jag inte men här är ju folk överbelånade med.. Allt är ju möjligt, på vissa banker får man ju låna hur mkt som helst.. Sen är det ju många som gör stora vinster på deras nuvarande bostad och lägger in vinsten som insats och då kan man ju köpa dyrt... Sen bor det ju många höginkomsttagare här.
    Bostadsmarknaden i Stockholm är ju helt sanslös.. Vi vill inte köpa för mer än 5milj och vi hittar inget hus..
    Min kollega köpte just en etta inne i stan utan balkong på 35kvm för 2,3 milj och tyckte det var ett fynd..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17